|

مراکش در نیمه نهایی جام جهانی؛ معجزه فوتبال!

تیم شگفتی ساز مراکش برابر پرتغال هم کلین‌شیت کرد و هم برای نخستین بار به نیمه‌نهایی جام جهانی رسید.

لینک کوتاه کپی شد

پس از حذف غیرمنتظره برزیل مقابل کرواسی و صعود آرژانتین به نیمه‌نهایی، تکلیف سومین تیم حاضر در جمع 4 تیم برتر جهان هم مشخص شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ مراکش پس از حذف اسپانیا، پرتغال را هم به خانه فرستاد تا تبدیل به اولین آفریقایی تاریخ جام‌جهانی بدل شود که پا را از یک‌چهارم نهایی فراتر می‌گذارد.

دور یک چهارم نهایی

شنبه 19 آذر

ساعت 18:30

استادیوم الثمامه (دوحه)

داور: فاکوندو ته‌یو (آرژانتین)

ترکیب پرتغال: دیگو کاستا، رافائل گوئررو، روبن دیاس، پپه، دیوگو دالو، برناردو سیلوا، روبن نوس، اوتاویو، برونو فرناندش، گونچالو راموس و ژوائو فلیکس

سرمربی: فرناندو سانتوش

ترکیب مراکش: یاسین بونو، جواد الیمیغ، رومین سایس، اشرف حکیمی، یحیی عطیات الله، سفیان آمرابات، ازدین اوناهی، سلیم عماله، حکیم زیاش، سوفیان بوفال و یوسف النصیری

سرمربی: ولید الرگراکی

مراکش با 2 تغییر نسبت به دیدار مقابل اسپانیا پا به دیدار گذاشته بود و الیمیغ و عطیات الله، جانشین آگرد و نصیر مزرویی شده بودند. در طرف مقابل، رونالدو باز هم روی نیمکت بود و به تبع همین تصمیم، با وجود حضور پپه، جوان‌ترین ترکیب پرتغال در جام‌جهانی با ۲۶ سال و ۳۳۲ روز میانگین سنی به میدان فرستاده شد.

سرانجام کاستا ضربه‌اش را به پرتغال زد

پرتغال درحالی که دقایق ابتدایی دیدار را با عطش بالای گلزنی پشت سر گذاشت، در گشودن دروازه یاسین بونو ناکام بود و در نهایت پس از مشاهده نظم مراکش در فاز تدافعی، دقیقه 42 دروازه‌اش را باز شده دید تا بازنده به رختکن برود. در آن صحنه، یحیی عطیات الله در اولین تجربه جهانی، ارسال بلندی به نزدیکی‌های نقطه پنالتی انجام داد تا یوسف النصیری با بیشترین استفاده از خروج عجیب و اشتباه کاستا، دروازه پرتغال را باز کند.

النصیری همه کار کرد

النصیری با این گل، چهارمین بازیکن آفریقایی شد که در مرحله یک چهارم نهایی، گلزنی را تجربه کرده و همچنین با ۳ گل، بهترین گلزن تاریخ مراکش در جام‌جهانی لقب گرفت. در نیمه دوم، اگرچه رومن سایس از ترکیب مراکش به اجبار خارج شد و رونالدو به میدان آمد اما تغییری در نتیجه رخ نداد و حتی مراکش این شانس را داشت تا چندین بار دیگر، دروازه کاستا را باز کند.

اولین آفریقایی در جمع 4 تیم

هر 3 نماینده قبلی آفریقا در مرحله یک‌چهارم نهایی، دیدارهایشان به وقت‌های اضافه کشیده شده بود و صدالبته، همگی از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند اما مراکش عادتش به غول‌کشی را از دست نداد و با غلبه پرتغال پس از 90 دقیقه، اولین آفریقایی تاریخ شد که به جمع 4 تیم برتر جام‌جهانی می‌رسد. نه اعتراض‌های بازیکنان پرتغال به داور برای اعلام پنالتی نتیجه داد و نه تفکرات سانتوس، نتیجه را به سود پرتغال بازگرداند. رونالدوی ناکام، به بدترین شکل ممکن آخرین جام‌جهانی‌اش را به پایان رساند و نتوانست رکوردهایی که انتظارش را داشت، بشکند.

یاسین بونو، گل نمی‌خورد

نه آنکه تاریخ از او به عنوان مردی بازنده یاد کند اما مرد اول این دیدار و شاید مرد اول این تورنمنت، یاسین بونو بوده است. مردی که نه‌تنها در جریان بازی‌های این مسابقات از جانب بازیکنان حریف گلی دریافت نکرده، بلکه در ضربات پنالتی هم اجازه نداد توره دروازه‌اش به لرزه در بیاید و با خروج‌های مطمئن و دستانی چسبناک، 10 نفره هم تیمش را در جریان بازی نگه داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها