|

نقش ژاوی و بارسلونا در موفقیت تیم ملی فرانسه

دو ستاره بارسلونا، دمبله و کونده عملکرد بسیار خوبی در تیم ملی فرانسه داشته اند.

لینک کوتاه کپی شد

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مرحله نمیه نهایی رسید و از ۱۷ بازیکن بارسلونا که این رقابت‌ها را آغاز کردند، تنها دو نفر یعنی عثمان دمبله و ژول کونده باقی‌مانده‌اند که سودای قهرمانی دارند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا؛ دو بازیکنی که در دیدار شب گذشتهِ فرانسه مقابل انگلیس که با نتیجه ۲ بر ۱ به نفع خروس‌ها خاتمه یافت تقریباً به طور کامل حضور داشتند.

دمبله مهاجم بارسا در هر ۵ بازی جمعاً ۳۱۸ دقیقه شرکت کرده (۴ بازی به‌عنوان استارتر و یک بازی به‌عنوان بازیکن تعویضی) و دو پاس گل مقابل استرالیا و لهستان به کیلیان امباپه داده است.

کونده هم مدافعی است که در پست دفاع راست، نخست به‌عنوان بازیکن تعویضی شروع کرد، سپس به طور کامل حضور داشت که جمعاً در چهار دوئل، ۳۷۰ دقیقه پا به توپ شد.

از ۱۷ بازیکن بارسلونا به ترتیب کریستنسن (دانمارک)، تراشتگن (آلمان) و آرائوخو (اروگوئه) در مرحله گروهی حذف شدند.

در مرحله یک‌هشتم نهایی هم لواندوفسکی (لهستان) و بوسکتس، اریک، جوردی آلبا، بالده، گاوی، پدری، فران و آنسو فاتی کنار رفتند.

دی یونگ و ممفیس (هلند) و رافینیا (برزیل) در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شدند و حال تنها ۲ بازیکن این تیم یعنی عثمان دمبله و ژول کونده بنا دارند تا مرحله بالابردن جام پیش بروند.

شایان‌ذکر است که سرخیو دِست هم دیگر بازیکن بارسلونا است که در حال حاضر به‌صورت قرضی در میلان بازی می‌کند و در جام جهانی در تیم آمریکا بازی کرد و عبدالصمد الزلزولی ملقب به عبده هم بال چپ بارسلونا است که به‌صورت قرضی به اوساسونا پیوسته و در جام جهانی در تیم مراکش به نیمه‌نهایی رسیده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها