|

یحیی در دربی به سراغ زوج لوکا-دیا می رود؟!

پرسپولیسی ها امیدوارند یحیی در دربی همزمان از 2 مهاجم خارجی استفاده کند.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس دوره آماده‌سازی موفقی را در ایام تعطیلات فیفادی پشت سر گذاشت و سرخ‌پوشان پایتخت که اولین تیمی بودند که تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کردند، زیرنظر یحیی گل‌محمدی آمادگی خود را به سطح ایده‌آل رساندند تا بتوانند با همه توان مهیای حضور در مسابقه حساس دربی برابر استقلال شوند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ سرمربی باتجربه سعی داشت تا در دوره آماده‌سازی اخیر، چندین ترکیب مختلف را در بازی‌های دوستانه مورد آزمایش قرار بدهد تا به ترکیب ایده‌آل مدنظرش برای حضور در مصاف با استقلال دست پیدا کند.

هواداران پرسپولیس همواره در طول لیگ بیست‌ودوم از سرمربی تیم خود خواسته بودند که سیستم 2 مهاجمه را پیاده‌سازی کند، به ویژه بعد از جذب شیخ دیاباته، خواسته سرخ‌پوشان پایتخت حضور همزمان دیاباته و یورگن لوکادیا در ترکیب پرسپولیس بود اما با توجه به اینکه گل‌محمدی برای پیاده‌سازی این سیستم تهاجمی باید از شمار هافبک‌های دفاعی تیم خود کم می‌کرد، همواره سعی داشت تا در مقابل این سیستم ایستادگی کند.

سیستمی که موفق عمل کرد

سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت در 2 بازی اخیر پرسپولیس در لیگ برتر برابر ملوان و مس کرمان تصمیم گرفت تا در نیمه دوم به خواسته هواداران تیمش تن بدهد و به صورت همزمان شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا را در ترکیب قرار داد. بازیکنانی که در کنار هم عملکرد موفقی داشتند و در شرایطی که تا پیش از تهاجمی‌شدن ترکیب پرسپولیس، سرخ‌پوشان با تساوی بدون گل کار خود را دنبال می‌کردند، اما با ورود شیخ دیاباته و استفاده همزمان از 2 مهاجم، پرسپولیسی‌ها به گل برتری رسیدند تا 4 امتیاز ارزشمند را کسب کنند.

یحیی گل‌محمدی با وجود موفقیت سیستم 2 مهاجمه، هنوز هم برای میدان دادن همزمان به شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا مردد است؛ چون سرمربی پرسپولیس باید در این صورت سیستم تیمش را از 1-3-2-4 به 2-3-1-4 تغییر بدهد و بازی با یک هافبک دفاعی می‌تواند برای سرخ‌پوشان پایتخت دشوار باشد. البته که میلاد سرلک نشان داده در صورت قرار داشتن در اوج آمادگی می‌تواند در میانه میدان نقش کلیدی و مهمی را در تیمش ایفا کند.

«دیاباته» مقابل تیم سابق؟

شیخ دیاباته انگیزه‌های زیادی دارد تا بعد از درخشش مقابل مس کرمان و گلزنی برابر این تیم، شمار گل‌های خود در لیگ بیست‌ودوم را با گلزنی برابر استقلال افزایش بدهد. دیاباته که در دوران حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت، با وجود رسیدن به عنوان آقای گلی ناکام در گلزنی در دربی پایتخت بود حالا به دنبال جبران‌مافات در پیراهن پرسپولیس بوده و قصد دارد تا بتواند با جلب نظر یحیی گل‌محمدی در مقابل آبی‌پوشان پایتخت به میدان برود و گل بزند.

سرمربی پرسپولیس هنوز تصمیم نهایی خود را برای استفاده همزمان از شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا در ترکیب اولیه پرسپولیس برای دربی پایتخت نگرفته اما بدون‌شک حضور همزمان این 2 مهاجم خارجی در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت می‌تواند بر جذابیت‌های مسابقه دربی بیفزاید. لوکادیا از زمان پیوستن به پرسپولیس (از هفته سوم) در تمامی دیدارها در ترکیب اصلی تیمش حضور داشته اما شیخ دیاباته در 3 بازی اخیر پرسپولیس به عنوان یار جانشین به میدان آمده و امیدوار به جلب نظر سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت است تا بتواند در ترکیب اصلی هم حضور پیدا کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها