|

شروط استقلال و پرسپولیس برای حضور در آسیا

پرسپولیس و استقلال باید چند مورد را رعایت کنند تا مجوز حرفه‌ای آنها برای حضور در آسیا تائید نهایی شود.

لینک کوتاه کپی شد

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پیشتر با برخی نامه‌نگاری‌ها پروانه حرفه‌ای خود را باطل کردند و از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند. در همان مقطع انتقادات بسیاری شد که تصمیم گیرندگان فوتبال در خصوص این دو تیم با غیر حرفه‌ای عمل کردن و ارائه اوراق نامعتبر بانی این حذف هستند. آن‌ها فکر می‌کردند، چون راه‌های درآمدزایی بسته است می‌توانند سندسازی کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شهرآرانیوز؛ در چنین شرایطی کنفدراسیون فوتبال آسیا آئین‌نامه جدیدی برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مصوب و به فدراسیون‌های عضو ابلاغ کرد. این آئین‌نامه به فدراسیون فوتبال کشورمان نیز ارسال شده است. ارسال این آیین نامه در شرایطی که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در تعلیق است این امید را بوجود می‌آورد که کنفدراسیون فوتبال آسیا طی درخواست‌های اخیر فدراسیون فوتبال ایران رفع تعلیق را پذیرفته باشد.

در آئین‌نامه جدید ضوابط جدیدی تعیین شده از جمله اینکه تمامی باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر و لیگ یک باید حداقل مجوز ملی باشگاه‌داری را از فدراسیون‌ها کسب کنند و همچنین برای باشگاه‌های فوتبال بانوان و فوتسال نیز مجوز ملی و حرفه‌ای باشگاه داری باید صادر شود.

در گذشته فقط باشگاه‌هایی که می‌خواستند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند باید مجوز حرفه‌ای دریافت می‌کردند. این قانون این امکان را به فدراسیون‌ها می‌دهد که اگر صلاح نداند با توجه به شرایط یک باشگاه برای دریافت مجوز حرفه‌ای آن را به آسیا معرفی کند. به این شکل مجوز حرفه‌ای سوخت نمی‌شود و از طریق فدراسیون فوتبال به باشگاهی دیگر که این شرایط را دارند ابلاغ می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها