|

آماری عجیب و البته منفی برای استقلال در آستانه دربی

آخرین تیمی که در دربی برنده شده است، استقلال بود که در جام حذفی دو فصل پیش در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست داد.

لینک کوتاه کپی شد

شهرآورد تهران یک رویارویی فوتبالی بین دو تیم پرطرفدار تهرانی یعنی استقلال و پرسپولیس است، تیم فوتبال استقلال پنج سالی است که موفق به شکست پرسپولیس در دربی پایتخت نشده است و همین امر این بازی را هیجانی تر می کند. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس سه‌شنبه 29 آذر ماه در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. در 98 دیدار قبلی این دو تیم، آبی‌پوشان 26 بازی برنده از زمین خارج شده‌اند و سرخپوشان 25 دیدار و 47 دربی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

آخرین تیمی که در دربی برنده شده است، استقلال بود که در جام حذفی دو فصل پیش در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست داد. با این حال، آبی‌پوشان پنج سال است که در لیگ موفق به شکست پرسپولیس نشده‌اند. آخرین پیروزی استقلالی‌ها به دربی برگشت سال 96 بازمی‌گردد که با تک گل وریا غفوری و با هدایت وینفرد شفر برنده شدند.

در تاریخ بازی‌های دربی در لیگ برتر آمار سرخپوشان بهتر از آبی‌هاست. در مجموع 21 دوره از لیگ برتر، پرسپولیسی‌ها 11 بار استقلال را برده‌اند و هشت شکست را نیز تجربه کرده‌اند. در جام حذفی، آمار به سود استقلال است و سه پیروزی برای آنها و دو برد برای پرسپولیس ثبت شده است. در سه سال گذشته، آبی‌پوشان دو بار در جام حذفی رقیب سنتی‌شان را در ضربات پنالتی شکست داده‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها