|

درخواست عجیب سرمربی مراکش از رییس فیفا!

سرمربی تیم مراکش در نشست خبری دیدار با فرانسه با سوالی در مورد انتقادات از سبک بازی مراکش مواجه شد.

لینک کوتاه کپی شد

ولید الرکراکی، مربی مراکش، پاسخ انتقادات اروپایی‌ها از سبک بازی تیمش را با کنایه‌ای جالب به اسپانیا و تیکی تاکا داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ مراکش شگفتی‌ساز بزرگ جام جهانی ۲۰۲۲ بوده و توانسته تا نیمه نهایی بالا بیاید و فردا باید به مصاف فرانسه برود. این تاریخی‌ترین بازی فوتبال مراکش محسوب می‌شود و آن‌ها در یک قدمی فینال جام قرار دارند. در تمام بازی‌های قبلی، مراکشی‌ها به دلیل حضور پرتعداد هواداران‌شان، حکم میزبان را داشته اند و فردا نیز شرایط مشابه خواهد بود.

بدون شک نقش ولید الرکراکی، مربی مراکش، در این موفقیت تاریخی غیر قابل انکار است.

مربی مراکش در نشست خبری بازی با فرانسه با سوالی در مورد انتقادات از سبک بازی مراکش روبرو شد. اینکه تیمش دفاعی بازی می‌کند و با ضدحمله به تیم رقیب ضربه می‌زند. مراکش تا به اینجای جام تنها یک گل از کانادا دریافت کرده و تیم‌های بزرگی، چون کرواسی، بلژیک، اسپانیا و پرتغال موفق به باز کردن دروازه این تیم نشدند.

الرکراکی، اما پاسخ مناسبی برای این سوال داشت و گفت: «بر اساس داشته‌های‌مان و آنچه که می‌دانیم بازی خواهیم کرد. چرا فکر می‌کنید با در دست داشتن توپ و میدان شانس بیشتری برای پیروزی خواهیم داشت و اینگونه فقط می‌توانیم رویاپردازی کنیم؟ ۷۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم برای زدن دو شوت در چارچوب؟ (کنایه به اسپانیا). به جانی اینفانتینو (رئیس فیفا) خواهم گفت که یک امتیاز برای تیم‌هایی که بیش از ۶۰ درصد مالکیت توپ را دارند، در نظر بگیرد. ما اینجا هستیم تا پیروز شویم و فکر نمی‌کنم تیم‌های مقابل به ما اجازه مالکیت توپ و میدان را بدهند.»

الرکراکی ادامه داد: «اگر چنین اجازه‌ای بدهند، طبعا سعی می‌کنیم به سود خودمان استفاده کنیم. سیتی ۷۰ درصد توپ و میدان را در اکثر بازی هایش در اختیار دارد و تیکی تاکا بازی می‌کند، چون بازیکنانی مناسب این سبک در اختیار دارد. سیتی با دی‌بروینه و برناردو سیلوا تیکی تاکا بازی می‌کند. می‌دانم اروپایی‌ها از سبک بازی ما خوش‌شان نمی‌آید، اما ما برای آفریقا و غرور کشور‌های در حال پیشرفت بازی می‌کنیم.

درخواست غیرمعمول سرمربی مراکش از رییس فیفا

تنها یک سبک بازی در فوتبال که وجود ندارد. به فرانسه برابر انگلیس نگاه کنید که چگونه با مالکیت کمتر برنده شدند. آن‌ها بهترین هستند و دشان از نظر من بهترین مربی دنیاست. فرانسه ۲۰۱۸ رویایی بود و الهام بخش من شد. امیدوارم فردا فرانسه به ما احترام نگذارد و در غیر این صورت کار بسیار سخت می‌شود.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها