|

دربی بهترین بازی برای درخشش محبوب آبی ها

آمادگی خوب مهدی قایدی، تاثیر زیادی در نتایج این فصل تیم استقلال خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال فصل را با یک باخت خانگی مقابل سپاهان شروع کرد. برای تیمی که کل فصل قبل، لقب شکست‌ناپذیر را لقب کشیده بود، شکست در دومین هفته آن هم مقابل تیم تازه صعود کرده ملوان، می‌توانست به منزله بحران زودهنگام تلقی شود. خرید جدید این تیم اما، سرنوشت را تغییر داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از منیبان؛ مهدی قایدی در بازگشت به استقلال کمتر از یک ربع زمان لازم داشت تا گل برتری تیمش را بزند و این تیم را از بحران زودرس نجات دهد. گل قایدی در اولین بازی‌اش، انتظارات از او را خیلی زود بالا برد. آن هم درحالی که استقلال را با آمار قابل قبول 7 گل زده، 6 پاس‌گل و کسب 3 پنالتی ترک کرده بود. قایدی در ادامه فصل اما، اصلا نتوانست گلی بزند. قایدی که اولین شوت فصلش گل شده بود، 7 شوت بعدی‌اش حتی در چارچوب هم نبود. تا اینکه بالاخره در هفته ششم طلسم را شکست و در برد 4 گله مقابل نساجی، او در حد یک پاس‌گل، سهم داشت. قایدی تا آن مقطع از فصل 233 دقیقه بازی کرده بود که هم گل زده بود و هم پاس‌گل داده بود. قایدی در 5 بازی اخیر استقلال تا پیش از تعطیلات، دیگر نه گلی نزد و نه گلی ساخت. اتفاقی که منجر به انتقاد نسبت به نمایش او شده بود. البته قایدی برای گل زدن، تلاش بیشتری کرده بود. او که در 5 بازی اول، فقط 6 شوت زده بود، در 5 بازی دومش 12 مرتبه با شوت دروازه حریفان را تهدید کرد. حاصل 12 شوت او، 4 ضربه در چارچوب و صفر گل بود. آماری که نشان می‌دهد قایدی در زدن ضربات نهایی دقت و تمرکز کافی نداشته بود. 

انتقادها از قایدی باعث شد که او در خلق موقعیت نسبت به شروع فصل، خودخواه‌تر شود. بازیکنی که در 5 بازی ابتدایی 8 مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخته بود، در بازه برابر بعدی، فقط 3 پاس منجر به خلق موقعیت داد. قایدی در موقعیت‌های مناسب، بیشتر از اینکه هم‌تیمی‌هایش را صاحب توپ کند، شانس گلزنی خودش را امتحان می‌کرد.  تعطیلات لیگ، فرصتی مناسب برای ریکاوری ذهنی مهدی قایدی است. بازیکنی که شروعی طوفانی در استقلال داشت، اما هر چه گذشت عملکرد فنی او افت کرد. پرسپولیس، اولین حریف استقلال پس از تعطیلات است. تیمی که مهدی قایدی خاطرات خوشی از تقابل با آن دارد و فرصت مناسبی برای بازگشت او به اوج است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی