|

رقابتی برای ثبت در تاریخ جام جهانی؛ مسی - امباپه

فردا فینال جام جهانی 2022 برگزار خواهد شد. بازی که در واقع دوئلی بین مسی و امباپه است.

لینک کوتاه کپی شد

دو بازیکنی که در پی اس جی هم تیمی هستند و بسیاری معتقدند که سرنوشت فینال را تعیین خواهند کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ مسی اخیرا گفت که این آخرین جام جهانی او خواهد ولی کمی باورش سخت است چرا که او قبلا هم از تیم ملی خداحافظی کرده و سپس برگشته است. مسی زمانی که جام جهانی 2026 برگزار می شود، قدم در 39 سالگی خواهد گذاشت ولی امباپه تازه 23 ساله است و هنوز می تواند در چند جام جهانی دیگر و در بالاترین سطح بازی کند.

دوئل مسی و امباپه دوئلی بین سریع ترین بازیکنان جام نیز خواهد بود. کیلیان در همین جام جهانی رکورد متوسط سرعت 35 کیلومتر در ساعت را به ثبت رسانده است. یوسین بولت رکورد جهانی دوی 100 متر با 9.58 ثانیه را در حالی ثبت کرد که متوسط سرعتش 37.5 کیلومتر در ساعت بود. لیونل مسی هم با وجود اینکه اغلب دقایق در زمین قدم می زند اما در این جام جهانی رکورد او متوسط سرعت 31 کیلومتر در ساعت است.

انتخاب بهترین بازیکن تاریخ در بهترین جام جهانی تاریخ؟

 
آرژانتین دو بار در سال های 1978 و 1986 قهرمان جهان شده و فرانسه نیز در سال های 1998 و 2018 به این عنوان رسیده است. مسی در 35 سالگی بهترین جام جهانی خود را پشت سر گذاشته و تا به اینجا توانسته پنج گل بزند و سه پاس گل بدهد. او به خوبی از سوی رودریگو دی پل و الکسیس مک آلیستر در زمین پشتیبانی می شود. در واقع آرژانتین کمتر از قبل به مسی و درخشش او متکی است و این در رسیدن آلبی سلسته تا فینال نقش مهمی داشته است. فرانسه هم در بیست و دومین دوره جام جهانی با وجود مصدومیت بازیکنانی مهمی چون کریم بنزما، پل پوگبا، انگولو کانته و.... توانست به بازی نهایی برسد. به نظر نمی رسد دیدیه دشان دلتنگ این بازیکنان باشد و برای رسیدن به فینال گلزنی های امباپه و ژیرو که پنج و چهار گل زده اند، کافی بوده است. ژیرو که امسال چهار گل زده، در جام جهانی قبلی 465 دقیقه بازی کرد ولی گلی به ثمر نرساند. در فرانسه فوتبالیست های باکیفیت و ارزشمند زیادی حاضرند.

فردا فرانسه با امباپه قهرمان می شود یا آرژانتین با لیونل مسی؟ قطعا از لحظه سوت آغاز بازی، فشار حداکثری روی این دو بازیکن خواهد بود. در ورزشگاهی که غالب هواداران، آرژانتینی خواهند بود، بسیاری منتظر قهرمانی آرژانتین هستند و همچنان این سوال وجود دارد که آیا مسی با فتح جام، بهترین بازیکن تاریخ خواهد شد؟ یوهان کرویف و رونالدو هرگز فاتح جام جهانی نشدند. مارادونا یک بار و پله بیمار هم سه بار فاتح این جام شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها