|

ستاره ای که جذبش به درد پرسپولیس نخورد!

به گفته رسانه ها شیخ دیاباته، مهاجم همیشه مصدوم پرسپولیس دربی را از دست داده است.

لینک کوتاه کپی شد

شاید در روزهایی که یحیی گل محمدی و هواداران پرسپولیس بی صبرانه در انتظار انتقال شیخ دیاباته به پرسولیس بودند، اعلام این موضوع که شیخ بازیکنی غالبا مصدوم است و اگر هم مشکل مصدومیت نداشته باشد، گل محمدی علاقه ای به استفاده از دو مهاجم تخصصی ندارد، نه تنها مورد توجه قرار نمی گرفت بلکه با انتقادهای پیاپی نیز مواجه می شد اما رفته رفته مشخص شد که نه شیخ مهاجم همیشه آماده ای است و نه یحیی (در عمل نه حرف) علاقه ای به حضور همزمان دیاباته و لوکادیا دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ اوایل شهریور ماه بود که مهاجم مالیایی سابق استقلال به پرسپولیس پیوست. او در تمرینات حضور فعالی داشت و درحالی که عنوان می شد قرار است در بازی با تراکتور برای اولین بار به میدان برود، روز ۲8 شهریور از ناحیه چهارسر ران دچار آسیب‌دیدگی شد تا مهاجمی که هواداران به شدت در انظار ورودش به لیست بازی با تراکتور بودند با مصدومیت ۲۲ روزه خود، بازی با تراکتور و چند بازی دیگر را از دست بدهد.

19 مهر بود که خبر رفع مصدومیت شیخ و حضور او در تمرینات گروهی پرسپولیس روی خروجی سایت باشگاه قرار گرفت تا مشخص شود او می تواند در ادامه راه کمک حال سرخ ها باشد.

اما این بار یحیی گل محمدی بود که علاقه ای به استفاده همزمان از دو مهاجم تخصصی در ترکیب اصلی نشان نداد.

شیخ در بازی روز 21 مهرماه مقابل مس رفسنجان در دقیقه 85 جانشین لوکادیا شد تا تنها 5 دقیقه بازی کند و در بازی بعدی تیمش مقابل ملوان که 28 مهر برگزار شد در دقیقه 72 جانشین مهدی ترابی شد تا این بار 18 دقیقه در زمین حضور پیدا کند. بیشترین دقایق بازی این مهاجم مالیایی به بازی با مس کرمان در هفته یازدهم برمی گردد که او در غیاب یحیی گل محمدی و با تصمیم اوسمار ویرا دستیار برزیلی او، از ابتدای نیمه دوم راهی میدان شد تا پس از گذشت 10 هفته برای اولین بار 15 دقیقه شاهد نمایش پرسپولیس با دو مهاجم تخصصی در لیگ باشیم. نیمه ای که نه تنها شیخ دیاباته برای سرخ ها گلزنی کرد بلکه پرسپولیس برخلاف نیمه اول همان دیدار و چند بازی قبلی، چند موقعیت گل روی دروازه مس کرمان ایجاد کرد.

تجربه نیمه دوم بازی با مس کرمان کافی بود تا رسانه ها از نوع آرایش گل محمدی در بازی های قبلی انتقاد کرده و این سوال را مطرح کردند که چرا سرمربی جوان سرخ ها با حضور 4 مهاجم تخصصی، تن به بازی با یک مهاجم می دهد. آن هم درحالی که می تواند با استفاده از زوج «لوکادیاباته» به راحتی دروازه هر حریفی را باز کند.

این گونه شد که گل محمدی به فکر استفاده از دو مهاجم در بازی با استقلال افتاد و در بازی های تدارکاتی نیز با همین آرایش بازی کرد اما باز هم خبر مصدومیت دیاباته همه چیز را برهم زد. اگرچه گل محمدی این امکان را دارد تا از دو مهاجم تخصصی دیگر خود یعنی حامد پاکدل یا مهدی عبدی به عنوان جانشین شیخ در ترکیب اصلی و به عنوان زوج لوکادیا بهره ببرد، اما سلیقه او استفاده از یک مهاجم است و چه دلیل بهتر از مصدومیت شیخ برای بازگشت به همان سیستم دوست داشتنی اش!

به هر روی سه روز دیگر تا دربی بزرگ پایتخت فرصت باقی است و باید دید کادر پزشکی پرسپولیس می تواند دیاباته را مهیای بازی بزرگ کند یا نه اما فارغ از تمام این مسائل، در این شرایط باید به منتقدانی که تاکید داشتند مهاجم مالیایی چندان به کار پرسپولیس و سیستم یحیی نمی آید حق داد.

چرا که در عمل می بینیم یا پرسپولیس با یک مهاجم بازی می کند یا وقتی شیخ قرار است به عنوان مهاجم دوم به میدان برود، مصدوم است!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها