|

پورتو به زودی تکلیف طارمی را روشن می کند

آینده طارمی و احتمال رفتن او، سوژه اخیر رسانه های ایران و پرتغال بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

مهاجم بوشهری پس از درخشش در پورتو و تأثیرگذاری مهم روی قهرمانی های این تیم در پرتغال و همچنین موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا، چند باشگاه مطرح دنیای فوتبال از جمله آرسنال، چلسی، تاتنهام و... را خواهان خود می دید. این چیزی است که در روزنامه های پرتغالی و برخی از منابع انگلیسی به آن اشاره شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ در روزهای گذشته بود که روزنامه های آبولا و اوجوگو از احتمال انتقال طارمی به لیگ جزیره خبر دادند. حتی آبولا نوشت که مهاجم ایرانی، با شرکت نقل و انتقالاتی که ریو فردیناند در آنجا مشغول فعالیت است، قرارداد همکاری امضا کرده و همین مسئله می تواند کلید انتقال طارمی به لیگ جزیره باشد. حالا این روزنامه در شماره امروز خود از آغاز مذاکرات پورتو برای تمدید با این بازیکن خبر داده است.

در این گزارش آمده است: هر بار که اخبار پیرامون طارمی افزایش پیدا می کرد، او با گلزنی برای پورتو به میادین باز می گشت و این بار در آخرین دور از رقابت های مرحله گروهی آلیانز کاپ، یه گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و زمینه ساز پیروزی چهار گله آبی و سفیدها در برابر ویزلا شد. سال تقویمی، برای این بازیکن ایرانی بسیار خوب بود. او در تمامی رقابت هایی که برای پورتو و تیم ملی ایران به میدان رفت، موفق به گلزنی شد. او این فصل نیز با 14 گل در 21 مسابقه، در نقش بهترین گلزن پورتو ظاهر شده است.

 
 

موفقیت های زیاد طارمی با پورتو، اشتهای غول های مطرح اروپا، به ویژه تیم های بزرگ انگلیسی را برای جذب او تحریک کرده است. به همین دلیل است که مدیریت پورتو به دنبال پل های تفاهم با مهاجم برای تمدید قراردادی است که در ژوئن 2024 به پایان می رسد.

به همین دلیل، برنامه ای برای حضور علیرضا نیکومنش، ایجنت طارمی، در دفتر مدیریت باشگاه و برای هفته آینده، برنامه ریزی شده است تا اولین گفتگوها با هدف طراحی برنامه ای آغاز شود که به پورتو اجازه می دهد تا این ایرانی 30 ساله را حفظ کند.

آرسنال یک هدف دیگر دارد

با تضمین یک بند فسخ بالای 60 میلیون یورویی، نمی توان باور کرد که هیچ باشگاهی جسارت واریز این مبلغ را به حساب باشگاه پورتو برای گرفتن طارمی در ژانویه داشته باشد. پینتو دا کوستا، رئیس آبی و سفیدها در شام کریسمس کمیته کاندیداتوری مجدد خود در گوندومار، در مورد بازیکنان مختلف پورتو که هدف شکار سایر تیم ها بوده اند، همین جملات را به زبان آورد. سندی که نشان می دهد مدیریت پورتو به طور مستقیم یا غیرمستقیم پیشنهادی برای خرید طارمی که به بند فسخ او نزدیک باشد را دریافت نکرده است.

با این حال، از آنجایی که در هفته‌های آتی قرارداد طارمی و پورتو تمدید نمی شود، می توان انتظار روزهای پرهیجانی را برای این بازیکن در تابستان آینده داشت. این همان چیزی است که پینتو دا کوستا می‌خواهد از آن اجتناب کند. آرسنال یکی از چندین باشگاه های لیگ برتری بوده که با طارمی مرتبط است و در واقع نام مهاجم پورتو در بسیار مورد توجه توپچی ها قرار گرفته است.

در نتیجه و در مقطع فعلی، هدف اصلی آرسنال برای تقویت خط حمله، ژوائو فلیکس است که می تواند اتلتیکو مادرید را ترک کند. او یک هدف بسیار ارزنده برای آرسنال است و این مزیت را دارد که جوانتر از طارمی است. ملی پوش پرتغالی تنها 23 سال سن دارد.

در بخش دیگری از گزارش پیرامون طارمی، به روند تمام نشدنی گلزنی های او اشاره شده است. آبولا در این باره و با تیتر "آتش ایرانی به تمام مسابقات" نوشته است: طارمی مترادف با گل زدن است و برای اینکه در سال تقویمی بی نقص باشد، پس از گل زدن در تمام رقابت های رسمی که هم برای پورتو و هم برای تیم ملی ایران در آنها به میدان رفته، به گلزنی در جام اتحادیه نیاز داشت.

پیروزی 4-0 برابر ویزلا این امکان را به او داد تا گلزنی در یک رقابت دیگر را به لیست خود اضافه کند. او در جام جهانی 2 گل به انگلیس زد، در بازی ای که در آن از تاثیر رسانه ای قابل توجهی برخوردار بود. در مجموع و در سال 2022، مهدی طارمی 34 گل به ثمر رساند و او قول می دهد که در اینجا متوقف نشود. او همچنین 18 گل در لیگ، پنج گل در لیگ قهرمانان اروپا، 3 گل در جام حذفی پرتغال، 2 گل در سوپرجام، 2 گل در جام جهانی، یک گل در لیگ اروپا و یک گل در جام اتحادیه به ثمر رساند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها