|

فرهاد در تیم ملی؛ شایعه یا واقعیت؟!

مصاحبه‌ی مهدی تاج با خبرنگار واحد مرکزی خبر خبر از تحولاتی تازه در تیم ملی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

در این گفت و گو خبرنگار صدا و سیما از تاج درباره مربی آینده تیم ملی سوال می‌کند و نام‌هایی مثل فرهاد مجیدی و برانکو را به میان می‎آورد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ این مسئله از آنجا اهمیت دارد که برای اولین بعد از مدت‌ها دو نام جدید برای تیم ملی مطرح شده که فراتر از صحبت‌های پیشین است و در نهایت تنها روی یک اسم مانور داده می‌شد. فرهاد مجیدی در حال حاضر تنها سرمربی لژیونر ایران در یک سطح حرفه‌ای محسوب می‌شود که هدایت اتحاد کلبا را بر عهده دارد. موقعیتی که پس از قهرمانی فصل گذشته با استقلال از امارات به او پیشنهاد شد و مجیدی بی درنگ آن را پذیرفت. 

فرهاد  مجیدی که یکی از مربیان جوان ایران محسوب می‌شود در دو سال گذشته همه‌ی پیش داوری‌ها نسبت به خود را تغییر داده است. او که قبلا دو سه مرتبه‌ای به عنوان جانشین سرمربی در استقلال و هم‌چنین مربیگری در تیم امید را در کارنامه دارد، در دوره جدید مربیگری خود با بستن تیمی خوب و البته ارائه تاکتیکی دفاعی و حاکم کردن نظم و انضباط در باشگاه با حمایت مدیرعامل، راه تیم را به سوی قهرمانی هموار کرد. اتفاقی که استقلال سال‌های طولانی از آن دور بود تا جایی که به نظر می‌رسید به جز قلعه‌نویی کسی نمی‌تواند آبی‌ها را به مقام قهرمانی لیگ برساند. 

با این وصف مجیدی که حالا در نقطه‌ی اوج حرفه‌ای خود قرار دارد، با این قهرمانی پیشنهاد مالی مناسبی از امارات دریافت کرد و راهی کشوری شد که مربیان خود را خیلی زود اخراج می‌کنند. اما مجیدی در امارات هم نتایج مناسبی کسب کرده و تیمش شرایط نسبتا خوبی در میانه جدول دارد. از این رو در زمانی که بحث برکناری اسکوچیچ مطرح بود، زمزمه‌هایی درباره چهره‌های مختلفی که می‌توانند هدایت تیم ملی را در دست داشته باشند به میان می‌آمد و در این بین برای اولین بار نام مجیدی مطرح می‌شد.

او به همراه مربیان مثل امیر قلعه‌نویی، یحیی گل محمدی، علی دایی، جواد نکونام وافشین قطبی مربیانی هستند که با سوابق مناسب پیشین هر یک طرفداران خاص خود را برای حضور در این پست دارند. مربیانی شاخصی که جنگشان در لیگ برتر هم همواره جالب توجه بوده است. البته به جز این جمع نام نفراتی دیگری نیز به عنوان مربیانی که در فوتبال ایران رو به رشد و پیشرفت هستند حضور دارند که باید از آن‎ها به نفراتی مثل مجتبی حسینی، ساکت الهامی و محمد ربیعی اشاره کرد و البته نام علیرضا منصوریان هم می‌شود در بین مربیانی که هم تجربه خوبی داشته و هم نتایج مناسبی کسب کرده به میان کشید تا مشخص شود بحث مربی ایرانی برای تیم ملی می‌تواند با جدیت پیگیری شود و چه بسا از این جمع، چند نفری واجد شرایط این پست باشند. 

حالا که فدراسیون فوتبال در شرایط خاصی قرار گرفته و در شش و بش بررسی جدایی قطعی کارلوس کی‌روش است، حسن مطرح شدن نام‌هایی مثل مجیدی این است که اعتماد مردم به سرمایه‌های داخلی محک می‌خورد. در حال حاضر با توجه به نتایج ایران در جام جهانی، بسیاری بر این باورند که تیم ملی با کادر فنی داخلی می‌توانست نتایج به مراتب بهتری نسبت به کادر فعلی بگیرد؛ چرا که شناخت این نفرات از فوتبال ایران بیش از سرمربی تیم ملی در دوره گذشته بود که دوباره روی همان صندلی مورد علاقه‌اش نشست.

در عین حال مواردی مثل جوانگرایی و پشتوانه سازی هم علاوه بر مسائل تاکتیکی و مدیریتی نکات مورد بحث علاقه‌مندان به فوتبال در این مدت بوده و چه بسا این اتفاق با حضور مربیان ایرانی بهتر انجام می‌گرفت...

در حال حاضر هنوز هیچکس نمی‌داند نزدیک ترین گزینه به ذهن رئیس فدراسیون برای هدایت تیم ملی کیست؟ به هر حال کارلوس کی‌روش هم‌چنان از مقبولیت مناسبی در نزد تاج برخوردار است و نمی‌شود گفت شانس او بیش از دیگران نیست. اما فضای فوتبال و مخالفت یک پارچه جامعه فوتبال نسبت به این سرمربی پرتغالی، شاید شانس او را ناگهان به صفر برساند. البته همه‌ی این موارد گمانه زنی است و چیز بیشتری در این مورد نمی‌شود گفت؛ جز اینکه اگر فدراسیون بخواهد نگاهی به بازار داخلی داشته باشد گزینه مطمئن و مناسب کم نیست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی