|

آرژانتین با ناداوری قهرمان جام جهانی شد؟

پس از قهرمانی آرژانتین، بحث در خصوص داوری فینال جام جهانی همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

در فاصله چند ساعت پس از پایان دیدار آرژانتین برابر فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صحبت درباره اتفاقات این بازی ادامه دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرنگاران جوان؛ به یاد آورت لحظات خاص این بازی، بازبینی فیلم، جستجو به دنبال لحظات مهم که ممکن بود سرنوشت این بازدنی را به طول کلی تغییر دهد همچنان ادامه دارد.

ما تردید و سوال درباره عملکرد مارسینیاک نیز به یکی از بحث‎‌های اصلی تبدیل شده که مورد توجه بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی و حتی شخصیت‌های شناخته شده فوتبال قرار گرفته است.

اولین کلمات دشان پس از پایان این بازی در واکنش به قضاوت این داور لهستانی بود: «من پیش از بازی از فرصت استفاده کردم تا بگویم که آرژانتین قرار نبود کار آسانی در پیش داشته باشد و حالا پس از پایان بازی هم روی این موضوع تاکید دارم.»

جدای از درگیری‌های متعدد و برخورد‌های خشن رودریگو دی پل در دقایق ابتدایی، اعلام پنالتی به سود آرژانتین پس از خطای عثمان دمبله روی آنخل دی‌ماریا در دقیقه ۲۳ در واقع نقطه آغاز تمام بحث‌ها بود.

سعید النجیمی، کارشناس داوری، در این باره به اکیپ گفت: «این تصمیم نسبتا سختگیرانه‌ای بود. دی‌ماریا از موقعیتی که داشت به خوبی استفاده کرد و چیزی که من دیدم این بود که پایش به ساق‌بند دمبله گیر کرد.»

فیلیپه مالیژ، داور سابق لیگ فرانسه، درباره این صحنه اظهار داشت: «این ضربه در سرعت واقعی غیرقابل بحث است. اگر کمک داور ویدئویی دخالت نکرد به این معناست که اشتباهی رخ نداده بود. پس نباید هیچ اعتراضی از طرف فرانسه صورت بگیرد.»

از سوی دیگر دو پنالتی نیز از سوی مارسینیاک به سود فرانسه اعلام شد که آن‌ها را در بازی نگه داشت و تقریبا هیچ اعتراض و انتقادی نسبت به اعلام این دو پنالتی صورت نگرفت.

بحث درباره داوری فینال جام جهانی ادامه دارد

در صحنه اول راندال کولو موانی با خطای نیکلاس اوتامندی در دقیقه ۷۹ مواجه شد و در محوطه جریمه روی زمین افتاد. پنالتی واضح بود، اما کارتی به مدافع آرژانتین که به وضوح آخرین مدافع حاضر بود داده نشد.

پنالتی دوم هم روی خطای واضح هند در محوطه جریمه اتفاق افتاد که باعث شد داور بازی نقطه پنالتی را نشان دهد و کیلیان امباپه این گل را هم به گل تبدیل کرد. جنجالی هم روی این تصمیم ایجاد نشد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها