|

اشتباه بزرگ ساپینتو در دربی!

پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد داشت که تیمی که در دربی زود گل بزند، برنده می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
هافبک پرسپولیس در دهه ۶۰ همچنین عنوان کرده بود «تیمی که زودتر به گل برسد، برنده دربی خواهد شد» و حالا در این رابطه می‌گوید: به هر حال من به عنوان یک پرسپولیسی دوست داشتم تیم محبوب خودم برنده مسابقه شود. همان طور که استقلالی‌ها دوست داشتند این تیم دربی را ببرد اما در نهایت این دیدار به تساوی رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر ورزشی؛ او ادامه می‌دهد: من پیش از دربی گفته بودم تیمی که زودتر به گل برسد برنده بازی خواهد شد. در واقع تیمی که در چنین مسابقه سنگینی زود به گل برسد از درصد شانس بیشتری برای برتری برخوردار خواهد بود به شرط آن که بازی را خوب مدیریت کند. پرسپولیس روی ارسال مهدی ترابی و ضربه سر گئورگی گولسیانی زود به گل رسید و حتی این فرصت را داشت که دوباره گل بزند. ارسال خوب امید عالیشاه با بدشانسی یا بی دقتی مهدی ترابی به اوت رفت و درست از آن صحنه به بعد بازی از دست پرسپولیس در رفت!

یوسفی تصریح می‌کند: استقلالی‌ها پس از این صحنه جلو کشیده و با تمام وجود حمله کردند و اتفاقا ۲ گل هم زدند تا از پرسپولیس پیش بیفتند. گل‌هایی که استقلالی‌ها زدند واقعا روی اشتباه مدافعان ما بود. منظور من از مدیریت بازی همین بود که مدافعان تیم پرسپولیس سهل انگاری کردند. آن صحنه‌ای که ارسلان مطهری در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد، چرخید و ضربه اش را درون دروازه ما زد عجیب و غریب بود. نباید در فوتبالی در چنین سطحی اجازه داد مهاجم حریف به راحتی در محوطه هجده قدم خودی توپ را بگیرد و آن طور بچرخد. محمد محبی هم خوب کنترل نشده بود و راحت پاس گل داد.

او اضافه می‌کند: متأسفانه غیبت یورگن لوکادیا هم باعث شد برنامه‌های پرسپولیس به هم بریزد. من نمی‌دانم چه طور این مهاجم هلندی در آستانه مهم ترین بازی سال پرسپولیس این طور با بی خیالی تیم را رها می‌کند و به سفر می‌رود. مهاجم یک میلیون دلاری پرسپولیس یک جورهایی دربی را خراب کرد! اگر او در زمین بود شاید شرایط فرق می‌کرد و پرسپولیس می‌توانست برنده دربی شود اما این مهاجم هلندی همه چیز را رها کرد و رفت.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن تعریف از گئورگی گولسیانی، یادآور می‌شود: هر چقدر رفتار لوکادیا غیر حرفه‌ای بود به عوض گئورگی گولسیانی فوق العاده بازی کرد. او در این دیدار به عنوان یک مدافع ۲ گل زد و بسیار با روحیه نشان داد. این درحالی بود به نظر می‌رسید ملی پوشان پرسپولیس خیلی سرحال و آماده نیستند. یک مقدار مهدی ترابی بهتر و سرحال تر بود اما سایر ملی پوشان پرسپولیس انتظارات را برآورده نکردند. انتظار خود من از ملی پوشانی که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم بازی کرده اند بیشتر بود.

هافبک پیشین پرسپولیس در خصوص عملکرد خط میانی این تیم در دربی نیز خاطرنشان می‌کند: پرسپولیس مهاجم نداشت و بالاجبار با ۶‌هافبک برابر استقلال بازی کرد. ابتدای مسابقه هم پرسپولیس به لطف همین برتری عددی در خط میانی ابتکار عمل را به دست گرفت اما بعد از گل گولسیانی به نظرم بچه‌ها یک مقدار کار را راحت گرفتند. خط میانی استقلال به رهبری روزبه چشمی که بعد از جام جهانی سرحال به نظر می‌رسید ابتکار عمل را به دست گرفتند. پرسپولیس در دربی نیاز به کمی‌جنگندگی بیشتر در خط میانی داشت اما این اتفاق نیفتاد تا تیم ۲ بریک عقب بیفتد و در نهایت به لطف ضربه سر گولسیانی از شکست فرار کند.

رحیم یوسفی به تعویض‌های اشتباه ساپینتو اشاره کرده و می‌گوید: دست ساپینتو با این تعویض‌هایی که انجام داد، درد نکند! تعویض ارسلان مطهری و به ویژه روزبه چشمی واقعا شاهکار بود. من یکی که باور نمی‌کردم سرمربی استقلال چنین تصمیمی‌گرفته باشد و همین موضوع کمک کرد پرسپولیس گل مساوی را بزند.

او در پایان می‌گوید: البته در مجموع دربی بدی نبود. همین که ۴ گل در این دیدار رد و بدل شد خیلی خوب بود و شاید من و همه پرسپولیسی‌ها دوست داشتیم برنده از زمین خارج شویم. هر چند با این مساوی هم هنوز پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر باقی مانده است اما ۳ امتیاز دربی خیلی به درد می‌خورد. به هر حال دربی به پایان رسید و حالا بازی با پیکان در راه است. باید بچه‌ها به فکر بازی با پیکان و برتری در آن باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها