|

جایزه تاریخی در انتظار مسی

آرژانتین با درخشش لیونل مسی موفق شد با شکست فرانسه قهرمان جام جهانی 2022 شود.

لینک کوتاه کپی شد

بازی در وقت های قانونی و اضافه با تساوی 3-3 خاتمه یافت ولی آرژانتین در پنالتی ها 4-2 برنده شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ مسی در جریان بازی دو گل زد و یکی از پنالتی های تیمش را نیز گل کرد. فوق ستاره آرژانتینی همچنین توانست با زدن هفت گل و ارسال سه پاس گل، بهترین بازیکن جام جهانی شود. مسی در این رقابت ها موفق به ثبت 12 رکورد نیز شد.

1784602

از حالا می توان ادعا کرد که مسی برنده توپ طلای 2023 خواهد شد. از سال گذشته فرانس فوتبال عملکرد بازیکنان در طول یک فصل فوتبالی را برای انتخاب برنده توپ طلا لحاظ می کند و به همین دلیل اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، مسی به هشتمین توپ طلای خود نیز خواهد رسید که سه توپ طلا بیشتر از نزدیک ترین رقیبش یعنی کریستیانو رونالدو است. 

1783870

شاید در تاریخ فوتبال دیگر هیچ بازیکنی نتواند به رکورد لیونل مسی در فتح توپ طلا برسد و حالا سوال اینجاست که آیا فرانس فوتبال "سوپر بالون دُر(توپ طلای ویژه)" را نیز به مسی اهدا خواهد کرد یا خیر. سوپر بالون دُر تنها یک بار در تاریخ 24 دسامبر 1989 به آلفردو دی استفانو، اسطوره رئال مادرید، اهدا شده است. دی استفانو در رقابت با یوهان کرویف و میشل پلاتینی به این جایزه ویژه رسید. او پیش از این برنده دو توپ طلا شده بود. فرانس فوتبال این جایزه خاص را به مناسبت سی‌اُمین سالروز تاسیسش اهدا کرد.این روزها در رسانه های آرژانتین بیش از همیشه این سوال مطرح می شود که فرانس فوتبال به افتحار قهرمانی لیونل مسی در جام جهانی،برنامه ای برای اهدای سوپربالون دُر به او را دارد یا خیر. دی استفانو آرژانتینی بود ولی تابعیت اسپانیایی را داشت. مسی هم آرژانتینی است و گذرنامه اسپانیایی نیز دارد. تاریخ برای یک آرژانتین-اسپانیایی دیگر تکرار می شود؟

1784822

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها