|

انتقاد تند اسطوره استقلال از ساپینتو

حسن روشن: هنوز ساپینتو بازیکنان اصلی خود را نمی‌شناسد .

لینک کوتاه کپی شد

حسن روشن پیشکسوت استقلال درباره تساوی تیم فوتبال استقلال با مس رفسنجان در هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: شرایط استقلال بعد از ۱۴ هفته اصلاً خوب نیست و جابجایی بازیکنان خیلی زیاد است. هنوز ساپینتو بازیکنان اصلی خود را نمی‌شناسد تا چه بازیکنی را در زمین قرار دهد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ساناپرس؛ وی افزود: وقتی کوین یامگا در خطوط جلو بازی می‌کند، مهدی قایدی هم زنده می‌شود. ساپینتو باید هر چه سریع‌تر نفرات اصلی تیمش را بشناسد چون استقلال با این نفرات خوب و سطح بالا با هر سیستمی می‌تواند بهتر از این بازی کند.

وی افزود: تنها پستی که جایگزین ندارد سیدحسین حسینی است و در بقیه پست‌ها نمی‌داند چه نفراتی را استفاده کند. استقلال تا اینجای فصل لیگ برتر آنچنان فوتبال خوبی بازی نمی‌کند و در حد یک تیم قهرمان ظاهر نشده است. تیم‌های شهرستانی فوتبال بهتری ارائه می‌دهند و حتی وقتی مقابل استقلال و پرسپولیس قرار می‌گیرند انگیزه دارند تا بهترین بازی خودشان را انجام بدهند.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه هر تیمی باید مدیر فنی داشته باشد، عنوان کرد: مشکل کل باشگاه‌های ایرانی و حتی تیم ملی نداشتن مدیر فنی و کمیته فنی است. وقتی تیمی مدیر فنی داشته باشد، طبق یک برنامه مدون و پیشرفته حرکت کند بالطبع درصد موفقیتش بالاتر می‌رود.

در باشگاه‌های ایرانی مدیر فنی و اعضای کمیته فنی با حکم مدیرعامل مسئولیت قبول می‌کنند، اما باید مدیر فنی و اعضای کمیته فنی قراردادهای چند ساله داشته باشند و سرمربی را تعیین می‌کنند. بعد از معرفی سرمربی و اعضای کارد فنی، بازیکنان هم با همفکری و مشورت کادر فنی با اعضای کمیته فنی و مدیر فنی انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: اگر نتایج ضعیف باشد، مدیر فنی به مربیان کمک می‌کند تا تیم از بحران خارج شود. کمیته فنی از مربی برای تمامی عملکرد تیم جواب می‌خواهد. خوشحال‌ترین مربی که در ایران مربیگری کرد، کارلوس کی‌روش بود که در مدت ۸ سال به هیچ کس پاسخگو نبود.

روشن در پاسخ به این سوال که آیا گزینه ایرانی برای سرمربی‌گری تیم ملی مناسب است، خاطرنشان کرد:

به طور حتم مربی ایرانی برای تیم ملی در این شرایط خیلی خوب است. بازیکنان خوبی داریم. تیم ملی ایران نیاز به کمی دگرگونی دارد و سرمربی داخلی می‌تواند به بهترین شکل این کار را انجام دهد. همچنین باید مربیان داخلی در رده‌های پایه و امید را تشویق کنند تا مسیر پشتوانه‌سازی بازیکنان نوجوان و جوان به تیم ملی ادامه داشته باشد. به محض خداحافظی هر کدام از بازیکنان پا به سن گذاشته تیم ملی، نفرات با انگیزه و جوانتر در ترکیب تیم ملی قرار گیرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها