|

ضرر استقلال پرسپولیس از داوری ها

رئیس پیشین کمیته داوران فوتبال عملکرد داوران در هفته چهاردهم لیگ را بررسی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

حسین عسگری در مورد عملکرد داوران در هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: من همه بازی‌های این هفته را ندیدم اما مثلاً در بازی استقلال و مس رفسنجان داور عملکرد خوبی نداشت. امیر عرب‌براقی که از داوران خوب فوتبال ما است و در مسابقات گذشته‌اش اشتباه مهمی نداشته در این بازی مرتکب دو اشتباه تأثیرگذار شد.یک پنالتی مسلم برای استقلال و یک پنالتی هم برای مس رفسنجان نگرفت. مدافع استقلال کاملاً تعادل مهاجم مس را در محوطه جریمه بر هم زد و او را هُل داد به نظر من عرب‌براقی از لحاظ روحی و روانی تمرکز لازم را در این بازی نداشت.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبر ورزشی؛ عسگری با اشاره به مسابقه دو تیم نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک گفت:‌در آن مسابقه هم یک پنالتی رخ داد اما با کمال تعجب داور خطا را بیرون از محوطه جریمه اعلام کرد.

رئیس اسبق کمیته داوران فوتبال در مورد عملکرد داور در بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان عنوان کرد: من فیلم صحنه اعلام پنالتی به سود گل‌گهر را دیدم در این تصاویر که خیلی هم واضح نبود بازیکن پرسپولیس خطایی روی بازیکن گل‌گهر انجام نداد. در واقع می‌توان گفت این خطا هم اشتباه بود با این حال در بازی‌های دیگر هم ظاهراً اشتباهات داوری رخ داد که مثلاً مربی اسپانیایی تراکتور تبریز خیلی از نحوه قضاوت‌ها شاکی بوده و این مسئله را بر زبان آورده است. در کل نمی‌توان به عملکرد داوران در هفته چهاردهم لیگ برتر نمره خوبی داد.

وی در مورد اینکه با توجه به اینکه بعد از پایان دور رفت دور برگشت مسابقات بلافاصله آغاز می‌شود چگونه می‌توان اشتباهات داوران را در نیم فصل اول کاهش داد، گفت:‌ واقعیت این است در این زمینه نمی‌توان کار زیادی کرد متأسفانه بارها انتقادهای درستی انجام شده که حتی فدراسیون هم به آنها گوش نکرده است. همین که تعداد زیاد داور در لیگ برتر قضاوت می کنند باعث می‌شود که داوران خوب‌مان نتوانند هر هفته در داور قضاوت کنند. از سویی دیگر بار فنی تشکیلات داوری کمیته داوران بالا نیست. درست است خداداد افشاریان خودش داور بوده و اکنون رئیس کمیته داوران است اما در بخش فنی نمی‌توان او را یکی از خبرگان داوری دانست. نمی‌دانم او چه زمانی مدرس داوری شد. بار فنی کمیته فنی داوران به نظر من کم است. آنجا باید مثل یک بیمارستان باشد که پزشکان متخصص بتوانند بیماران را درمان کنند. 

رئیس اسبق کمیته داوران فوتبال گفت: مثلاً الان برای داوری مثل عرب براقی مشکلی پیش آمده و این داور خوب قضاوت نکرده است، چه کسی باید مشکل این داور را پیدا کند و او را دوباره ریکاوری و بازیابی کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها