|

(عکس) سفر در زمان با ستاره های تیم ملی ایران؛ تصاویری خاص از کودکی تا پیری!

رسانه ای خارجی با کمک هوش مصنوعی، توانسته است تصاویری از دوران کودکی و پیری بازیکنان تیم ملی را طراحی کند.

لینک کوتاه کپی شد

چند وقتی است که تصاویری از دوران کودکی و کهنسالی بازیکنان مطرح دنیای فوتبال در فضای مجازی منتشر می شود که حسابی مورد استقبال هواداران قرار گرفته است. تصاویری که به کمک هوش مصنوعی یک ربات به نام میدجورنی ساخته شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ میدجورنی یک سیستم هوش مصنوعی است که بر اساس دستورهای نوشتاری به خلق تصاویر هنری منحصربه فرد و زیبا می‌پردازد. در واقع این سامانه دارای قابلیت ایجاد تصاویر هنری شگفت‌انگیز، با کیفیت و وضوح بالا از طریق دریافت پیام‌های متنی است

چندی پیش تصاویری از دوران کودکی و کهنسالی بازیکنانی مانند لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، گرت بیل و... منتشر شد که تمامی آنها توسط همین ربات که در پلتفرم دیسکورد اجرا می شود، ساخته شده است. یک هنرمند آمریکایی با ارائه دستورات متنی و ارسال جزئیات کامل به این ربات، توانست تصاویر بامزه ای از ستاره های دنیای فوتبال بسازد.

حالا یک رسانه خارجی نیز تصاویر کودکی و کهنسالی برخی از بازیکنان تیم های حاضر در جام جهانی را طراحی کرده که در این میان، تصویر تعدادی از بازیکنان تیم ملی ایران نیز دیده می شود که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

1787517
این تصاویر را با علیرضا بیرانوند آغاز می کنیم. سنگربان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس که تجربه بدی را در جام جهانی 2022 به خاطر داد. هر چقدر که تصویر کودکی او شباهت کمتری به بیرو دارد، اما تصویر کهنسالی او ته چهره سنگربان تیم ملی را در خود دارد.
1787518
تصویر دوران پیری روزبه چشمی از فرسنگ ها دورتر نیز قابل تشخیص است. زننده گل تاریخی تیم ملی ایران برابر ولز، اینگونه توسط هوش مصنوعی تصویرسازی شده است.
1787519
شاید در نگاه اول تشخیص هویت این تصویر سخت به نظر برسد. اما با کمی دقت می توان تصویر کودکی و همچنین دوران پیری سعید عزت اللهی را مشاهده کرد. هافبک دفاعی تیم وایله بولد کلاب که سطح او بسیار بالاتر از تیم باشگاهی اش است و همه در انتظار تغییر تیم او هستند.
1787520
این نیز از آن تصاویر سختی است که تشخیص آن نیاز به کمی دقت دارد. سامان قدوس که بزرگ شده سوئد است اما ترجیح داد برای تیم ملی ایران به میدان برود. بازیکن برنتفورد که همین دوشنبه شب در جریان پیروزی برابر لیورپول برای دقایقی به میدان رفت.
1787521
هر چقدر که تشخیص تصویر دوران کودکی این بازیکن ملی پوش سخت است، اما با یک لحظه دیدن تصویر پیری او، کاری سختی برای شناسایی او ندارید. علی قلی زاده که برای شارلوا به میدان برود، می تواند خوشحال باشد چرا که کهنسالی جذابی در انتظار اوست.
1787522
اگر استقلالی هستید و در کمتر از 5 ثانیه نام بازیکن را حدس نزنید، در شناسایی بازیکنان تیم مورد علاقه تان دچار مشکل هستید. سیدحسین حسینی هر چقدر که در بازی اول برابر انگلیس روز بدی را سپری کرد، برابر ولز عملکرد بسیار خوبی را از خود به جا گذاشت.
1787523
تصاویر کاپیتان تیم ملی نیز در نوع خود جالب توجه است. هوش مصنوعی به خوبی توانسته تصویر احسان حاج صفی که برای آ.ا.ک آتن به میدان می رود را طراحی کند.
1787524
مهاجم با سابقه تیم ملی نیز احتمالا دوران نوجوانی خود در اردبیل را با این شکل و شمایل سپری کرده است. کریم انصاری فرد که این روزها در قبرس به ماجراجویی هایش ادامه می دهد، احتمالا در دوران کهولت سن این شکلی خواهد بود.
1787525
آماده ترین بازیکن این روزهای فوتبال ایران. با تصاویری از کودکی، نوجوانی و میان سالی او. مهدی طارمی سال فوق العاده ای را در پورتو سپری کرد و اکنون در انتظار شروع سال جدید میلادی است. هوش مصنوعی، طارمی را در زمان پیری نیز با نشانه هایی از لباس پورتو طراحی کرده است.
1787526
یکی از بازیکنانی که کمتر کسی انتظار داشت او در جام جهانی حضور داشته باشد. رامین رضاییان نه تنها مسافر قطر شد بلکه در این رقابت ها گلزنی کرد.
1787531
برای حدس این تصویر کار سختی در پیش ندارید. مهاجم ایرانی بایرلورکوزن که بی صبرانه در انتظار شروع دوباره بوندس لیگاست، به خوبی توسط هوش مصنوعی طراحی شده است. سردار آزمون امیدوار است که در سال 2023، عملکرد بهتری نسبت به سال قبل داشته باشد.
1787528
حدس نام این بازیکن نیز کار دشواری نیست. مهدی ترابی در هر سه دیدار ایران در جام جهانی به میدان رفت و پس از آن در دربی پایتخت برای تیمش فوق العاده تأثیرگذار بود و پاس هر 2 گل گولسیانی را او داد.
1787529
با دیدن تصویر دوران نوجوانی، تشخیص اینکه او کدام بازیکن ملی پوش است، سخت به نظر می رسد. اما تصویر دوران کهنسالی او می تواند به شما کمک کند تا علی کریمی را شناسایی کنید. او نیز در هر سه دیدار ایران در جام جهانی بازی کرد.
 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها