|

استاد تعویض‌های طلایی در لیگ برتر ایران

مربیان کمی می‌توانند با تعویض‌های خود جریان بازی‌ها را به سود تیمشان تغییر دهند.

لینک کوتاه کپی شد

نمونه‌هایی از این تغییر جریان بازی را به دفعات در جریان جام جهانی شاهد بودیم.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ یکی از این بازی‌ها، تغییرات دیدیه دشان، سرمربی فرانسه در بازی فینال جام جهانی بود که با آوردن بازیکنانی مانند کولو موانی یا تورام که جوان و کم تجربه بودند، جریان بازی را به نفع تیم خود تغییر داد.

البته موفقیت و برتری مربیان در تعویض‌ها، به وجود یک نیمکت باکیفیت هم باز می‌گردد. رئال مادرید در سال ۲۰۱۶ به رهبری زیدان، با داشتن بازیکنانی مانند خامس رودریگس، ایسکو، آسنسیو و بازیکنانی که در حضور ستاره‌های بزرگ مادریدی مانند رونالدو، بنزما، بیل و کروس نیمکت نشین شده بودند، توانست قهرمانی در لالیگا را به دست آورد. هنوز کارشناسان تاثیر بازیکنان نیمکت نشین بعد از ورود به زمین در فصل ۲۰۱۶-۱۷ را فراموش نکرده‌اند.

در این فصل از فوتبال ایران هم امیر قلعه نویی که در حال سپری کردن بهترین فصل مربیگری خود در گل گهر است، توانسته به بهترین نحو ممکن از نیمکت تیمش استفاده کند و بیشترین تاثیرگذاری را بازیکنان تعویضی گل‌گهر ثبت کرده‌اند.

نگاهی به آمارها و داده‌های سایت ترانسفرمارکت نشان می‌دهد که محمد خدابنده‌لو، کی‌روش استنلی و مرتضی تبریزی سه بازیکن برتر فوتبال ایران تا این مقطع از فصل با بیشترین تاثیرگذاری به عنوان بازیکنان جانشین هستند.

1787984

مرور این آمار نشان می‌دهد که نفر شش هم از گل گهر است. نوید عاشوری با ۷ بار حضور به عنوان بازیکن جانشین در زمین، یک گل و یک پاس گل را ثبت کرده است.

بهترین بازیکن تعویضی استقلال مهدی قایدی است که در همان نخستین حضورش در لیگ برتر مقابل ملوان یک گل و پاس گل داد و در رتبه پنجم قرار دارد.

شیخ دیاباته، مهاجم اهل مالی پرسپولیس که از زمان پیوستن به این تیم عمدتا مصدوم است، با سه بار حضور در زمین به عنوان جانشین و مجموع ۷۳ دقیقه (۲۴ دقیقه به ازای هر بازی) و زدن یک گل در رتبه پانزدهم قرار دارد.

فرشاد احمدزاده از سپاهان هم آمار جالب توجهی دارد. او روی هم رفته ۳ بار به عنوان تعویضی به میدان رفته که در مجموع ۸۸ دقیقه (۲۹ دقیقه به ازای هر بازی) در زمین بوده و ۲ پاس گل داده که بهترین پاسور تعویضی لیگ است.

1787987

مورد اعتمادترین بازیکن تعویضی

بهمن سالاری از ذوب آهن ۱۱ بار در طول این فصل به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته و روی هم رفته ۲۲۰ دقیقه (۲۰ دقیقه به ازای هر بازی) و یک گل هم به ثمر رسانده است. او بیشتر از هر بازیکن دیگری به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده است.

اما رکورد بیشترین دقایق بازی به عنوان بازیکن تعویضی هم دست یک بازیکن از گل گهر است. امین قاسمی نژاد، در طول ۲۹۴ دقیقه ای که در ۹ بازی خود برای گل گهر به میدان رفته (۳۲ دقیقه به ازای هر بازی) توانسته یک پاس گل را بدهد که اثر مثبت دیگری از تعویضی‌های گل گهر است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها