|

پرونده فیفا علیه آرژانتین!

فیفا به حواشی دیدار فینال جام جهانی 2022 قطر بین آرژانتین و فرانسه رسیدگی می کند.

لینک کوتاه کپی شد

اعضای تیم ملی آرژانتین و به خصوص امیلیانو مارتینز، دروازه بان این تیم پس از قهرمانی در جام جهانی رفتار نامناسب و توهین آمیزی در قبال بازیکنان تیم ملی فرانسه داشتند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛  به نوشته وب سایت گل، فیفا به دلیل رفتارهای توهین آمیز آرژانتینی ها پس از فینال جام جهانی مقابل فرانسه، پرونده ای انضباطی علیه فدراسیون فوتبال کشور آرژانتین گشود. پس از پیروزی تیم ملی آرژانتین مقابل فرانسه در ضربات پنالتی فینال جام جهانی 2022، امیلیانو مارتینز جشنی را در رختکن آلبی سلسته رهبری کرد که با حواشی بسیار از جمله توهین به کیلیان ام باپه، مهاجم تیم ملی فرانسه و تمسخر او همراه بود. امیلیانو مارتینز در جریان جشن داخل رختکن آرژانتین با جمله «یک دقیقه سکوت برای ام باپه که مرده است!» خشم فرانسوی ها را برافروخت. این دروازه بان 30 ساله همچنین به هنگام دریافت جایزه بهترین دروازه بان جام جهانی نیز جنجال هایی آفرید.

در همین راستا فیفا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پرونده ای انضباطی علیه تیم ملی آرژانتین گشوده تا این حواشی را بررسی نماید:

کمیته انضباطی فیفا به دلیل نقض احتمالی مواد 11 (رفتار توهین آمیز و نقض اصول بازی جوانمردانه) و 12 (سوء رفتار بازیکنان و مسئولان) قانون انضباطی فیفا، همچنین نقض احتمالی ماده 44 مقررات جام جهانی 2022 قطر در رابطه با مقررات رسانه ای و بازاریابی برای جام جهانی 2022 قطر در طول بازی فینال بین تیم های آرژانتین و فرانسه، پرونده ای علیه فدراسیون فوتبال آرژانتین باز کرده است.

در صورت محکوم شدن فدراسیون فوتبال آرژانتین، آلبی سلسته با جریمه ای سنگین مواجه خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها