|

بازی استقلال - سپاهان بیشتر از 3 امتیاز دارد!

پیشکسوت تیم استقلال از اهمیت دیدار استقلال و سپاهان گفت.

لینک کوتاه کپی شد

منصور رشیدی در خصوص شرایط استقلال در آستانه شروع نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: امسال سیدحسین حسینی مقداری از نظر بدنی و شاد هم روحی افت کرده، خط دفاعی هماهنگی لازم را نداشته، هافبک‌های دفاعی تیم مشکل دارند. تیم نیاز به هافبکی دارد که هم گلساز باشد و هم گلزن، بازیکنان کناری آنطور که باید فعال نیستند. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فارس؛ وی افزود:

البته از هفته هشتم به بعد تیم در یکی دو بازی عملکرد خوبی داشت ولی الان دو سه بازی است که همان اشکالات ابتدای فصل را می‌بینیم. مهاجمان سرزن و همچنین تکنیکی مثل قائدی در تیم داریم اما باید تغذیه شوند. متاسفانه هافبک‌ها کارساز و نفوذی نیستند که بتوانند برای مهاجمان موقعیت سازی کنند. قائدی هم در چند بازی اصلا خوب نبود اما در بازی آخر بهتر از قبل کار کرد. در بازی مقابل تراکتور در تبریز، بازیکنان کناری اصلا نتوانستند از جناحین حرکتی انجام بدهند. درست که حریف آنالیز کرده بود و راه‌ها را بسته بودند اما این‌ها هم بازیکنان استقلال هستند. به آن‌ها اعتماد شده که به این تیم آمده‌اند.

استقلال، سپاهان را شکست دهد شاهکار کرده

پیشکسوت استقلال در مورد اولین بازی نیم‌فصل دوم مقابل سپاهان، عنوان کرد:

سپاهان یک مربی با تجربه و بازیکنان شاخصی دارد که می‌توانند روی نتیجه به خوبی تاثیرگذار باشند. با توجه که این دیدار در خانه سپاهان هم انجام می‌شود، بازی مرگ و زندگی است. اگر استقلال بتواند برنده شود شاهکار کرده و می‌تواند به صدر جدول نزدیک‌تر شود. سپاهان هم در جدول همسایه استقلال است. برد در این بازی برای هر دو تیم خیلی مهم است چون می‌توانند موقعیت خودشان را در بالای جدول محکم کنند. استقلال کار سختی در این دیدار دارد و برای سپاهان هم شرایط همینطور است.

رشیدی در مورد اینکه استقلال در بازی حذفی مقابل تراکتور نمایشی هجومی داشت و آیا روز پنجشنبه می‌تواند این شرایط را مقابل سپاهان هم داشته باشد، گفت:

صددرصد. ساپینتو مربی است که می‌فهمد. حالا انتقادهایی از رفتار و عصبانیت او داشتیم و دیدیم که تیم از محرومیت او ضرر کرد. نبود او در تبریز خیلی تاثیرگذار بود. استقلال در نیمه دوم بازی حذفی مقابل تراکتور شرایط خیلی بهتری داشت و اگر با همین شرایط کار را مقابل سپاهان شروع کند می‌تواند موفق باشد اما اگر بازهم بخواهند به کار دفاعی بپردازند و هافبک‌ها به خط دفاع چسبیده باشند، نتیجه‌ای نمی‌گیرند. خط حمله هم تغذیه نمی‌شود و نمی‌توانند به گل برسند.

مهاجم تیم بزرگ نباید تا این حد فرصت سوزی کند

وی در مورد اینکه فرصت سوزی در خط حمله نیز کار استقلال را سخت کرد، عنوان کرد:

سوای مساله بازیسازی و خالق موقعیت هافبک‌ها، متاسفانه مهاجمان هم در تبدیل موقعیت‌های صددرصد به گل مشکل دارند. مهاجمی که در تیم بزرگ بازی می‌کند نباید اینطور باشد. مهاجم باید از دو سه موقعیت، یکی را حتما تبدیل به گل کند. مقابل تراکتور چند موقعیت خوب را از دست دادند و اگر مقابل سپاهان هم از شانس‌ها استفاده نکنند ممکن است امتیازی نگیرند. یک مهاجم نباید به راحتی این فرصت‌ها را از دست بدهد.

ساپینتو باید به کارش ادامه بدهد

پیشکسوت استقلال در مورد فشارهایی که برای قطع همکاری با ساپینتو در روزهای اخیر وارد شد، اظهار داشت:

تیم‌های بزرگ هواداران میلیونی دارند و مدیریت باید پاسخگوی هواداران باشد. همانطور که سال گذشته دیدیم چندین بار مقابل باشگاه تجمع شد. مدیرعامل باید در مورد نتایج و عملکرد تیم از سرمربی بخواهد پاسخگو باشد ولی مخالف قطع همکاری با ساپینتو هستم. نیم فصل دوم شروع شده، ساپینتو از ابتدا با تیم بوده و الان آشنایی نسبی با سیستم فوتبال ما پیدا کرده است. درست است که به خاطر مسائل داوری از کوره در می‌رود اما از بازیکنان تیمش شناخت پیدا کرده، او باید بماند و کارش را به اتمام برساند.

یک بازیکن چند بار باید پاس اشتباه بدهد؟

رشیدی تصریح کرد:

البته من به عنوان کسی که 50 سال در این فوتبال بودم، می‌بینم تعدادی از بازیکنانی که روی نیمکت یا درون زمین هستند، در حد این تیم نیستند. مشکلات زیادی وجود دارد. برخی بازیکنان نتوانسته‌اند کارهایی که مربی می‌خواهد را انجام بدهند. ضعف‌هایی که وجود دارد را گفتم. استقلال باید خیلی بهتر از این باشد. قبل از اینکه بگوییم ساپینتو ضعف دارد باید بازیکنان را بررسی کنیم. یک بازیکن مدافع چندبار باید پاس اشتباه بدهد؟ در یک بازی 80درصد کار، خلاقیت بازیکن است. 20 درصد به برنامه‌های کادرفنی مربوط است.

وی افزود:

بازیکن باید بازیکن روبروی خودش را راحت رد کند و حرکت رو به جلو داشته باشد. در بازی با تراکتور من شمردم، 15 توپی که می‌شد راحت نفوذ کرد و هیچ کس هم مزاحمتی نداشت، بازیکن بر می‌گشت و به خط دفاعی پاس می‌داد. بازیکنِ تیم بزرگ هم باید خلاقیتی داشته باشد. فعلا هم که پنجره بسته است. به نظر می‌رسد ساپینتو باید با همین نفرات کار را ادامه بدهد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها