|

پنالتی پرسپولیس مقابل ذوب آهن سوخت؟!

رضا کرمانشاهی، معتقد است یک پنالتی برای پرسپولیس در بازی برابر ذوب آهن اعلام نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس و ذوب آهن در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر برابر یکدیگر قرار گرفتند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ قضاوت این دیدار را وحید کاظمی با کمک علیرضا ایلدروم و امیرمحمد داوود زاده برعهده داشت. رضا کرمانشاهی در خصوص قضاوت وحید کاظمی گفت:

کاظمی در لیست بین المللی ما حضور دارد و انتخاب او برای این دیدار مناسب بود. وحید کاظمی سوت های به موقعی زد. او به صحنه های حساس نزدیک بود و دوندگی خوبی داشت. کاظمی به خوبی توانست بازی را در مرکز زمین مدیریت کند و در مجموع قضاوت بدی از او ندیدیم اما وقتی داوری در لیست بین المللی است ما توقع داریم همیشه در بالاترین سطح باشد، درست مثل روز بازی استقلال و تراکتور در هفته پانزدهم لیگ برتر به میزبانی تبریز که وحید کاظمی ستاره بازی بود، توقع داشتیم امروز هم کاظمی مرد اول بازی باشد. او در صحنه های حساس داخل محوطه جریمه به خوبی وسط زمین نبود.

کرمانشاهی در خصوص صحنه مشکوکی که در دقیقه 77 این دیدار رخ داد (ضربه کاشته بازیکنان پرسپولیس که به دست نادر محمدی در دیوار دفاعی ذوب آهن برخورد کرد) گفت:

 

این صحنه قطعا پنالتی بود. ضربه از فاصله زیادی زده شد. علاوه بر فاصله زیاد که در یک ضربه ایستگاهی طبیعی است، دست بازیکن ذوب آهن از بدن فاصله گرفته و به او حجم داده است. باید به سود پرسپولیس اعلام پنالتی می شد اما این صحنه دیده نشد! درست است که بازیکن ذوب آهن پشت به توپ پریده و دید ندارد اما بی احتیاطی کرده و توپ با برخورد به دست او از دیوار دفاعی رد نشده است.

رضا کرمانشاهی در خصوص برهم خوردن تعادل محمد عمری در محوطه جریمه ذوب آهن گفت:

در دقیقه 80 محمد عمری وارد محوطه جریمه ذوب آهن شد و تعادل خود را از دست داد. بازیکن ذوب آهن با او برخوردی نداشت و عمری بزرگ نمایی کرد. داور تصمیم درستی گرفت که دستور به ادامه بازی داد اما باید عمری را به دلیل شبیه سازی با کارت زرد جریمه می کرد. اگر صحنه خطا بود باید اعلام پنالتی می شد اما حالا که بزرگ نمایی است عمری باید با کارت زرد جریمه می شد. وقتی بازیکنی قصد داشته با شبیه سازی داور را فریب بدهد، داور باید او را بابت این کار با اخطار جریمه کند. یک زمان برخورد ساده اتفاق می افتد و بازیکن مهاجم بر اثر برخوردی که با مدافع داشته تعادلش را از دست می دهد اما از نظر داور، برخورد شدت زیادی نداشته و در حدی نبوده که او پنالتی بگیرد و به همین دلیل نه سوت می زند و نه به مهاجم کارت می دهد اما این جا موضوع فرق دارد؛ اگر عمری با خطای بازیکن ذوب آهن سرنگون شده که جریمه اش یک پنالتی است اما اگر برخوردی نبوده و خواسته داور را فریب بدهد، باید اخطار بگیرد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی