|

ترکیب احتمالی لیورپول - چلسی در بازی امروز شنبه 1 بهمن

لیورپول و چلسی یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته 21لیگ انگلیس به دیدار هم خواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

از ساعت ۱۶ هفته بیست‌ویکم لیگ برتر انگلیس با دیداری جذاب و حساس در ورزشگاه آنفیلد شروع خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبر ورزشی؛ لیورپول و چلسی که هردو در فصل جاری دور از انتظار ظاهر شده‌اند، به مصاف هم خواهند رفت.

لیورپول؛ روز قرمزها در پایتخت

پیشرفت سال به سال لیورپول با یورگن کلوپ به شکلی بوده که پایین رفتن سر این پیکان به سمت رده‌های پایینی و ناکامی‌های پیاپی، همه را متعجب می‌کند. حتی اخیراً با افت لیورپول گفته شد که شاید کلوپ آخرین فصلش را در آنفیلد سپری کند. با این حال آنقدر کلوپ و لیورپول با یکدیگر خوب جفت و جور شده‌اند که دوای درد قرمزهای مرسی‌ساید خود باشد. لیورپول ۲ بازی آخرش را باخته و در هر بازی هم ۳ گل خورده. از طرفی فصل قبل هم در ۹۰ دقیقه و ۱۲۰ دقیقه از پس چلسی برنیامده‌اند. با این حال وضعیت بحرانی چلسی شاید فرصت خوبی را برای لیورپول فراهم کند که از وضعیت بدی که دارند بیرون بیایند؛ البته موقت!

چلسی؛ ولخرج‌های دوست‌نداشتنی

در این یک سالی که رومن آبراموویچ رفته و تاد بولی و شرکا آمده‌اند، چلسی بیش از ۴۰۰ میلیون پوند برای جذب بازیکن جدید هزینه کرده که آخرین‌ها ژوآئو فلیکس و میخایلو مودریک بوده‌اند. با این وجود گراهام پاتر هم نتوانسته از این ولخرجی باشگاهش استفاده کند. شاید با آمدن مودریک شرایط چلسی در خط حمله تغییر کند. آبی‌های لندن فقط ۲۲ گل در ۱۹ بازی قبلی زده‌اند و این عملکرد بد در خط آتش باعث شده تا امتیازهای زیادی را از دست بدهند. البته نباید از این حقیقت هم بگذریم که پاتر در بسیاری از دیدارها به اندازه یک تیم کامل مصدوم داشته. با این وجود هواداران تیمی پرستاره مثل چلسی انتظاری خیلی بیشتر از وسط جدولی بودن دارند، حتی اگر تیم‌شان بازیکن‌های زیادی را از دست داده باشد.

آخرین جدال

می ۲۰۲۲ در دیدار فینال جام حذفی فصل گذشته بعد از تساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه، لیورپول با نتیجه ۶-۵ چلسی را شکست داد و قهرمان شد.

آمار بازی

۶۰) در ۶۰ مصاف لیگ برتری بین لیورپول و چلسی، قرمزها ۲۳ برد و آبی‌ها ۲۱ برد داشته‌اند. ۱۶ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.

۴) ۴ بازی آخر بین لیورپول و چلسی در لیگ برتر انگلیس، جام اتحادیه و جام حذفی که همگی فصل گذشته برگزار شدند، مساوی شده است. البته ۲ بازی اتحادیه و حذفی فینال بوده‌اند که لیورپول در ضربات‌پنالتی پیروز شد.

۵) پیش از آن ۴ تساوی، در ۵ دیدار یکی از دو تیم برنده شده است. ۳ برد برای لیورپول ثبت شد و ۲ بازی را چلسی برد.

۵) هم لیورپول و هم چلسی با عملکرد ضعیف خارج‌ازخانه به این حال و روز افتاده‌اند. هرکدام از این دو تیم در ۵ بازی بیرون از آنفیلد و استمفوردبریج شکست خورده‌اند.

۶) یورگن کلوپ ۶ مرتبه مقابل گراهام پاتر قرار گرفته که ۳ برد، ۲ تساوی و یک شکست حاصل کارش بوده. این نخستین رویارویی پاتر با کلوپ در زمان حضورش در چلسی است.

۲) آخرین برد لیورپول در ورزشگاه آنفیلد مقابل چلسی به جولای ۲۰۲۰ و اوج دوران کرونا برمی‌گردد. در واقع بعد از آن برد پرگل ۵-۳ که ۲ سال و چند ماه قبل رخ داد، در ۲ بازی آخر مقابل چلسی در خانه پیروز نشده‌اند.

مصدومان و محرومان

شاید باورتان نشود ولی دو تیم ۱۷ غایب قطعی و احتمالی دارند که ۶ بازیکن در لیورپول و ۱۱ بازیکن در چلسی هستند. آرتور، لوئیس دیاس، دیوگو ژوتا و ویرجیل فان‌دایک غایبان قطعی لیورپول هستند و شاید روبرتو فیرمینو و کاستاس سیمیکاس هم به این دیدار نرسند. ژوآئو فلیکس که در نخستین بازی برای چلسی با کارت قرمز مستقیم از زمین بیرون رفت در این دیدار حساس محروم است. مصدومان چلسی هم دنیس زکریا، ریس جیمز، وسلی فوفانا، انگولو کانته، آرماندو برویا، روبن لوفتوس‌چیک، بن چیلول، رحیم استرلینگ، ادوارد مندی و کریستین پولیشیچ هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، کوناته، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، خاکپو و نونیس

چلسی: آریسابالاگا، آسپیلیکوئتا، سیلوا، بودیاشیله، هال، جورجینیو، کواچیچ، زیاش، مانت، مودریک و هاورتس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها