|

ساعت بازی آرسنال - منچستریونایتد امروز یکشنبه 2 بهمن

امشب از ساعت 20 در لندن و در ورزشگاه امارات، آرسنال صدرنشین لیگ در دیداری از هفته 21 به مصاف منچستریونایتد می رود.

لینک کوتاه کپی شد

آرسنال در صورت کسب پیروزی در این بازی، گام بزرگی برای فتح لیگ جزیره بر خواهد داشت.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از پارس فوتبال؛ تنها نقطه تاریک در کارنامه میکل آرتتا و تیمش در قصل جاری، نبرد اولدترافورد بود. فقط یک مرتبه در این فصل آرسنال باخته و آن یک باخت هم مقابل منچستریونایتد رقم خورد. حالا برای جبران تنها شکست فصل و البته فاصله گرفتن از رقبای منچستری باید این بازی را ببرند. در واقع به طرز قابل توجهی آرسنال شانس قهرمانی‌اش را با برد در این دیدار خانگی افزایش خواهد داد. آرسنال در فصل جاری ثبات داشته و حتی غیبت برخی ستاره‌ها به‌دلیل مصدومیت هم خللی در روند حرکتی توپچی‌ها ایجاد نکرده است. امشب در امارات، آرسنال می‌تواند یک جشن کوچک و زودهنگام بگیرد در مسیر قهرمانی بیفتد. منچستریونایتد؛ این تازه آغاز ماجراست!

به نظر می‌آید اریک تن‌هاخ در منچستریونایتد جا افتاده و این هماهنگی باعث پیشرفت شیاطین‌سرخ شده است. اگرچه در دیدار قبلی مقابل کریستال‌پالاس متوقف شدند، ولی ۵ برد متوالی به‌خصوص در دربی منچستر، به طرز قابل‌توجهی شیاطین‌سرخ را به آینده امیدوار کرد. سال‌ها زیر سایه سیتیزن‌ها بوده‌اند و نتوانستند حتی به همشهری پرسروصدای‌شان نزدیک هم بشوند. با این حال در فصل جاری حتی اگر قهرمان نشوند و بتوانند سیتی را پشت سر بگذارند، هواداران راضی خواهند بود. به یاد بیاورید که یونایتد همین فصل شکست‌های سنگین با ۴ و ۶ گل مقابل برنتفورد و منچسترسیتی را متحمل شده و حالا به چنین ثباتی رسیده است.

آخرین جدال

سپتامبر ۲۰۲۲ وقتی که آرسنال همه بازی‌هایش را برده بود، منچستریونایتد در اولدترافورد با نتیجه ۳-۱ اولین شکست این تیم را رقم زد که تنها شکست‌شان تا اینجای فصل بوده. آنتونی و رشفورد (۲ مرتبه) برای شیاطین‌سرخ و ساکا برای توپچی‌ها در آن دیدار گل زدند.

آمار بازی

۲۳۷) با قدمت ۱۲۹ سال (از سال ۱۸۹۴ تا امروز) در ۲۳۷ بازی تیم‌های آرسنال و منچستریونایتد به مصاف هم رفته‌اند. ۹۸ بازی را شیاطین‌سرخ برده‌اند و توپجی‌ها در ۸۶ بازی برنده شده‌اند. ۵۳ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.

۶۱) در ۶۱ نبرد لیگ برتری، آرسنال ۱۷ مرتبه و منچستریونایتد ۲۶ مرتبه پیروز شده‌اند. ۱۸ تساوی در دیدارهای این دو تیم در لیگ برتر ثبت شده است.

۳) ۳ بازی آخر منچستریونایتد و آرسنال برنده داشته و تیم برنده این ۳ دیدار هم ۳ گل به حریف زده است. ۲ برد برای منچستریونایتد و یک برد برای آرسنال در این دیدارها رقم خورده است.

۵) از ۷ بازی آخر لیگ برتری دو تیم در ورزشگاه امارات، آرسنال ۵ بازی را برده، به یک تساوی رسیده و یک بازی را به منچستریونایتد باخته است.

۰) آرسنال این فصل هنوز در ورزشگاه امارات شکست نخورده است. در ۸ بازی خانگی ۷ برد و یک تساوی داشته‌اند. آخرین تیمی که آرسنال را در امارات شکست داد برایتون بود که آوریل ۲۰۲۲ در این ورزشگاه به برتری رسید.

۱۷) توپچی‌های لندن این فصل در ۱۷ بازی از ۱۸ بازی‌شان گل زده‌اند. فقط نیوکاسل بود که موفق شد هفته قبل مقابل آرسنال کلین‌شیت کند.

۲) در صورتی که منچستریونایتد در لندن پیروز شود، برای دومین مرتبه بعد از دوران سرالکس فرگوسن مقابل آرسنال دبل کرده است. فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ تیم ژوزه مورینیو مقابل توپچی‌ها دبل کرده بود.

۴) در صورتی که آرسنال کلین‌شیت کند به رکورد ۴ کلین‌شیت در ابتدای سال جدید میلادی خواهد رسید، اتفاقی که پیش از این سال‌های ۱۹۳۵، ۱۹۹۴ و ۲۰۲۱ برای‌شان رخ داده بود.

۲۹) این بیست‌ونهمین بازی بین آرسنال و منچستریونایتد در روز یک‌شنبه خواهد بود. فقط دیدار چلسی مقابل لیورپول (۳۲ مرتبه) و لیورپول مقابل منچستریونایتد (۳۱ مرتبه) بیش از نبرد توپچی‌ها و شیاطین‌سرخ در روز آخر هفته برگزار شده است.

مصدومان و محرومان

گابریل ژسوس، ریس نلسون و محمد الننی مصدومان آرسنال برای این نبرد حساس هستند. کاسمیرو پنجمین کارت زردش را در بازی قبلی گرفت و بازی حساس منچستریونایتد مقابل توپچی‌ها را از دست داد. جیدن سانچو به تمرین برگشته ولی آماده نیست. اکسل توانزبه و دونی فان‌دی‌بیک شیاطین‌سرخی هستند که به طور قطع به‌دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده‌اند. دیوگو دالو و آنتونی مارسیال شاید به این دیدار برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم

آرسنال: رمزدیل، وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو، اودگارد، پارتی، ژاکا، ساکا، مارتینلی و انکتیا

منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، واران، مارتینس، شاو، اریکسن، فرد، آنتونی، فرناندش، رشفورد و وخورست

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها