|

سخت ترین قرعه جام حذفی برای پرسپولیس

امروز مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشورمان قرعه‌کشی شد.

لینک کوتاه کپی شد

در فاصله بین پایان نیم‌فصل نخست لیگ برتر و آغاز نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم، مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند تا مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی را برگزار کنند تا رسماً تیم‌های لیگ برتری وارد چرخه رقابت‌های جام حذفی در فصل جدید شوند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال360؛ مرحله یک‌شانزدهم نهایی در شرایطی به پایان رسید که خبری از خلق شگفتی بزرگ نبود، اما تیم‌های تراکتور تبریز، ذوب‌آهن اصفهان، صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در رویارویی با حریفان لیگ برتری از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند تا ۱۲ تیم لیگ برتری، ۳ تیم از لیگ یک و یک تیم از لیگ دو به جمع ۱۶ تیم برتر جام حذفی راه یابند.

آبی‌های پایتخت در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مهم‌ترین بازی این مرحله را برابر تراکتور تبریز برگزار کردند که توانستند در یک بازی جنجالی با نتیجه ۲ بر یک در پایان ۱۲۰ دقیقه به پیروزی برسند. پرسپولیس هم با پیروزی در ضربات پنالتی برابر تیم دسته اولی ون‌پارس اصفهان به جمع ۱۶ تیم برتر رقابت‌های جام حذفی صعود کرد.

ملوان بندرانزلی هم جنجالی‌ترین صعود را به جمع ۱۶ تیم برتر داشت، چون ملوانی‌ها در دیدار با نفت مسجدسلیمان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شدند، اما استفاده نفتی‌ها از علی کیانی‌فر که به دلیل محرومیت حق بازی برابر ملوان را نداشت، باعث شد تا کمیته انضباطی رأی به برتری ۳ بر صفر ملوان بدهد و شاگردان مازیار زارع به چرخه رقابت‌های جام حذفی بازگردند و نفت مسجدسلیمان ناکام در صعود به جمع ۱۶ تیم برتر باشد.

۱۲ تیم از لیگ برتر: آلومینیوم اراک، استقلال تهران، پرسپولیس، پیکان تهران، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان، مس کرمان، و ملوان بندرانزلی، نساجی مازندران و هوادار تهران.

۳ تیم از لیگ یک: استقلال ملاثانی، پارس جنوبی جم و دریای کاسپین بابل.

یک تیم از لیگ دو: نود ارومیه.

مسئولان سازمان لیگ امروز (دوشنبه سوم بهمن‌ماه) را موعد برگزاری مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران اعلام کردند تا تکلیف دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شود. طبق اعلام امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی، قرار است دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی روز‌های دوم و سوم اسفندماه به انجام برسد.

استقلال تهران اولین تیمی بود که نامش از درون قرعه خارج شد و آبی‌های پایتخت باید در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف ملوان بندرانزلی بروند. جالب آنکه پیش از رویارویی ۲ تیم در جام حذفی، در هفته پیش‌رو شاگردان ریکاردو سا پینتو و مازیار زارع باید در لیگ برتر به مصاف هم بروند. آبی‌ها به مانند دیدار قبلی برابر تراکتور در جام حذفی، در این مرحله هم میزبان هستند و باید ملوان برای دیدار با استقلال به تهران سفر کند.

پرسپولیس و سپاهان تیم‌های بعدی بودند که نام‌شان از درون قرعه‌ها خارج شد تا حساس‌ترین تقابل مرحله یک‌هشتم نهایی، میان تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر به انجام برسد. شاگردان یحیی گل‌محمدی و ژوزه مورایس در دور رفت لیگ برتر به تساوی بدون گل رضایت دادند و حالا در جام حذفی باید به مصاف هم بروند. سپاهان در جام حذفی به مانند دیدار رفت در لیگ برتر میزبان پرسپولیس خواهد بود و نبرد ۲ تیم در اصفهان به انجام خواهد رسید.

آلومینیوم اراک و نساجی مازندران که فصل گذشته فینال جام حذفی را برگزار کردند، حالا باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف هم بروند، البته که دیگری خبری از حضور ساکت الهامی روی نیمکت نساجی نیست و شاگردان مهدی رحمتی و حمید مطهری باید برابر هم قرار گیرند.

تیم لیگ یکی استقلال ملاثانی در خانه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی باید به مصاف تیم مس کرمان برود. فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان دیگر تقابل حساس مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی را برگزار می‌کنند، تقابل شاگردان جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی که به دلیل حضور فولادی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا قرار است در زمان دیگری به انجام برسد.

تیم لیگ دویی نود ارومیه در مرحله یک هشتم‌نهایی جام حذفی در خانه پذیرای پیکان تهران خواهد بود و ۲ تیم لیگ یکی، دریای کاسپین بابل و پارس جنوبی جم در این مرحله باید به مصاف هم بروند. هوادار تهران و مس رفسنجان هم برگزار کننده دیگر مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هستند.

برنامه کامل مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران

سپاهان اصفهان - پرسپولیس تهران

استقلال تهران - ملوان بندرانزلی

استقلال ملاثانی - مس کرمان

فولاد خوزستان - گل‌گهر سیرجان

آلومینیوم اراک - نساجی مازندران

نود ارومیه - پیکان تهران

دریای کاسپین بابل - پارس جنوبی جم

مس رفسنجان - هوادار تهران

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها