|

سخت ترین حریف در جام حذفی برابر پرسپولیس

بازی‌های جام حذفی پرسپولیس و سپاهان همیشه دیدارهایی حساس و پرماجرا بوده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

ساعاتی پیش مشخص شد که پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باید به اصفهان برود تا رودرروی سپاهان قرار بگیرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ این حساس‌ترین بازی این مرحله جام حذفی خواهد بود که در پایان حذف یک مدعی را در پی خواهد داشت تا پس از تراکتور، حذف زودهنگامی دیگر در انتظار یک قدرت فوتبال ایران باشد.

قدمت بازی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی به 23 سال پیش برمی‌گردد. جایی که در تابستان 1378 شاگردان علی پروین در دو بازی رفت و برگشت 3-2 سپاهان مهدی مناجاتی را از پیش رو برداشتند. بازی برگشت که در ورزشگاه 22 بهمن اصفهان برگزار شد، با جنجال‌های زیاد و درگیری تماشاگران همراه بود که گل ادموند بزیک و پیروزی سرخپوشان، بر آتش این درگیری‌ها افزود.

7 سال بعد پرسپولیس و سپاهان در فینال جام حذفی رودرروی هم قرار گرفتند. مصطفی دنیزلی که به‌تازگی روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود، در دو بازی رفت و برگشت شروع خوبی داشت و از حریف پیش افتاد، اما گل‌های نیکبخت و اسدی، با دو گل حمید شفیعی جواب داده شد و در ضربات پنالتی، این سپاهان بود که پرسپولیس را شکست داد.

یک فصل بعد، این دو تیم در نیمه نهایی با یکدیگر دیدار کردند، که این یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های هماوردی پرسپولیس و سپاهان نیز هست. در استادیوم مملو از تماشاگر آزادی، شاگردان مصطفی دنیزلی با گل فرزاد آشوبی از روی نقطه پنالتی پیش افتادند و این نتیجه تا دقایق پایانی برقرار بود تا اینکه پنالتی جنجالی اعلام‌شده توسط محسن قهرمانی و ضربه دقیق هادی عقیلی، نتیجه را به تساوی کشاند.

در وقت‌های اضافه، محمود کریمی سه بار دروازه پرسپولیس را گشود تا سپاهان به شکلی باورنکردنی و در حضور تماشاگران پرسپولیس، این تیم را شکست دهد.

در سه سال بعدی، پرسپولیس دو بار در جام حذفی 87 و 89 موفق به شکست سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی شد که بار دوم، تیم علی دایی تا فینال پیش رفت و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

فینال جام حذفی 91-92 اما سرنوشت دیگری داشت. در آن بازی تیم یحیی گل‌محمدی دو بار از شاگردان زلاتکو کرانچار پیش افتاد، اما این سپاهان بود که بازی را به تساوی کشید و در پنالتی‌ها، یاران مهدی مهدوی‌کیا را مغلوب کرد تا آخرین بازی مهدوی‌کیا و کریمی با پیراهن پرسپولیس به تلخ‌ترین شکل ممکن سپری شود.

در آخرین بازی جام حذفی هم که در فصل 97-98 برگزار شد، این تیم برانکو ایوانکوویچ بود که در دیداری فوق حیثیتی با گل احمد نوراللهی به پیروزی رسید. در این بازی اخراجی، پنالتی و وقت‌های اضافه وجود داشت و آخرین دقایق بازی با درگیری شدید بین بازیکنان دو تیم همراه شد که به اخراج کی‌روش استنلی انجامید.

گل احمد نوراللهی هم در دقیقه 120+1 و پس از برخورد به بازیکنان سپاهان وارد دروازه شد تا پرسپولیس یکی از شیرین‌ترین بردهای خود را به دست آورد.

1) یک چهارم نهایی 78: پرسپولیس 2- سپاهان 2 (امامی‌فر، حلالی)

2) یک چهارم نهایی 78: سپاهان 0 - پرسپولیس 1 (ادموند بزیک)

3) فینال 84: پرسپولیس 1 - سپاهان 1 (نیکبخت)

4) فینال 84: سپاهان 1 - پرسپولیس 1 (ابراهیم اسدی)

5) نیمه نهایی 85: پرسپولیس 1 - سپاهان 4 (فرزاد آشوبی)

6) یک هشتم نهایی 87: پرسپولیس 1- سپاهان 0 (مازیار زارع)

7) یک هشتم نهایی 89: پرسپولیس 0 (4)- سپاهان 0 (2)

8) فینال 91: پرسپولیس 2 (2)- سپاهان 2 (4) (انصاری‌فرد و نوری)

9) نیمه نهایی 97: سپاهان 0 - پرسپولیس 1 (احمد نوراللهی)

10) یک هشتم نهایی 1401: سپاهان ؟ - پرسپولیس ؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها