|

پرسپولیسی ها در 6 هفته اخیر چقدر از داوری ها ضرر کردند؟

سوت‌های جنجالی در 6 هفته اخیر؛ پرسپولیسی‌ها چقدر از داوری متضرر شده‌اند؟

لینک کوتاه کپی شد

مصاحبه‌های پس از بازی پرسپولیس و آلومینیوم، همگی درباره صحنه‌های مشکوک داوری و تئوری توطئه برای قهرمان نشدن سرخپوشان بودند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، بازی پرسپولیس و آلومینیوم، مسابقه‌ای نسبتا کم موقعیت بود اما سوت‌های مرتضی منصوریان، باعث شد حاشیه‌های زیادی داشته باشد. یحیی گل‌محمدی، پس از بازی گفت توطئه‌ای برای ناکامی تیم او وجود دارد و رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس هم از تلاش برای قهرمان نشدن تیمش صحبت کرد. اشاره مستقیم درویش، به 6 بازی اخیر پرسپولیس بود که همگی، پس از جام جهانی انجام شده‌اند. بازی‌هایی که مرور صحنه‌های آن‌ها و نظرات کارشناسان داوری فوتبال 360، نشان می‌دهد تا چه حد بحث برانگیز بوده‌اند.

2 بازی جنجالی

بیشترین اعتراض پرسپولیسی‌ها، به دو بازی اخیر این تیم با فولاد و آلومینیوم مربوط می‌شود. دو بازی که پرسپولیس از آن‌ها فقط یک امتیاز گرفت و صدر جدول را هم به سپاهان واگذار کرد. در بازی با فولاد، داور در دقایق پایانی پنالتی روی شیخ دیاباته را اعلام نکرد و پرسپولیسی‌ها، با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند. اعلام این پنالتی و گل شدن آن، می‌توانست پرسپولیس را حداقل با یک امتیاز از اهواز به تهران برگرداند. این هفته هم در بازی با آلومینیوم، داور دو پنالتی روی شیخ دیاباته و مهدی ترابی را درست تشخیص نداد و اعلام پنالتی نکرد. در صحنه‌ای که خطا روی دیاباته گرفته نشد، این بازیکن قبل از برخورد در شرایط آفساید قرار داشت، پنالتی دقیقه 66 روی ترابی اما بی حرف و حدیث بود و داور باید پنالتی به سود پرسپولیس را اعلام می‌کرد. پنالتی که گل شدن آن، می‌توانست باعث پیروزی پرسپولیس و حفظ صدرنشینی این تیم شود.

بردهای دشوار

سه برد پیاپی پرسپولیس در هفته‌های چهاردهم تا شانزدهم، جایگاه این تیم را در صدرجدول محکم کرده بودند. در همین سه بازی هم، پرسپولیس دو صحنه دردسرساز و مشکوک داشت. بازی با گل‌گهر در هفته چهاردهم، پرسپولیس دقیقه 8 یک پنالتی به حریف داد. پنالتی که علیرضا بیرانوند آن را مهار کرد و اجازه نداد پرسپولیسی‌ها خیلی زود از حریف‌شان عقب بیفتند. این پنالتی، به اشتباه اعلام شده بود. بازی با ذوب آهن هم داور برخورد توپ به دست بازیکن تیم اصفهانی روی ضربه آزاد امید عالیشاه را، پنالتی تشخیص نداد. این صحنه هم از نظر کارشناس داوری فوتبال 360، پنالتی بود. پرسپولیس توانست در این بازی، یک بر صفر برنده شود.

اخراج مقابل اخراج

تنها صحنه‌ای که اشتباه داور در این هفته‌ها به نفع پرسپولیس بوده، به دقایق پایانی بازی این تیم با نساجی مربوط می‌شود. جایی که وحید امیری بخاطر خطای خشن روی پای بازیکن حریف، باید با کارت قرمز داور جریمه می‌شد. پیش از آن البته، داور باید همزمان با اخراج ترابی، احمد موسوی بازیکن نساجی را هم اخراج می‌کرد که این کار را انجام نداد.

4 پنالتی و 3 امتیاز؟

مرور صحنه‌های داوری پرسپولیس پس از جام جهانی، نشان می‌دهد 4 بار سوت‌های داور در صحنه‌های مشکوک به پنالتی، به اشتباه و به ضرر این تیم زده شده‌اند. بازی با گل‌گهر داور یک پنالتی اشتباه برای حریف گرفت و بازی با ذوب آهن، فولاد و آلومینیوم، سه پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد. سه پنالتی که شاید، می‌توانستند یک امتیاز بیشتر از اهواز و دو امتیاز بیشتر از بازی این هفته در تهران با آلومینیوم، به حساب پرسپولیس واریز کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی