|

احوالات این روزهای شیخ؛ آقای گلی که گل نمی‌زند!

تلاش مهاجم مالیایی در این 6 مسابقه، یک گل بوده تا او در 12 بازی اخیر خود در لیگ برتر ایران فقط همین یک گل را زده باشد!

لینک کوتاه کپی شد

مهاجم بلندقامت پرسپولیس نتوانسته انتظارات را برآورده کند و عملکرد خوبی در لیگ بیست‌ودوم نداشته است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، یکی از اتفاقات ویژه روز نخست هفته هجدهم، حضور شیخ دیاباته در ترکیب اولیه پرسپولیس بود. مهاجم بلندقامت مالیایی بعد از گذراندن یک دوره پرفراز و نشیب سرانجام توانست شانس حضور در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت را به‌دست آورد و انتظار می‌رفت که دیاباته بتواند بعد از جلب رضایت یحیی گل‌محمدی عملکرد خوبی در خط حمله پرسپولیس داشته باشد اما مهاجم مالیایی نتوانست انتظار هواداران سرخ‌پوش را برآورده کند و ناکام در جلب رضایت کادرفنی و البته هواداران بود.

طلسم عجیب «دیاباته»؛ یک گل در 12 بازی!

شیخ دیاباته که در استقلالِ آندره‌آ استراماچونی شکوفا شد و عملکردی فوق‌العاده را از خود به جای گذاشت، در لیگ نوزدهم توانست صاحب عنوان آقای گلی شود اما این آقای گلی برای مهاجم بلندقامت و باتجربه مالیایی که سابقه بازی در لیگ یک فرانسه را هم در کارنامه خود دارد، شگون نداشت و دیاباته هیچ‌گاه نتوانست دیگر در شرایطی مشابه لیگ نوزدهم حاضر شود و بدرخشد.

دیاباته در لیگ بیستم فقط 7 بازی فرصت حضور در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت را به‌دست آورد و 2 بار موفق به گلزنی شد، 2 گلی که در همان اولین حضور شیخ دیاباته در ترکیب استقلال در لیگ بیستم برابر تراکتور به‌ثبت رسید و بعد از آن دیگر مهاجم مالیایی در لباس استقلال موفق به گلزنی در لیگ برتر نشد و در پایان همان فصل هم تصمیم گرفت تا باتوجه به عدم تمایل فرهاد مجیدی از استقلال جدا شود.

مهاجم 34ساله این روزهای پرسپولیس بعد از حضوری کوتاه‌مدت در فوتبال قطر و تیم الغرافه، به لیگ برتر ایران در قامت یک یاغی بازگشت و امیدوار بود که بتواند به مانند فصل اول حضورش در استقلال در پرسپولیس هم بتواند شکوفا شود اما مصدومیت‌های سریالی، دیاباته را هم از چشم هواداران انداخت و هم از چشم کادرفنی. با این وجود در 6 بازی این فصل شیخ دیاباته در ترکیب پرسپولیس قرار گرفته که فقط روز گذشته برابر آلومینیوم حضور در ترکیب اصلی را توانست تجربه کند و ماحصل تلاش مهاجم مالیایی در این 6 مسابقه، یک گل پیروزی‌بخش به مس کرمان بوده تا او در 12 بازی اخیر خود در لیگ برتر ایران (در لباس استقلال و پرسپولیس) فقط همین یک گل را زده باشد!

ابهام در آینده «شیخ»؛ «یحیی» از «دیاباته» تعویض طلایی می‌سازد؟

لئاندرو پریرا از هفته آینده می‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود و در کنار این مهاجم برزیلی، عیسی آل‌کثیر هم شب گذشته آمادگی فنی بهتری را از خود نسبت به شیخ دیاباته نشان داد تا مهاجم مالیایی اولویت سوم یحیی گل‌محمدی برای حضور در خط حمله پرسپولیس باشد. به نظر می‌رسد با توجه به اضافه شدن احتمالی پریرا و آل‌کثیر، دیاباته در هفته‌های آینده در نقش مهاجم جانشین و تعویضی به ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شود.

دیاباته که در فصل جاری در نقش مهاجم جانشین تجربه گلزنی به مس کرمان را دارد، امیدوار است با استراتژی احتمالی یحیی گل‌محمدی به روزهای اوج خود نزدیک شود و بتواند در نقش گلزن در ترکیب پرسپولیس بدرخشد. مهاجم بلندقامتی که امید زیادی دارد تا بتواند با درخشش در فرصت باقی‌مانده از لیگ بیست‌ودوم، نگاه‌ها به سوی خود را تغییر بدهد و در نقش فرشته نجات پرسپولیس بتواند بدرخشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها