|

آمانوف برای استقلال استراماچونی می شود؟!

خطر اعمال جرائم سنگین از سوی کمیته انضباطی فیفا، استقلال را تهدید می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

عزیزبک آمانوف فصل گذشته و به درخواست فرهاد مجیدی به جمع استقلالی‌ها اضافه شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ روز‌های سخت بازیکن ازبک بعد از تغییرات مدیریتی و فنی این تیم شروع شد، درست از زمانی که ساپینتو هدایت آبی‌ها را برعهده گرفت، آمانوف نیز به نیمکت چسبید. تحمل این شرایط برای هافبک ازبکستانی سخت بود. ضمن اینکه گفته می‌شود باشگاه در پرداخت دستمزد آمانوف نیز تعلل کرده و این مسئله بهانه خوبی بود برای این بازیکن که خیال رفتن به سرش بزند. جالب اینجاست آمانوف در فصل نقل و انتقالات زمستانی حرف از رفتن نزد و بعد از پایان این فرصت ساز جدایی کوک کرد. با این وجود و به‌رغم غیبت چند جلسه‌ای او در تمرینات و انتشار خبر ترک ایران، باشگاه نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده، این در حالی است که یک سال و نیم دیگر از قرارداد آمانوف با استقلال باقی مانده است.

سابقه نشان می‌دهد باید منتظر یک پرونده دیگر برای استقلال باشیم. پرونده شکایتی که حتماً به ضرر باشگاه تمام خواهد شد، چراکه همه می‌دانیم بازیکنان خارجی اینقدر قانوندان هستند که یک‌طرفه قراردادشان را فسخ نکنند و نروند تا چیزی گیرشان نیاید، درست برخلاف مدیران باشگاه‌های فوتبال ایران.

البته این تنها مشکل آبی‌ها نیست و طلبکاران خارجی برای وصول مطالبات‌شان تلاش می‌کنند. فعلاً مهم‌ترین شاکی استقلال استراماچونی است. سرمربی سابق استقلال بعد از سه سال هنوز نتوانسته پولش را بگیرد. او بعد از شکایت به فیفا توانست حکم پرداخت یک میلیون و ۳۵۰ هزار یورویی را بگیرد و دادگاه عالی ورزش (CAS) نیز این حکم را تأیید کرده است. به‌رغم وعده‌های مدیران باشگاه همچنان خبری از پرداخت این پول نیست. از طرفی گویا قرار است کمیته انضباطی فیفا ۱۱ اسفندماه جلسه دیگری را برای بررسی پرونده استرا برگزار کند که نتیجه آن شرایط استقلال را بحرانی‌تر از گذشته می‌کند. البته آبی‌ها هنوز برای جلوگیری از وقوع یک بحران جدید زمان دارند، ولی بی‌پولی و ناله همیشگی مدیران باشگاه از نداشتن بودجه نوید روز‌های سختی را به هواداران می‌دهد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگویی تلویزیونی نسبت به این موضوع هشدار داده است. حسین قربانزاده مدعی شده در صورت عدم پرداخت به‌موقع غرامت مربی ایتالیایی باید منتظر سقوط استقلال به دسته پایین‌تر باشیم: «هر کسی (مدیر عاملی) می‌آید، می‌گوید من این پول را برای پرداخت طلب استراماچونی می‌خواهم، اما کماکان این پول می‌رود و صرف کار دیگری می‌شود و طلب استراماچونی می‌ماند. اگر پول استراماچونی تا دهم فروردین ماه پرداخت نشود کار آبی‌ها به کسر امتیاز، جریمه مالی، بسته شدن سه پنجره نقل و انتقالاتی و حتی به سقوط کشیده خواهد شد! چک در باشگاه استقلال دست چه کسی است؟ مدیرعامل. دو عضو در هیئت مدیره (اقتصادی) در باشگاه‌ها هستند. علاوه بر آن ما می‌توانستیم بگوییم پنج عضو هیئت مدیره و مدیرعامل تغییر کند و در آنجا بنشینیم، ولی این‌طور نشد.» قربانزاده در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرده که از مدت‌ها قبل مدیران استقلال وعده پرداخت طلب استراماچونی و بستن پرونده او را داده بودند، منتها هیچ کدام از این وعده‌ها عملی نشد و سرمربی سابق دربه‌در به دنبال گرفتن حق‌وحقوقش است. جدای از آن با رفتن آمانوف و خیال راحت او باید منتظر یک شکایت جدید خارجی و صدور آرای سنگین علیه باشگاه استقلال باشیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها