|

نسخه جدید سوپرلیگ اروپا از راه رسید!

سوپرلیگ اروپا با یک نقشه راه تازه و با همکاری باشگاه های بزرگ برگشته است.

لینک کوتاه کپی شد

حامیان سوپرلیگ اروپا دوباره می خواهند در فوتبال قاره سبز گرد و خاک به پا کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پارس فوتبال؛ پس از شکست پروژه دو سال قبل، بنیان گذاران سوپرلیگ می خواهند یک نسخه جدید از پروژه خودشان را به جهان معرفی کنند که جانشین لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود؛ یک رقابت که شامل چند سطح مختلف می شود و 60 تا 80 تیم را درون خودش جا می دهد. در این نسخه دیگر خبری از اعضای دائمی نخواهد بود و هر باشگاه حداقل هر فصل 14 بازی انجام خواهد داد. 

A22، شرکت توسعه دهنده و مادریدی سوپرلیگ اروپا این خبر را به دست رسانه ای مختلف در سراسر اروپا رسانده است و با جنگ حقوقی سه عضو باقیمانده سوپرلیگ یعنی رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس مقابل یوفا همزمان شده است. A22 ادعا می کند که این پروژه جدید، حاصل مذاکره اش با باشگاه هایی در سراسر اروپا به حساب می آید و قرار است راه حلی برای مشکلات مالی همه آنها باشد. سوپرلیگ اروپا طی ماه های گذشته، تمرکز خودش را روی حمله به خرج بی رویه باشگاه های لیگ برتر انگلیس و تسلط محض آنها روی بازار نقل و انتقالات قرار داده است؛ باشگاه هایی که مقابله با آنها با حق پخش تلویزیونی ناچیز کنونی عملا غیرممکن محسوب می شود. 

فرمت پیشنهادی جدید سوپرلیگ در حال حاضر یک راز است و تنها سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس از آن خبر دارند. با این حال هنوز هم سوالاتی پیرامون چگونگی صعود و سقوط تیم ها و در کل قانونی بودن یا نبودن این لیگ برای تشکیل مطرح شده است. شرکت A22 همراه با حامی بزرگش یعنی فلورنتینو پرز پیش از این مدعی شده بود که این طرح برای باشگاه هایی که در رقابت های اروپایی حضور ندارند، سود بیشتری خواهد داشت. 

هنوز جزئیاتی در مورد 60 تا 80 باشگاه تشکیل دهنده و یا چگونگی کارکرد این تورنمنت چند طبقه ای در دسترس نیست. سوپرلیگ اصلی در آوریل 2021 و پس از ارائه طرح 12 باشگاه دائمی شکست خورد؛ 6 باشگاه از آن باشگاه ها انگلیسی بودند: منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، تاتنهام و آرسنال.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی