|

تیم ملی فوتبال ایران در کدام سید جام ملت‌های آسیا قرار می گیرد؟

یک نشریه عمانی در گزارشی به فرمول سیدبندی جام ملت‌های آسیا 2023 قطر پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به نوشته نشریه «عمان الریاضی»، کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه تعیین زمان برگزاری هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا است و این دوره از مسابقات در کشور قطر برگزار می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فارس؛ به گفته نضال بحران، سخنگوی رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، پس از صحبت‌های فراوانی که در دوره گذشته درباره این موضوع به گوش می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا در کمتر از یک ماه آینده زمان برگزاری این مسابقات را اعلام خواهد کرد.

اما قبل از تعیین ضرب الاجل برای شروع مسابقات قهرمانی قاره با حضور ۲۴ تیم برای دومین بار در تاریخ این مسابقات، صحبت‌هایی در راهروی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد سیدبندی تیم‌ها مطرح است.

مرسوم است که کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از اعطای رتبه اول به کشور برگزارکننده، همیشه به رده بندی فیفا برای سیدبندی قرعه کشی اعتماد می‌کند تا بتواند بازی افتتاحیه را در روز اول مسابقات انجام دهد، اما در نسخه ۲۰۱۹ امارات، کنفدراسیون فوتبال آسیا با تصویب یک سیستم جدید و غیرعادی همه را شگفت زده کرد.

در آن دوره ۱۲ تیم راه یافته به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یعنی استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، ایران، عربستان سعودی، قطر در سید اول قرار گرفتند. عراق، سوریه، امارات، تایلند، ازبکستان و چین در سید دوم ایستادند. در رده بندی ۱۲ تیم دیگر بر اساس رده بندی فیفا در سید‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا سیستم نسخه قبلی را برای تعیین سیدبندی اتخاذ کند، سیدبندی به ترتیب زیر می‌شود:

سید ۱: قطر (کشور میزبان)، ایران، ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا

سید ۲: امارات، سوریه، چین، عمان، عراق و ویتنام

در حالی که ۱۲ تیم بعدی بر اساس رده بندی فیفا در سید‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرند.

طبق این گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سیدبندی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ دو راه پیش رو دارد. اول اینکه طبق سیدبندی گروه یک و دو را طبق جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بچیند و سید سه و چهار را طبق رده بندی فیفا انجام دهد یا همه سید‌ها را طبق رده بندی آخر فیفا انجام دهد. در دو حالت تیم ملی کشورمان در سید یک قرار می‌گیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها