|

کادر فنی تیم ملی فوتبال هم مشخص شد؟!

شنیده شده امیر قلعه نویی گزینه اصلی نیمکت تیم ملی ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران بعد از ناکامی در جام جهانی 2022 و خروج ناگهانی کارلوس کی‌روش، سرنوشت مشخصی ندارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ این در حالی است که اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای روزهای پایانی اسفندماه سال جاری هماهنگ شده اما تیم ملی سرمربی ندارد! فرصت فیفا دی هم در این مدت در پیش است و دو بازی دوستانه با روسیه و عراق در نظر گرفته شده است.

در هفته‌های اخیر نام پاکو خمس، خوزه مورایس و هروه رنار به عنوان گزینه‌های تیم ملی فوتبال ایران مطرح بود. در همین حال مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال پیش از این درباره مشکلات تحریم و انتقال پول صحبت کرده بود. پیش از این هم پرونده ویلموتس و مشکل انتقال پول فراموش نشده است.

مهمترین گزینه رنار بود که او تحت قرارداد عربستان بود و طبیعتاً حتی در صورت فسخ قرارداد با این کشور، مشخص نیست که قطعاً پیشنهاد تیم ملی ایران را بپذیرد. از طرف دیگر مورایس به همراه سپاهان در کورس قهرمانی قرار دارد. زردپوشان به هیچ وجه تمایل ندارند مربی تحت قرارداد خود را در فاصله 10 مسابقه تا پایان لیگ از دست بدهند.

پاکو خمس هم در تراکتور عملکرد خوبی داشته و رضایت پرشورها را جذب کرده است. آنها جز بالانشینان لیگ برتر هستند. طبیعی است که در این شرایط تراکتور هم رضایتنامه سرمربی خود را صادر نکند.

در این شرایط فرصت فیفا دی در پیش است و نمی‌توان انتظار داشت که تیم بدون مربی مقابل روسیه و عراق به میدان برود.

با این اوصاف به نظر می‌رسد فدراسیون به دنبال عقد قرارداد با سرمربی ایرانی باشد. در این میان امیر قلعه‌ نویی که در سال 2007 به همراه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا حضور داشت و در ضربات پنالتی مقابل کره جنوبی شکست و حذف را تجربه کرد، جزو گزینه‌های اصلی است. اگر چه شاید در میان مدیران فدراسیون مخالفانی هم داشته باشد و تمایل به رنار بیشتر از وی باشد اما شرایط برای حضور مربی خارجی فراهم نیست. نباید فراموش کرد قلعه‌نویی بارها گفته بود در جریان بازی شکست نخورده و در خصوص برکناری‌اش می‌شد فرصت بیشتری به او داد.

قلعه‌نویی که در آستانه بازگشت به تیم ملی قرار گرفته احتمالاً وحید هاشمیان و کریم باقری را به عنوان دو دستیار خود معرفی خواهد کرد. صد البته که سرمربی فعلی گل گهر در صورت رسیدن به نیمکت تیم ملی، چند دستیار دیگر هم خواهد داشت. 

وحید هاشمیان اگر چه مدرک مربیگری‌اش را از اروپا دریافت کرده و پای ثابت نیمکت تیم ملی در سال‌های اخیر بوده به عنوان دستیار اول تیم ملی فعالیت خواهد کرد. به نظر می‌رسد بعد از جام ملت‌ها وی خیلی جدی‌تر به مرد شماره یک بودن تیم ملی فکر خواهد کرد.

کریم باقری هم در دوران اسکوچیچ به نیمکت تیم ملی رسید. اگر چه در بخش کادر فنی فعالیت می‌کند اما نیم نگاهی هم به کنترل حواشی بازیکنان دارد. اخلاق او به گونه‌ای است که مربیان بزرگ کشور مشکلی برای همکاری با وی ندارند. خود باقری هم تمایلی به فعالیت در راس کادرفنی تیم‌ها نداشته است.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید چه زمانی تصمیم فدراسیون فوتبال به صورت رسمی بیان می‌شود اما شرایط فعلی گزینه‌های انتخاب فدراسیون را کمی محدود کرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها