|

در بازی سپاهان و پرسپولیس جنگ بین این 7 نفر است!

دو تیم پرسپولیس و سپاهان در یکی از حساس‌ترین جدال ها خود فردا برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس بعد از برتری مقابل ون‌پارس اصفهان اکنون مقابل دیگر تیم اصفهانی قرار خواهد گرفت. تیمی که خود را مدعی جدی دستیابی به عنوان قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی این فصل معرفی کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ در این جدال اما تقابل بازیکنانی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم مقابل را دارند از جهاتی مختلف جالب توجه و البته حیثیتی نیز خواهد بود.

پرسپولیس در این فصل دست به لیست سپاهان برد و موفق شد گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی و دانیال اسماعیلی‌فر را از جمع زردپوشان به خدمت بگیرد تا در کنار میلاد سرلک که پیش از این سابقه حضور در سپاهان را در کارنامه دارد، جمع نفراتی که تجربه حضور در سپاهان را دارند در تیم خود به چهار نفر برساند.

سپاهان اما در پاسخ به این اقدام پرسپولیس رامین رضاییان را به خدمت گرفت. بازیکنی که فصل گذشته از لیگ قطر به پرسپولیس بازگشت و علیرغم نمایش موفقی که طی نیم فصل در این تیم داشت، به دلیل برخی اختلاف سلیقه‌ها مجبور به پایان زودهنگام قراردادش شد. رضاییان که از محبوبیت خاصی بین هواداران پرسپولیس برخوردار است و راه دستیابی به قلب آنها را نیز به خوبی بلد است، پیش از این مدعی شده بود که در ایران پیراهن تیمی به جز پرسپولیس را برتن نخواهد کرد و این موضوع را بعد از اخراج اول خود در زمان حضور در این تیم با رد پیشنهاد استقلال نشان داده بود. او اما اینبار با توجه به شرایط ترجیح داد راهی سپاهان شود و این روزها در قامت یکی از ستاره‌های قابل توجه در ترکیب این تیم درخشیده است.

1801986

سپاهان پیش از این نیز شهریار مغانلو را از چنگ پرسپولیس در انتقالی جنجالی و پر سر و صدا به خدمت گرفته بود. شهریار که در لیگ پرتغال حضور داشت به صورت قرضی از سانتاکلارا به پرسپولیس آمد و طی نیم فصل درخشش قابل توجهی در جمع شاگردان یحیی گل محمدی داشت. با این حال این باشگاه برای دریافت رضایتنامه قطعی او با باشگاه پرتغالی به مشکل مالی برخورد تا سپاهان از این فرصت به خوبی سود برده و او را به اصفهان بکشاند و طی دو فصل اخیر روی گلزنی او حساب ویژه‌ای باز کرده است. شهریار در این فصل نیز در نقش گلزن اول طلایی‌پوشان ظاهر شده و اکنون نیز با حضور در صدر جدول گلزنان، مدعی اصلی دستیابی به عنوان آقای گلی محسوب می‌شود. شهریار اما از زمان جدایی از پرسپولیس و در تقابل با پرسپولیس موفق به گشودن دروازه این تیم نشده و مقابل مدافعان سرخپوشان ناکام بوده و باید دید اینبار قادر خواهد بود طلسم خود را بشکند یا خیر.

1790475

اما در نهایت فرشاد احمدزاده؛ بازیکنی که بعد از بازگشت از لیگ لهستان بار دیگر در جمع سرخپوشان حاضر شد تا خاطرات تلخ جدایی خود را برای هواداران پاک کند. او اما دچار بدشانسی بزرگی شد و محرومیت و اخراج‌های عجیب و غریبی که دامنش را گرفت، در نهایت با حضور یحیی گل محمدی به عنوان اولین خروجی این تیم معرفی شد. احمدزاده اما با انتخاب فولاد خوزستان روند پیشرفتی فوق العاده‌ای را طی کرد و به یکی از ستاره‌های لیگ نیز تبدیل شد تا هواداران بابت جدایی و این تصمیم یحیی گل محمدی نیز با حسرت مواجه شوند. احمدزاده بعد از درخشش در جمع شاگردان نکونام، در نهایت ترجیح داده به پیشنهاد سپاهان پاسخ مثبت بدهد و طی دو فصل اخیر در اصفهان کار را دنبال کرده و بار دیگر توانسته در نقش ستاره برای این تیم ظاهر شود. احمدزاده طی دیدارهای اخیر نیز ستاره تیمش بوده و با آمادگی مطلوبی که دنبال می‌کند به نظر می‌رسد برابر پرسپولیس نیز کار را برای سرخپوشان سخت کند.

1799186

اما وضعیت سپاهانی‌های حاظر در پرسپولیس؛ گئورگی گولسیانی به مهره قابل اتکای این تیم در خط دفاعی تبدیل شده که هرگاه نیاز به گلزنی نیز باشد حاضر است. مهمترین گل‌ او اما مطمئنا دبل در دربی پایتخت است که یحیی و پرسپولیس را از شکست مقابل استقلال نجات داد. او در این فصل توانسته به خوبی ضعف خط دفاعی سرخپوشان را که در فصل گذشته برای این تیم دردسرساز شده بود، پوشش دهد و مطمئنا آنها روی دیدار با سپاهان و تقابل با خط هجومی خطرناک حریف نیز حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌اند.

1790752

دانیال اسماعیلی‌فر که طی فصول اخیر به عنوان یکی از گزینه‌های این تیم مطرح بود، در نهایت از اصفهان و سپاهان دل کند و در نقل و انتقالات تابستانی پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد. مدافع راست بی حاشیه سرخ‌ها در این فصل در پست وینگر راست نیز برای این تیم به کار گرفته شده و توانسته هم از آمار گلزنی و هم پاس گل، شرایط خوبی را دنبال کند. او هرچند پاس گل‌هایش تداوم نداشته که بخش اعظم آن مربوط به ماجراهای خط هجومی و خلا مهاجم در بخشی از فصل بوده، اما نقطه اتکا تیم در سمت راست محسوب می‌شود که قطعا به دنبال این خواهد بود برابر سپاهان نیز برتری خود را به نمایش گذاشته و یک روز خوب را به پایان برساند.

1788788

سروش رفیعی نیز دیگر بازیکنی است که بعد از درخشش در سپاهان بار دیگر به شماره هفت پرسپولیس رسید. او در هفته‌های ابتدایی فصل فرصت بیشتری برای خودنمایی در ترکیب داشت اما ماجراهایی شکل گرفت که رفته رفته باعث خروجش از ترکیب شد. با این حال حضور کوتاه مدت در دیدارهای اخیر نیز باعث تغییر در نوع فوتبال پرسپولیس و افزایش قدرت تهاجمی آنها شده و باید دید برابر سپاهان فرصت خودنمایی از سوی یحیی گل محمدی در شرایطی که سعید صادقی نیز به دلیل مصدومیت غایب است، نصیب شماره هفت خواهد شد یا خیر.

1757254

و در نهایت میلاد سرلک؛ هافبک دفاعی پرسپولیس هنوز در شوک حذف از جام جهانی به سر می‌برد و کمی از روزهای اوج خود فاصله گرفته است. بازیکنی که در سپاهان چهره شد و اتفاقاتی رقم خورد تا حضورش در این تیم پایان یابد و از این جهت همواره مقابل این تیم انگیزه دارد. سرلک که در پرسپولیس توانسته بود پیراهن تیم ملی را نیز از آن خود کند و گزینه حضور در جام جهانی قطر لقب گیرد، با تصمیم کارلوس کی روش از لیست حذف شد تا شوک بزرگی را متحمل شود و هنوز آن را فراموش نکرده است. با این حال یحیی گل محمدی امیدوار است هافبک استاندارد تیمش در پست دفاعی، بتواند یک روز درخشان دیگر را به نام خود کند و شرایط را برای رهبری در خط میانی و مهار حملات حریف به بهترین شکل دنبال کند.

1790322

روز چهارشنبه در کنار تمام زیبایی‌ها و هیجانی که تقابل دو تیم پرسپولیس و سپاهان در نقش جهان خواهد داشت، قطعا تماشای عملکرد این هفت بازیکن نیز جالب توجه خواهد بود. بازیکنانی که به دنبال این خواهند بود تا توانایی فردی و فنی خود را به نمایش بگذارند. به نظر شما کدامیک موفق خواهد بود؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها