|

دو تیم انگلیسی ستاره ناپولی را می خواهند

ویکتور اوسیمن هدف نقل و انتقالاتی چلسی و منچستریونایتد است.

لینک کوتاه کپی شد

غول‌های منچستر، ارلینگ هالند و مارکوس رشفورد مرکز توجه لیگ برتر هستند، اما یک ستاره در ۱۵۰۰ مایل دورتر در ایتالیا غوغا به پا کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر ورزشی؛ ویکتور اوسیمن مهاجم نیجریه‌ای در ۲۳ بازی ۱۹ گل برای ناپولی به ثمر رسانده و ژوزه مورینیو، سرمربی قدیمی این تیم، او را با دیدیه دروگبا مقایسه کرده است. اگر آبی‌ها موفق شوند، اوسیمن می‌تواند در تابستان امسال پا جای پای دروگبا بگذارد، البته اگر تاد بولی بتواند او را از چنگ رئیس سرسخت ناپولی اورلیو دی‌لورنتیس دربیاورد.

دانیل آموکاچی، قهرمان نیجریه و مهاجم سابق اورتون، اوسیمن را ترکیبی از سه مهاجم افسانه‌ای آفریقایی می‌داند: نه فقط دروگبای ساحل عاجی، بلکه ژرژ وه‌آ اسطوره لیبریایی و رشیدی یکینی ستاره نیجریه. ستاره جام جهانی ۱۹۹۴ به نشریه «سان» گفت: «اوسیمن بازتابی از رشیدی یکینی، دیدیه دروگبا و ژرژ وه‌آ است. این چیزی است که او را متفاوت می‌کند. او قوی است، خیلی خوب شوت می‌زند، تکنیکش عالی است، سرعت بالایی دارد. او بهترین شماره ۹ جهان است.»

اوسیمن ۲۴ ساله ناپولی را به سمت کسب اولین اسکودتو پس از قهرمانی دیگو مارادونا در سال ۱۹۹۰ هدایت می‌کند. او با زدن یک گل فوق‌العاده مقابل رم مورینیو برنده بهترین بازیکن ماه ژانویه سری آ شد و می‌تواند بهترین بازیکن سال شود.

اما با ظاهری بلند و کشیده بیشتر شبیه به بازیکن بسکتبال است تا فوتبال. او در اوایل این ماه با جهش شگفت‌انگیز ۲.۵۸ متری رکورد کریستیانو رونالدو برای بالاترین پرش در سری آ را شکست. سرعت و قدرت او بیشتر از آن است که مدافعان بتوانند با بازی فوق‌العاده‌اش مقابله کنند. او از هر زاویه و به هر طریقی می‌تواند گل بزند. اگرچه مصدومیت‌ها و حتی بیماری مالاریا او را در برهه‌ای از رسیدن به اوج بازداشت.

ویکتور اوسیمن

کریستیانو رونالدو

او در ۱۷ سالگی به ولفسبورگ آلمان نقل مکان کرد، با شارلروا به بلژیک و سپس با لیل به فرانسه رفت. آنجا بود که در کنار ژوزه فونته، ستاره سابق ساوتهمپتون بازی کرد. این دو با وجود فاصله سنی ۱۵ ساله با هم دوست شدند و همچنان در ارتباط هستند. فونته ۳۹ ساله به سان گفت: «او علاوه بر اینکه یک فوتبالیست بزرگ است، انسان بسیار خوبی است که می‌خواهد به خوبی گوش کند و یاد بگیرد و هر روز بهتر شود. او دوست دارد بخندد، جوک بگوید و خوش بگذراند. او فردی سخت‌کوش است اما در عین حال بسیار اجتماعی است. بازی در برابر او کابوس است زیرا او از دویدن دست نمی‌کشد. او سریع است، قد بلند است، رقابت‌پذیر است، تهاجمی است، از تکل‌ کردن ابایی ندارد و اگر برخوردی با مدافعان داشته باشد از آنها دلجویی می‌کند.»

تنها دو سال از قرارداد او باقی مانده و متقاعد کردن ناپولی برای فروش او آسان نخواهد بود. دی‌لورنتیس علناً اعلام کرد مهاجمی که پس از شکستن استخوان گونه و کاسه چشمش در نوامبر ۲۰۲۱ ماسک محافظ می‌پوشد، فروشی نیست.

آموکاچی ۵۰ ساله که اکنون به عنوان مشاور ویژه وزیر ورزش نیجریه کار می‌کند، گفت: «ناپولی به ندرت بازیکنان را آزاد می‌کند. او مورد علاقه هواداران است. بعید است او را بفروشند. اما اگر این کار را انجام دهند، اوسیمن می‌تواند با هر لیگی در جهان سازگار شود.»

فونته اضافه کرد: «موضوع ترسناک این است که او هر روز درحال بهتر و بهتر شدن است.»

ویکتور اوسیمن

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها