|

(عکس) آمار الهلال برابر تیم‌ های ایرانی

الهلال که ۴ عنوان قهرمانی در آسیا را یدک می کشد سابقه زیادی در رویارویی با نمایندگان ایرانی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم فولاد خوزستان با شکست الفیصلی عربستان در مرحله یک هشتم نهایی به جمع ۸ تیم برتر آسیا رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مشرق؛ تنها نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ از ساعت ۲۱:۳۰ پنجشنبه ۴ اسفند در مرحله یک چهارم نهایی در دوحه قطر باید به دیدار یکی از سرشناس ترین تیم های عربستانی یعنی الهلال برود. تیمی که در فصل گذشته با حذف استقلال و پرسپولیس در دور حذفی برای چهارمین بار قهرمان آسیا شد.

به همین بهانه در گزارشی به مرور تقابل های این تیم عربستانی مقابل نمایندگان کشورمان در رقابتهای آسیایی پرداخته ایم:

* ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان در ۳ فصل اخیر

الهلال قهرمان جام باشگاه‌های آسیا در سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۰ موفق شده در لیگ قهرمانان آسیا ۴ بار رسیدن به فینال را تجربه کند و دو بار هم به مقام قهرمانی برسد. آبی‌پوشان شهر ریاض در سال ۲۰۱۴ تا فینال پیش رفتند و آنجا با شکست برابر وسترن سیدنی به دوم شدن در آسیا رضایت دادند. این تیم در فصل ۲۰۱۷ نیز بار دیگر در فینال با شکست از اوراواردز ژاپن به مقامی بهتر از نایب قهرمانی دست نیافت.

الهلال اما در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ با صعود به فینال به ترتیب با شکست اوراواردز ژاپن و پوهانگ استیلرزکره جنوبی ۲ قهرمانی کسب کرد. نکته جالب فصلهایی که الهلال قهرمان شده است رویارویی با یکی یا هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در آن فصل بوده است!

 

* استقلال هم خوب برده هم خوب باخته!

الهلال عربستان در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار ۲۱ اسفند ۱۳۸۱ با یکی از نمایندگان کشورمان رودررو شد. مسابقات در سال ۲۰۰۳ و در العین امارات به شکل متمرکز برگزار شد و طی آن الهلال ۳ بر ۲ استقلال را مغلوب کرد. در آن مسابقه پاتریک سوفو کامرونی برابر آبی‌های تهرانی هت‌تریک (۳۴، ۷۴ و ۸۵) کرد و برای استقلال رسول خطیبی (۱۸) و علی سامره (۴۲) گل زدند. اما با این وجود در نهایت استقلال با ۳ امتیاز تیم سوم گروه C شد و الهلال تیم چهارم.

استقلال در مجموع در ۲۰ دوره لیگ قهرمانان آسیا ۸ بار با الهلال روبرو شده که ۴ برد و ۴ باخت حاصل این تقابل ها بوده است. در واقع استقلال بیشتر از هر تیم ایرانی هم برده و هم باخته است. (البته در باخت پرسپولیس هم با استقلال برابری می کند)

 

* بیشترین گل خورده و زخم پرسپولیس مقابل آبی ها

الهلال طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ و در لیگ قهرمانان آسیا، ۳۳ مرتبه برابر ۹ تیم ایرانی پرسپولیس (۹)، استقلال (۸)، سپاهان (۴) ذوب‌آهن (۲)، مس (۲)، صبا (۲)، فولاد (۲)، تراکتورسازی(۲) و استقلال خوزستان(۲) قرار گرفته‌ که حاصلش ثبت ۱۵ پیروزی و ۱۱ شکست و ۷ تساوی در کارنامه‌ اش بوده است.

آخرین دیدار آنها برابر یک تیم ایرانی، در روز شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ مقابل پرسپولیس برگزار شد و نماینده قدرتمند عربستان که در مرحله قبل استقلال را با دو گل برده بود در یک چهارم نهایی هم به پرسپولیس ۳ گل زد و از سد نماینده کشورمان گذشت تا در نهایت به فینال راه یابد و قهرمان شود.

 

*یک تیم ایرانی الهلال را داغ کرد

از جمع ۷ تیم ایرانی که با الهلال در لیگ قهرمانان روبه‌رو شده اند تنها ذوب‌آهن اصفهان موفق شده تا داغ کسب امتیاز و زدن گل را به دل آبی‌پوشان ریاضی بگذارد. ذوبی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های سال ۲۰۱۰ ابتدا با تک‌گل قاسم حدادی‌فر نتیجه بازی رفت را به نام خود کردند. سپس در بازی برگشت با گل دقیقه ۵۵ ایگور کاسترو بار دیگر از سد این حریف نامدار عربستانی گذشتند. مسابقه ای که در شهر ریاض و مقابل چشم طرفداران پرتعداد الهلال برگزار شد.

 

* فولاد طلسم نبردن الهلال را می شکند؟

فولاد خوزستان در فصل ۲۰۱۵ در مرحله گروهی دو بار با الهلال بازی کرد و یک تساوی بدون گل در خانه و یک باخت ۲ بر صفر در ریاض را در کارنامه خود ثبت کرد. حالا در سومین تقابل خود با الهلال به دنبال کسب اولین برد خواهد بود. کاری که با قدرت الهلال و مشکلات به وجود آمده در اردوی فولاد با رفتن ناگهانی نکونام خیلی دور از ذهن به نظر می رسد.

جدول تقابل تیم های ایرانی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

کارنامه دیدارهای الهلال مقابل تیم‌های ایرانی +جدول

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها