|

فولاد - الهلال؛ فولاد غول کش می شود؟!

تیم فولاد برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در بازی حساس به مصاف الهلال می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

تیم فوتبال فولاد خوزستان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2022 از ساعت 21.30 امشب ( پنجشنبه) در ورزشگاه الجنوب قطر مقابل الهلال عربستان به میدان خواهد رفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ فولاد که در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات با یک گل از سد الفصیلی دیگر نماینده سعودی‌ها گذشته بود روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد.

درست بعد از صعود تاریخی به مرحله یک چهارم نهایی، جواد نکونام در نشست خبری استعفا کرد تا حرف‌وحدیث‌هایی که درباره اختلاف او با سران فولاد مطرح شده بود، رنگ واقعیت به خود بگیرد. باشگاه فولاد نیز روز گذشته استعفای این مربی را پذیرفت تا حمید رجبی دستیار نکونام در دیدار حساس امشب با الهلال هدایت نماینده ایران را برعهده داشته باشد.

 بی‌شک اتفاقاتی که در چند روز گذشته رخ داده عجیب و در نوع خود کم‌سابقه بوده و فولادی که می‌توانست در بهترین شرایط به مصاف الهلال برود، با شرایطی خاص گام به این دیدار خواهد گذاشت.

الهلال فصل گذشته با شکست پوهانگ استیلرز کره جنوبی برای چهارمین بار فاتح لیگ قهرمانان آسیا شد تا تبدیل به پرافتخارترین تیم قاره کهن شود. آنها در سال‌های 1991، 2000، 2019 و 2021 به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌ و در سال‌های 1986، 1987، 2014 و 2017 هم به عنوان نایب‌قهرمانی بسنده کرده‌اند.

این تیم عربستانی که از پشتوانه مالی خیلی خوبی برخوردار است، رامون دیاس آرژانتینی را روی نیمکت مربیگری‌اش دارد، مربی‌ای که سابقه هدایت تیم‌هایی همچون ریورپلاته، ایندپندینته و تیم ملی پاراگوئه را در کارنامه‌اش داشته و سبک بازی تیمش را براساس بازی هجومی استوار کرده است.

الهلال هفت بازیکن خارجی در ترکیبش دارد که عبارتند از گوستاوو کوئلار(مدافع 30 ساله کلمبیایی)، اودیون ایگالو (مهاجم 33 ساله نیجریه‌ای)، لوسیانو وی‌یتو (بال 29 ساله آرژانتینی)، موسی مارگا (مهاجم 31 ساله مالیایی)، آندره کاریلو (بال 31 ساله پرویی)، میکائیل ( مهاجم 26 ساله برزیلی) و هیون‌سو جانگ (مدافع 31 ساله کره‌ای). آنها در ترکیب خود البته بازیکنان بومی سرشناس و ملی‌پوشی هم دارند که می‌توان به نام‌هایی همچون یاسر الشهرانی و سلمان الفرج اشاره کرد.

الهلال دو هفته پیش به عنوان قهرمان آسیا در رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها 2022 که در کشور مراکش برگزار شد، حضور پیدا کرد و ابتدا الوداد کازابلانکا (قهرمان آفریقا) را در ضربات پنالتی از پیش‌رو برداشت و در ادامه با برتری 3 بر 2 مقابل فلامنگو (قهرمان آمریکای جنوبی) راهی دیدار فینال این رقابت‌ها شد، جایی که با نتیجه 5 بر 3 مغلوب رئال مادرید شد و از کسب قهرمانی بازماند.

قطعاً فولاد با شرایط سختی که دارد کار دشواری خواهد داشت و باید دید این تیم در اولین مسابقه‌اش بعد از رفتن نکونام چه نتیجه‌ای خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم برنامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:

پنجشنبه 4 اسفند

فولاد ایران - الهلال عربستان ورزشگاه الجنوب ساعت 21:30 به وقت ایران

الدحیل قطر - الشباب عربستان ورزشگاه الثمامه ساعت 18:30 به وقت ایران

دیدار نیمه‌نهایی 7 اسفند و دیدار رفت فینال 9 اردیبهشت 1402 و دیدار برگشت 16 اردیبهشت 1402 برگزار خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها