|

برد برابر سپاهان فقط برای یحیی گل محمدی است!

یحیی گل محمدی آنالیز دقیقی از سیستم سپاهان مورایس انجام داده بود.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس یکی از مدعیان قهرمانی این دوره از رقابت‌های جام حذفی، عصر روز گذشته در ورزشگاه نقش جهان اصفهان موفق شد با نتیجه ۴ بر ۲ سپاهان را در مرحله یک‌هشتم نهایی این جام شکست دهد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. این نتیجه در شرایطی به دست آمد که وضعیت دو تیم در لیگ تفاوت زیادی با حال و روز ۱۲۰ دقیقه جام حذفی داشت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه شرق؛ در واقع پرسپولیسی‌ها در شرایطی موفق شدند بعد از تساوی ۲-۲ در وقت‌های معمول در وقت‌های اضافی دو گل دیگر زده و دست پر از اصفهان خارج شوند که در لیگ برتر شرایط خوبی را در ماه اخیر نداشته‌اند و از سه دیدار قبلی‌شان فقط یکی را برده و صدر جدول را هم به همین تیم سپاهان تقدیم کرده بودند.

از طرفی، سپاهان، تیم میزبان این جدال سرنوشت‌ساز، در لیگ برتر شش برد متوالی داشت و حتی در دیدار دوستانه‌ای که با زنیت برگزار کرد برنده از زمین خارج شد تا نشان دهد آماده‌ترین تیم این روز‌های ایران است. البته که سپاهان در این فصل با درایت ژوزه مورایس بازی تماشاگرپسندی هم به نمایش می‌گذارد که علاوه بر نتیجه، دلچسب به نظر می‌رسد.

با این حال به نظر می‌رسد باید برد روز گذشته پرسپولیس را به پای یحیی گل‌محمدی نوشت. به عبارتی می‌توان با استناد به یکی، دو فکت روی این موضوع تأکید کرد که برد پرسپولیس برابر سپاهان، نقطه عطفی برای یحیی گل‌محمدی بود.

اولین موضوعی که می‌تواند به عنوان دلیلی برای این اتفاق تلقی شود وضعیت روحی یحیی بود. تیم او در لیگ برتر خوب نتیجه نگرفت و حتی شایعه اولتیماتوم یا اخراج گل‌محمدی هم به گوش رسید. او که در ماه‌های اخیر بار‌ها نشان داده بود استاد ازدست‌دادن تمرکز است، برای بازی با سپاهان نشان داد از حواشی دور مانده است.

آنالیز دقیق او از سبک بازی سپاهان هم دیگر مثالی برای عملکرد خوب یحیی است. واضح است که این آنالیز با اشتباه گاه و بیگاه بازیکنان خودی همراه شد، ولی ماحصل به سود یحیی شد. گماشتن وحدت هنانوف در سمت راست خط دفاعی برای استفاده از قدرت سرزنی جهت به‌هم‌ریختن بازی قطری سپاهان، اعتماد خاص به محمد عمری، عقب‌کشاندن او برای دریافت توپ و استفاده از قدرت دریبلینگ این بازیکن و نهایتا اصرار به استفاده از عمقِ دفاع به نسبت کند سپاهان در این دیدار، دیگر مواردی است که رأی به آنالیز خوب یحیی می‌دهد.

ضمن اینکه او کدورت‌های موجود با سیامک نعمتی را هم کنار گذاشت و با بازی‌دادن به این بازیکن، مزدش را هم گرفت. او حالا نه‌تن‌ها از فشار روانی خارج شده بلکه با تمرکز بالا می‌تواند در ادامه مسیر دوباره پرسپولیس را تبدیل به مدعی قهرمانی کند. یک بازی ساده با تیمی از انتهای جدول و یک جدال دشوار با تراکتور متحول‌شده، می‌تواند عیار واقعی یحیی را بیشتر نشان دهد.

این موارد به شرطی رقم می‌خورد که او و مجموعه بازیکنانش مانند دیدار روز گذشته با تمرکز بالا به میدان بروند. تمرکزی که رأی به چند اتفاق خوب در تقابل با سپاهان برای آن‌ها داد؛ پرسپولیس در دهمین بازی‌اش با رقیب اصفهانی یک بار دیگر دست پر از زمین خارج شد تا همچنان از آخرین باختش به این تیم در اصفهان هفت سال بگذرد. پرسپولیس در این مدت ۹ بار با رقیب بازی کرده که هرگز بازنده نشده است. با اتمام بازی حساس سپاهان – پرسپولیس حالا فقط یک دیدار دیگر از جام حذفی باقی می‌ماند که مربوط به تقابل فولاد با گل‌گهر سیرجان است. به غیر از برنده این بازی، تا به الان تیم‌های استقلال تهران، استقلال ملاثانی، پیکان، هوادار، نساجی، پرسپولیس و پارس جنوبی جم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شده‌اند. در این مرحله تیم‌های استقلال، پرسپولیس، پیکان و استقلال ملاثانی قبل از رسیدن به ضربات پنالتی برنده شدند و به مرحله بعدی صعود کردند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها