|

شکست فوق سنگین بسکتبال ایران مقابل ژاپن

تیم ملی بسکتبال ایران در دیداری مهم و در پنجره پایانی جام‌جهانی به دیدار ژاپن رفت که این دیدار در نهایت با برتری چشم‌بادامی‌های همراه بود.

لینک کوتاه کپی شد

سعید ارمغانی در جدال حساس برابر ژاپن در پنجره پایانی جام‌جهانی در ورزشگاه تاکاساکی آرِنا با ترکیب اولیه سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و محمد حسن زاده برابر ژاپن به میدان رفت، دیداری که در نهایت با برتری ژاپن به پایان رسید تا صعود ما به جام‌جهانی بسکتبال به اما و اگرها بکشد، هر چند نتایج قزاقستان و دیدارهای آتی این تیم نیز در صعود ما به این دوره از مسابقات اهمیت بسیار دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا؛ در ابتدای بازی شاهد یک دفاع خوب از سوی بازیکنان ایران و یک رقابت نزدیک بودیم اما ژاپنی‌ها برنامه خود را تغییر داده و با ایجاد فرصت‌های مختلف به دنبال فضاسازی برای بازیکنان شوت‌زن خود بودند، این تلاش در کوارتر اول با نتیجه ۲۲ بر ۱۶ به سود ژاپن خاتمه یافت و در کواتر دوم نیز این تیم میزبان بود که با نتیجه ۳۰ بر ۱۳ به برتری رسید.

در کوارتر سوم بعد از ۱۳ بار اقدام برای شوت‌های سه‌امتیازی، در نهایت در چهاردمین اقدام موفق شدیم یک پرتاب را به ثبت برسانیم تا نشان دهیم در این بخش از بازی، ایرادهای بسیار داریم. در این کوارتر نیز میزبان با نتیجه ۲۳ بر ۱۶ بازی را به سود خود خاتمه داد، ‌ در کواتر چهارم هم بازی با نتیجه ۲۱ بر ۱۶ به پایان رسید تا در نهایت شاگردان سعید ارمغانی ۹۶بر ۶۱ مغلوب ژاپن شوند.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد ژاپنی‌ها در پرتاب‌های خود عملکرد موفقی داشتند و از فرصت‌هایی که به دست می‌آوردند به بهترین شکل بهره می‌بردند. هواداران ژاپنی که در چند روز گذشته با خرید تمامی بلیت‌های این دیدار حمایت همه‌ جانبه‌ای را از تیم خود داشتند در طول بازی به شدت ملی‌پوشان خود را تشویق می‌کردند.

ارمغانی در وقت‌های استراحت این دیدار با تاکید بر اینکه بازیکنان ایران باید سرعت انتقال توپ را افزایش دهند از آنها می‌خواست با تمرکز بیشتری در زمین حاضر شوند اما روند بازی به گونه‌ای پیش رفت که اختلاف دو تیم لحظه به لحظه بیشتر می‌شد.

تیم ژاپن که پیش از این بازی در جدول پائین‌تر از تیم ایران قرار داشت به دلیل میزبانی در جام‌جهانی بسکتبال، حضورش در این رویداد قطعی است اما با این وجود در برابر تیم ملی ایران یک بازی خوب و منطقی را به نمایش گذاشت و نشان داد در سالیان گذشته با برنامه پیش رفته و یکی از قدرت‌های بسکتبال قاره آسیا است.

با توجه به قد و فیزیک بدنی بازیکنان چین، دیدار به مراتب سخت‌تری در انتظار ملی‌پوشان بسکتبال ایران است.

این در بازی روز یکشنبه هفتم اسفند ساعت ۷:۳۰ صبح در هنگ‌کنگ آغاز می‌شود.

مسابقات بسکتبال جام جهانی ۲۰۲۳ به میزبانی مشترک اندونزی، فیلیپین و ژاپن برگزار می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها