|

صحبت های جنجالی مدیرعامل فولاد درخصوص جواد نکونام!

جدایی ناگهانی نکونام از فولاد باعث ایجاد حواشی زیادی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا رادکیا مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره دلایل قطع همکاری جواد نکونام و قبول استعفای این مربی گفت: ما در لیگ سه شکست متوالی داشتیم. تمام تلاشمان را به کار بردیم تا آرامش حفظ شود چون این بازی‌های آسیایی، بازی‌های ملی است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر ورزشی؛ وی ادامه داد: با اعداد و ارقام حرف می زنم. از روزی که آمدیم پرواز بازی‌های خارج از خانه تقریباً چارتر بوده است. سایر امکانات جانبی را هم نگاه کنید. بخشی از این به خاطر نگاه حرفه‌ای نکونام بوده است و منکر آن نیستیم. سیاست ما حفظ آرامش و نگهداری نکونام بود.

نه از نتایج راضی بودیم نه از کیفیت بازی

وی افزود: من از نتایج تیم اصلاً رضایت نداشتم. از کیفیت و زیبایی بازی اصلاً رضایت نداشتم ولی در کل حمایت می‌کردیم. اگر نشانه‌ای از عدم حمایت وجود دارد بگویید.

فولاد بعد از آلومینیوم بیشترین خرید را داشت

رادکیا در واکنش به اینکه نکونام گفته بود باشگاه احترامی برایش قائل نبوده است، تاکید کرد: اگر تفسیر احترام این است که سایت باشگاه باید… مهمترین چالشی که داشتم سایت باشگاه بود. بعد از آلومینیوم اراک بیشترین ورودی را داشتیم. اول فصل طوری جذب بازیکن شده بود که همه انتظار قهرمانی داشتند. این فشارها را مضاعف کرد. در نیم فصل اول فشارها به دلیل نتایج بیشتر شد. هر مدیریتی در این مقطع ورود می‌کرد در بحث خرید بازیکن جدید دست به عصا کار می‌کرد ولی ما نه؛ از نظر آماری نگاه کنید. بعد از آلومینیوم بیشترین ورودی را داشتیم.

گرفتن مدیریت رسانه از نکونام بی احترامی نیست

مدیرعامل فولاد خاطرنشان کرد: نکونام انتقادی در مورد جذب مهاجم می‌کند. ما مهاجم جذب کردیم ولی وقتی نداریم شما باید تمرکزت روی جذب مهاجم باشد. چه اتفاقی می‌افتد که سه یا چهار بازیکن می‌گیرید ولی مهاجم نمی‌گیرید. نکونام در این قضیه انتقاد داشت. اگر بحث احترام را می‌خواهیم این تعریف کنیم که هرچه من می‌خواهم جذب کنید نه؛ این‌طور نیست. باشگاه تصمیم می‌گیرد با توجه به بودجه چه کار کند هرچند مدیریت هم همراهی کرده است. یا اگر تفسیر کنند که مدیریت رسانه باشگاه را از او پس گرفته‌ایم بی احترامی نیست بلکه حق باشگاه است. اعتقاد دارم که نظم باشگاه باید از نظم موجود در فولاد خوزستان تبعیت کند.

پاداش را به نکونام تنفیذ کرده بودم

رادکیا درباره مسائل و مشکلات مالی و همچنین پاداش بازی با الفیصلی که ممکن است دلیل دلخوری نکونام باشد، تصریح کرد: پاداش امری اختیاری در حوزه مدیریت است. بازیکنان یک قرارداد دارند که داخل آن آپشن صعود هم دیده شده است. یعنی بعضی بازیکنان و مربیان آپشن صعود دارند و پاداش داخل قرارداد هست. اینکه عرف هست که پاداش بدهند مربوط به AFC است که به باشگاه‌ها می‌دهند. پاداش در حوزه مدیرعامل و هیات مدیره است. در آخرین پیام به نکونام بحث پاداش را به ایشان تنفیذ کردم. گفتم پاداش بعد از مسابقه در اختیار شما و خودتان اقدام کنید. ولی واقعیت این است که این تفسیر از کجا آمده است. پاداش پرداخت شد. تقریباً همان پاداشی که AFC به باشگاه تخصیص داده بود؛ علیرغم اینکه امکان دریافت آن به صورت نقدی هم از کنفدراسیون آسیا نبود این کار را کردیم.

استعفای نکونام ارتباطی به تیم ملی ندارد

وی در واکنش به بحث احتمالی حضور نکونام در تیم ملی و دلیل استعفای این مربی گفت: تحت هیچ شرایطی ارتباطی به تیم ملی ندارد. اصلاً خود تیم ملی نمی‌پذیرد. من هم مثل رسانه‌ها مانده‌ام که دلیل این کار ناشی از چه عملی بوده خب مربوط به قبل از سفر بوده است.

نکونام اگر بی احترامی دیده بود به قطر نمی‌رفت

رادکیا که با برنامه «شبهای فوتبالی» گفتگو کرده است، ادامه داد: اگر احترام در باشگاه حفظ نشده، قبل از مسابقات آسیایی هم حفظ نشده است. من که در قطر نبودم. اگر در باشگاه و قبلاً بوده در اهواز می‌ماند و با تیم نمی‌رفت. اگر اینجا -در قطر- بی احترامی شده که من اینجا نبودم.

بله؛ با نکونام به بن بست رسیده بودیم

مدیرعامل فولاد درباره اینکه با نکونام به بن بست رسیده بود اظهار کرد: بله؛ واقعیت همین است. واضح بگویم؛ برنامه‌ای برای آینده برای نکونام در باشگاه نداشتیم. ضرب المثل هایی هست که می‌گویند "خرما به بصره بردن" یا "زیره به کرمان بردن". ما در خوزستان هد فوتبال ایران هستیم. بهترین زیرساختهای ورزشی را داریم. از نظر سخت افزاری یکی از بهترین‌های ایران هستیم. آکادمی‌های ما همیشه در رتبه‌های برتر هستند. خودمان کارخانه تولید بازیکن داریم. سیاست ما استفاده از بازیکنان خودمان است. وقتی سرمربی تعیین می‌کنید، یعنی استراتژی باشگاه را مشخص کرده‌اید. استراتژی نکونام همراستا با سیاست باشگاه نیست.

استراتژی فولاد استفاده از بازیکنان بومی است

وی تاکید کرد: آینده‌ای که برای باشگاه در نظر گرفته‌ایم، استفاده از بازیکنان آکادمی و بومی است. برای پیاده سازی این استراتژی باید سرمربی متناسب با آن انتخاب کرد. سرمربیان مختلفی در ایران داریم. بعضی‌ها تخصص کار در تیم‌های پایه و جوان دارند. بعضی‌ها حرفه‌ای هستند. من بهترین‌ها را در حد امکان می‌خواهم و هدفم هم قهرمانی است. مربیان، رزومه برایشان مهم است.

دیگر مقام برایمان مهم نیست!

مدیرعامل فولاد تاکید کرد: انتخاب یک سرمربی که شخصیت و هدفش استفاده از نیروهای بومی باشد باید مدنظر فولاد باشد. این سنخیتی با نکونام ندارد. شخصیت نکونام استفاده از بهترین بازیکنان در حد امکان و کسب مقام است. واقعیت این است که در فولاد خوزستان الان دیگر مقام برایمان مهم نیست و بیشتر استفاده از منابع و بازیکنان خودمان مهم است! تجربه سالیان گذشته فولاد نشان داده شاید چند سال با جوانان خودمان در میانه جدول باشیم ولی بعد از آن نتیجه می‌دهند و مقام‌های خوبی کسب می‌کنند. این استراتژی آینده ما است.

احتمال برگشت نکونام وجود ندارد

رادکیا در پایان در واکنش به احتمال بازگشت نکونام به فولاد هم گفت: احتمال برگشت نکونام وجود ندارد. شما بحث آینده را مطرح کردید. سیاست ما در فصل جاری تداوم همکاری با نکونام بود. از این به بعد تصمیممان تداوم همکاری با حمیدرضا رجبی است. چون از تیم شناخت کامل دارد. با حفظ روش‌های مدیریتی و در صورتی که تمایل داشته باشد و عملکرد خوبی هم داشته باشد… من از رجبی حمایت کامل کردم. شخصاً به عملکرد فنی رجبی اعتقاد دارم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها