|

احتمالا استقلال راهی آسیا نخواهد شد!

با این اوضاع باشگاه استقلال، بعید است این تیم راهی آسیا شود.

لینک کوتاه کپی شد

بعد از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به دنبال صادر نشدن مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه در سال ۲۰۲۲، AFC کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران را به حالت تعلیق درآورد، اما بعد از رایزنی‌های انجام شده، فعالیت این کمیته‌های از سر گرفته شد تا مجددا باشگاه‌های ایرانی بتوانند روند دریافت مجوز حرفه‌ای را از داخل کشور دنبال کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اسناد؛ حالا باشگاه‌های ایرانی تا ۱۰ فرودین (۳۰ مارس) فرصت دارند که مدارک خود را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۴ – ۲۰۲۳، بارگذاری کنند. در این میان یکی از باشگاه‌های ایرانی مشکلات فراوانی دارد که با توجه به این مشکلات به نظر می‌رسد موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشود.

باشگاه استقلال با بدهی‌های قطعی نظیر مطالبات آندره‌آ استراماچونی و پادوانی روبرو است که تا پیش از ۱۰ فروردین این بدهی‌ها باید پرداخت و مدارک آن در سامانه بارگذاری شود. حتی اگر یک روز بعد از ۱۰ فرودین، این دو بدهی پرداخت شوند عملا تاثیری در صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه نخواهد داشت و استقلالی‌ها نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند.

از طرف دیگر یکی از مدارک مهم برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها، مشخص بودن دفاتر درآمد‌ها و هزینه‌کردهاست که باید به تایید یک حسابرس مستقل رسیده باشد. باشگاه استقلال در این زمینه هم مشکلات فراوانی دارد و مشخص نیست که در سال گذشته درآمد حدود ۵۰۰ میلیاردی این باشگاه از چه منبعی به دست آمده و در کجا هزینه شده است. اگر استقلالی‌ها از همین امروز هم شروع به انجام فعالیت‌های حسابرسی خود کنند به نظر می‌رسد باز نتوانند پیش از زمان تعیین شده مدارک خود را بارگذاری کنند.

در این میان زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره اینکه اگر باشگاه استقلال موفق به پرداخت مطالبات استراماچونی تا ۱۱ فروردین نشود فقط مجوز حضور در لیگ قهرمانان را دریافت نمی‌کند یا جریمه‌های دیگری نیز برای این باشگاه در نظر گرفته خواهد شد؟ گفته است: "به هر صورت پرداخت نشدن بدهی‌ها برای باشگاه جرائم انضباطی به همراه دارد؛ این جریمه‌های انضباطی از طرف فیفا اعمال می‌شود و فرآیند خاص خودش را دارد که من در مورد آن‌ها اطلاعات زیادی ندارم، اما آنچه برای ما مسلم است نه تنها باشگاه استقلال بلکه هر باشگاه دیگری که می‌خواهد مجوز حضور در لیگ قهرمانان را دریافت کند باید تا ۱۰ فروردین کلیه بدهی‌هایش را پرداخت کرده و آن‌ها را تعیین تکلیف کرده باشد. حالا این فرد می‌خواهد استراماچونی یا هر فرد دیگری باشد برای کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع تفاوتی ندارد. اگر ۱۱ فروردین بگذرد و بدهی‌ها تسویه نشده باشند، باشگاه‌ها نمی‌توانند مجوز دریافت کنند. "

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها