|

ترکیب منتخب هفته بیست و دوم لیگ برتر؛ پرسپولیس 3 استقلال 2

تیم منتخب هفته بیست و دوم لیگ برتر تحت تاثیر دو بازی مهم پرسپولیس و استقلال قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

در هفته بردهای بزرگ پرسپولیس و استقلال، سپاهان نیز حریف خود را شکست داد تا صدرنشین باقی بماند و البته دوئل صدرنشینی پایان سال به هفته حساس آینده موکول شود. با این حال، گل‌گهر و تراکتور نیز سه امتیاز مهم این هفته را واگذار کردند تا به نوعی از کورس خارج شوند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ پرسپولیس با سه نماینده بیشترین تعداد بازیکن را در هفته دارد و بعد از قرمزها، دو استقلالی دیده می‌شوند که در برد شگفت‌انگیز تیم ساپینتو نقش آفرینی کردند.

دیگر تیمی که این هفته عملکرد درخشانی داشت، مس رفسنجان بود که با چهار گل توانست صنعت نفت را شکست دهد و با همین نتیجه دو بازیکن خود را در تیم هفته می‌بیند.

همچنین چند سیو خوب از رشید مظاهری باعث شد تا او برای اولین بار با پیراهن پیکان به تیم هفته برسد و دوباره عرض اندام کند. همچنین آرمین سهرابیان که با گلزنی به تیم سابق خود، استقلال، گل‌گهر را دوباره به مدعی قهرمانی تبدیل کرد، یکی از مدافعان تیمی خواهد بود که چهار چهار دو چیده شده است.

عباس‌زاده که به عنوان بازیکن تعویضی دو گل زد، تنها بازیکنی است که از تیمی بازنده به ترکیب تیم هفته رسیده است. او با دو گل خود، تراکتور را در آستانه کامبک قرار داده بود.

تیم هفته در حالی تکمیل شده که البته می‌توانست بازیکنان دیگری را هم در خود داشته باشد، از جمله گلزنان گل‌گهر در جریان کامبک مقابل نفت مسجدسلیمان یا بازیکنی از تیم عنایتی که برد بزرگ خود را ناگهان از دست دادند. همچنین آرمین سهرابیان گلزن گل‌گهر یا گوستاوو هافبک تراکتور و یا حتی سامان نریمان جهان که یک گل آفساید به ثمر رساند.

با بررسی تیم هفته "ورزش سه" با ما همراه باشید؛ تیمی که با سیستم ۳-۴-۳ آماده شده است:

دروازه‌بان

رشید مظاهری (پیکان):

گلر باتجربه خودروسازان از نیم فصل دوم که پیراهن این تیم را برتن کرده، عملکرد خوبی داشته و مشخص است که علاقه دارد به روزهای اوج خود برگردد. مظاهری در هفتمین بازی‌ای که پیراهن پیکان را بر تن کرد، سومین کلین‌شیت خود را مقابل ذوب‌آهن به دست آورد. مظاهری در بازی با ذوب‌آهن ضمن انجام درست وظایف گلری و موفقیت در خروج از دروازه، یک عکس‌العمل فوق‌العاده هم داشت. او در دقیقه 72 در شرایطی که مهاجم حریف در موقعیت تک به تک قرار داشت، توانست با بازی‌خوانی مناسب و جاگیری خوب دروازه تیمش را نجات بدهد و دروازه خود را بسته نگه دارد. مظاهری در بازی با ذوب‌آهن دچار یک آسیب دیدگی هم شد که نگرانی کادرفنی پیکان را در پی داشت اما در نهایت با مداوای سرپایی به بازی برگشت و عملکرد خوبی هم داشت.

1801390

خط دفاعی:

سعید کریمی (ملوان انزلی)

شاگردان سیدمهدی رحمتی به دنبال کسب پیروزی دوباره مقابل ملوان بودند، اما آنها با وجود حملات پرشمار برابر این تیم به سد محکم دفاعی قوهای سپید برخورد کردند که در قلب آن سعید کریمی یک نمایش بی‌نقص ارائه داد و توانست بارها با برتری در نبردهای هوایی و موفقیت در دوئل‌های زمینی اجازه ندهد مهره‌های خطرناک این تیم مثل زاپاتا کاری از پیش ببرند و در بازی‌سازی از عقب زمین نیز موثر کار کرد. کریمی بارها در کورس با مهاجمان سرعتی آلومینیوم قرار گرفت، اما در تمام آنها بازیکن برتر بود و نگذاشت دروازه تیمش غیر از یک صحنه روی ریباند پنالتی باز شود. این بازیکن جوان و کم حاشیه ساروی از مسجد سلیمان به ملوان آمده و تا امروز برای مازیار و تیمش موثر کار کرده و حق دارد دیده شود.

1829296

جفرسون باهیا (مس رفسنجان):

مدافع برزیلی مس رفسنجان در ابتدای لیگ بیست و دوم به عنوان جانشین عقیل کعبی جذب این تیم شد تا با توجه به فیزیک و توانایی بالا در بازی با پا، به فوتبال این تیم که بر اساس بازی روی زمین و پاس‌های پرتعداد است، کمک کند. باهیا که البته روی هوا هم جزء بهترین‌ مدافعان این فصل است، پیش از این هم یک گل به سپاهان زده بود که توسط داور مردود اعلام شد اما او روز گذشته به ستاره مس رفسنجان در تقابل با صنعت نفت آبادان تبدیل شد و گل اول تیمش را در دقایق ابتدایی بازی و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و تنها ۹ دقیقه بعد روی یک ضربه کرنر گل دوم را وارد دروازه حریف کرد تا نقش یک مهاجم را برای محمد ربیعی ایجاد کند. این مدافع برزیلی در فصل جاری یکی از بازیکنان ثابت خط دفاعی مثل بوده و نقش پررنگی در عملکرد خوب این تیم در دفاع داشته است.

1829327

وحدت حنانوف (پرسپولیس):

مدافع تاجیک تیم پرسپولیس بار دیگر در سمت راست خط دفاعی فیکس بازی کرد و عملکرد درخشانی را هم از خود نشان داد. او در دفاع مستحکم عمل کرد و چند قطع و دفع توپ بسیار خوب داشت.

با این حال آنچه که باعث شده تا وحدت به تیم هفته برسد، لحظه‌ای است که از داخل محوطه جریمه در دقیقه ۹۰+۵ بین مدافعان حریف توانست ضربه نهایی را به توپ بزند و دروازه تراکتور را باز کند تا اولین گل خود را در حساس‌ترین بازی ممکن به ثمر برساند.

1829289

خط میانی

مهرداد رضایی (مس رفسنجان):

هافبک مس رفسنجان که هفته گذشته در دیدار برابر هوادار گلزنی کرد و شادی گل جنجالی‌ای را هم به نمایش گذاشت، روز گذشته هم با تصمیم محمد ربیعی در ترکیب اصلی تیمش برای دیدار با صنعت نفت قرار گرفت و عملکرد درخشانی ارائه داد. رضایی روی یک ضربه کرنر موفق شد توپ ارسالی مهدی ترکمان را تبدیل گل سوم مسی‌ها کند تا به اولین بازیکن سه گله این تیم در فصل جاری هم تبدیل شود. این بازیکن همچنین در میانه زمین هم درخشان ظاهر شد و در پیروزی پرگل مس رفسنجان برابر نقشی کلیدی داشت.

1807272

رضا میرزایی (استقلال):

رضا میرزایی در دقیقه 76 در مصاف با گل‌گهر وارد زمین شد و جای جعفر سلمانی را گرفت. این بازیکن که در این فصل ماه‌ها حسرت گلزنی را می‌کشید و فشار زیادی را تحمل می‌کرد، سرانجام در دیدار هفته بیست و دوم موفق به ثبت اولین گل خود برای استقلال شد؛ گلی که به یکی از خاطره‌انگیزترین گل‌های این بازیکن در پایان عمر حرفه‌ای بدل شد و با شوتی تماشایی و غیرقابل مهار از پشت محوطه جریمه وارد دروازه منادی شد. این پایان کار بازیکن سابق سپاهان در این مسابقه حساس نبود و او چند دقیقه بعد هم با حرکت زیرکانه خود از مسیح زاهدی پنالتی گرفت تا وقتی یامگا این ضربه را به گل تبدیل کرد، میرزایی بهترین بازی خود را برای استقلال پس از پیوستن به این تیم ارائه کرده باشد؛ نمایشی که تکرار آن مسابقه‌ای با این اهمیت به هیچ وجه ساده نخواهد بود.

1829292

مهدی ترابی (پرسپولیس):

ستاره شماره ۹ پرسپولیس برای دومین هفته متوالی موفق به گلزنی شد اما پیش از این گل، زمینه‌ساز شوت تماشایی محمد عمری شد. او در دوئل با ریکاردو آلوز پاس خود را به مهاجم جوان سرخپوشان داد و باعث شد پرسپولیس از تراکتور پیش بیفتد. در ادامه این محمد عمری بود که با حرکت تکنیکی بسیار خوب، ترابی را در موقعیت گلزنی قرار داد. او در این لحظه حضور بسیار مثبتی در محوطه جریمه داشت تا روی دو گل تیمش اثرگذار باشد.

1829291

فرشاد احمدزاده (سپاهان):

وینگر تاثیرگذار سپاهان یک هفته پس از غیبت در ترکیب تیمش مقابل آلومینیوم به دلیل محرومیت، این هفته با توپ پر به نقش جهان برگشت. فرشاد احمدزاده که تا قبل از بازی برابر گل‌گهر در نقش جهان در گلزنی با لباس طلایی‌پوشان ناکام مانده بود، به یکباره تاثیرگذاری‌اش در گلزنی را از محدود شدن به پاس گل‌های پرشمارش خارج کرد و به گلزنی روی آورد. بعد از باز کردن دروازه سیرجانی‌ها، فرشاد مقابل ذوب‌آهن در دربی اصفهان گل زد و پس از آن هم مقابل پرسپولیس در حذفی گلزنی کرد تا نشان بدهد حسابی روی دور است. اما پس از غیبت در دیدار مقابل شاگردان رحمتی، فرشاد احمدزاده در بازی برابر هوادار با یک گل تماشایی کارش را آغاز کرد تا خیلی زود سپاهان را از فشار زدن گل نخست خارج کند. درخشش فرشاد به این گل محدود نشد و ستاره اهل ارومیه یک پنالتی هم برای تیمش گرفت. هرچند این ضربه توسط رامین به گل تبدیل نشد اما تحرک فرشاد در خط جلو و موقعیت‌سازی‌های متوالی‌اش برای هم‌تیمی‌ها باعث شد تا در کنار گل زیبایی که به ثمر رساند، با شایستگی در ترکیب تیم هفته قرار بگیرد.

1829290

خط حمله

محمد عمری (پرسپولیس): 

جوان تیم پرسپولیس آنقدر به پختگی رسیده است که می‌تواند در بازی‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز به تیمش کمک کند. او در مصاف با تراکتور چهره برتر میدان بود. یک گل زد و یک گل ساخت تا بیشترین تاثیر را در پیروزی پرسپولیس در این بازی بزرگ ایفا کند. پاس گل محمد عمری به مهدی ترابی نشان می‌دهد محمد عمری با آگاهی وارد محوطه جریمه حریف می‌شود و همه چیز را به خوبی ارزیابی می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرد. روی گل اول و شوتی هم که زد این تفکرات در تصمیم نهایی او نمود داشت. ضربه به زوایه مخالف نشان می‌دهد محمد عمری همه چیز را می‌داند و یک مهره تهاجمی کامل برای پرسپولیس است. هر چند او به مرور زمان بهتر هم می‌شود.

1829278

محمد عباس‌زاده (تراکتور):

محمد عباس‌زاده هر گاه برای تراکتور به میدان آمده موثر بازی کرده؛ او خیلی در محوطه جریمه نمی‌دود و نمی‌جنگد اما توپ خوب به او برسد، محال است گل نشود. هفته‌ها بود که محمد عباس‌زاده را در ترکیب تراکتور نمی‌دیدیم. مصدوم بود یا خمس تصمیم گرفته بود کمتر به وی بازی دهد؟ هر چه بود تمام شد و خمس متوجه شد در بازی‌های باقی‌مانده می‌تواند بیشتر روی محمد عباس‌زاده حساب کند. زننده هر 2 گل تراکتور در مصاف با پرسپولیس در پایان تشکر ویژه‌ای از رضا اسدی داشت که اجازه داد وی پشت ضربه پنالتی بایستد.

این بازی 3 امتیاز مهم از تراکتور گرفت، اما محمد عباس‌زاده را به ترکیب تراکتور برگرداند و این ارزشش را در هفته‌های آتی بیشتر نشان خواهد داد.

1829277

کوین یامگا (استقلال)

استقلالی‌ها حالا خوشحالند که ستاره فرانسوی‌شان با رفع مصدومیت به دیدار با گل‌گهر رسید و توانست در آن شرایط حساس ثانیه‌های پایانی ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند. یامگا علاوه بر ضربه پنالتی‌ای که برخلاف جهت حرکت اکبرمنادی وارد دروازه کرد و گل برتری تیمش را زد، در طول 90 دقیقه بارها خط دفاعی گل‌گهر را اذیت کرد. این بازیکن فرانسوی در جناح راست آبی‌ها نه تنها در خط دفاعی عملکرد خوبی داشت و کمک شایانی به تیمش کرد، روی نفوذها و ارسال‌ها از کناره‌ها نیز بسیار مثمرثمر بود. گل اول استقلال هم حرکتی بود که یامگا آن را شروع کرد و در حمله توپ به جناح مقابل رسید تا میرزایی دروازه را باز کند.

1829254

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها