|

پرسپولیس بی خیال یک تاکتیک شد، برد!

به نظر گل محمدی به درستی به این نتیجه رسیده برای برد باید از این همه بازی با توپ دست بردارد.

لینک کوتاه کپی شد

یحیی گل‌محمدی از آن دست مربیانی است که به بازی مالکانه علاقه زیادی دارد و دنبال مالکیت بالا بر توپ است و از این مدل بازی لذت می‌برد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ با همین تدبیر  یحیی و شاگردانش در فصل های اخیر از این نظر بهترین عملکرد را داشته و این فصل نیز تا پایان هفته بیست و دوم در فوتبال مالکانه با 55/8 درصد مالیکت توپ در هر مسابقه تیم اول لیگ برتر بوده است.

این تاکتیک نه تنها در بازی با تیم های پایین و میانه جدول بلکه در رویارویی با تیم های بزرگ و مدعی نیز تکرار می شد و پرسپولیس در 2 بازی‌ بزرگ خود در نیم فصل اول نیز مالک مطلق توپ بود. مقابل استقلال در 63/1 درصد زمان بازی مالک توپ بودند و در رویارویی با سپاهان (بازی رفت) نیز 59/2 درصد زمان مسابقه توپ را در اختیار گرفتند اما جالب اینجاست در این دو بازی موفق به پیروزی نشدند. آن ها حتی در بازی رفت مقابل تراکتور نیز از این نظر بهتر از تراکتوری ها بودند اما درنهایت در خانه شکست خوردند.

بازی مالکانه ای که پاس های عرضی و رو به عقب از الزامات آن است و البته که در چند هفته پیاپی اعتراض گسترده ای را از سوی هواداران و کارشناسان متوجه این تاکتیک گل محمدی کرد.

پاس های رو به عقب پیاپی که باعث می شد حتی بازیکنی چون بیرانوند بیش از نیمی از هافبک های لیگ صاحب توپ شده و پاس موفق داشته باشد.

این انتقادات به حدی رسید که حالا پرسپولیس در چند بازی اخیر با کم کردن پاس های عرضی و ارسال بیشتر پاس های طولی و عمقی مالکیت توپ را به حریف می دهد اما به پیروزی های پرگلی رسیده و بازی های بهتری را به نمایش می گذارد.

در بازی با سپاهان در جام حذفی مالکیت هر دو تیم 50 درصد بود اما درنهایت این پرسپولیس بود که با 4 گل سپاهان را در خانه اش شکست داد.

جالب اینجاست در بازی با تراکتور و در تبریز نیز این اتفاق تکرار شد. به گونه ای که پرسپولیس تنها 44/7 درصد زمان بازی مالک توپ بود اما آن قدر روی دروازه حریف توپ ریخت تا در ثانیه‌های آخر تساوی را با پیروزی عوض کند. در تایید این مطلب همین قدر کافی است بدانید با وجود برتری تراکتور در بازی مالکانه باز هم بیرانوند از مهاجمان پرسپولیس بیشتر صاحب توپ شده است. به گونه ای که پریرا فقط 15 لمس توپ داشت و بیرانوند به‌عنوان دروازه‌بان تیم 25 بار توپ را لمس کرد!

در این میان البته بسیاری از منتقدان یحیی تاکید دارند با در نظر گرفتن کیفیت تراکتور و آنچه پاکو خمز در این تیم به وجود آورده، از دست دادن مالکیت در بازی تبریز تا حدی قابل پیش‌بینی است و به احتمال یسیار زیاد یحیی دوباره در این تیم به همان مسیر قبلی باز خواهد گشت اما باید همچنان امیدوار بود سرخ های تهرانی دست از این همه پاس کوتاه و عرضی و رو به عقب برداشته و با درس گرفتن از پیروزی های با ارزشی که کسب کرده اند به جای برتری در بازی مالکانه به دنبال برتری در نتیجه نهایی باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی