|

سرانجام 2 گزینه نهایی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی مشخص شد

آخرین اخبار درباره نیمکت تیم ملی حاکی از آن است که فدراسیون روی دو گزینه نهایی به جمع‌بندی رسیده.

لینک کوتاه کپی شد

دو گزینه نهایی مهدی تاج و همکارانش، همان مربیانی هستند که پیش از این نامشان به عنوان جانشین احتمالی کارلوس کی‌روش مطرح شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ نفر اول کسی نیست جز فلیکس سانچز سرمربی سابق تیم ملی قطر که از دید یکی از رسانه‌های این کشور، فاصله زیادی تا نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران ندارد.

بر اساس اطلاعات فوتبالی، در مذاکرات صورت گرفته غیر مستقیم بین فدراسیون فوتبال با این مربی اسپانیایی، بر اساس خواسته مهدی تاج از سانچز خواسته شده نه تنها برای تیم ملی بزرگسالان برنامه بدهد بلکه به تمام تیمهای ملی به فدراسیون فوتبال هم برنامه بدهد و همان کاری را بکند که در فدراسیون فوتبال قطر انجام داد. فدراسیون فوتبال از سانچز خواسته تا یک کار ساختاری در فوتبال ایران انجام دهد در واقع  و اگر او سرمربی ایران شود، سرمربیان تیمهای پایه مثل امید، جوانان و جوانان هم با نظر او انتخاب خواهند شد. البته مشکلی که درباره سانچز وجود دارد این است که او کارمند کمپ اسپایر قطر است و باید دید می‌تواند فدراسیون فوتبال قطر را راضی به جدایی کند یا اتفاق دیگری می افتد.

به جز سانچز – که گویا گزینه اصلی هدایت تیم ملی است – وینچنزو مونتلا سرمربی ایتالیایی  تیم آدانا دمیراسپور دیگر مربی مدنظر فدراسیون فوتبال است.

مونتلا – که دوران بازی، بازیکن بسیار سرشناسی بوده و زوج توتی در رم بود– برای همکاری احتمالی با تیم ملی دو مشکل دارد. مشکل اول قرارداد او با تیم ترکیه‌ای است که تا پایان فصل اعتبار دارد و در شرایطی که آدانا شانس حضور در رقابتهای اروپایی را دارد، مدیران این باشگاه باید با جدایی سرمربی‌شان در این مقطع موافقت کنند.

از طرف دیگر  این بحث درباره مونتلا وجود دارد که با توجه به نزدیکی باشگاه آدانا با اردوغان رئیس جمهور ترکیه و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه آینده، ممکن است به دلایل سیاسی، مونتلا امکان جدایی از آدانا را نداشته باشد چرا که یکی از برنامه‌های تبلیغاتی اردوغان، مانور روی باشگاههای فوتبال است و نزدیکان به رئیس جمهور ترکیه، حساب ویژه‌ای روی حضور مربی ایتالیایی در کمپین تبلیغاتی اردوغان باز کرده‌اند.

باید در دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی