|

3 اتهام بزرگ علیه باشگاه بارسلونا

پرونده نگریرا وارد ابعاد تازه ای شده و باسگاه بارسلونا با یک بارساگیت دیگر مواجه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به نوشته ال پاییس، دادستانی ایالتی اسپانیا از خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا خواسته تا به عنوان شاهد در برابر قاضی پرونده بارساگیت حاضر شود، شهادت بدهد و بگوید چرا بارسلونا طی چندین سال به انریکه نگریرا (داور و نایب رئیس سابق کمیته فنی داوران) پول هنفگت پرداخت کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ لاپورتا تنها چهره نام آشنایی نیست که با این درخواست مواجه شده و سه رئیس اسبق بلوگرانا بین سال های 2001 تا 2018 یعنی خوان گاسپارت، ساندرو راسل و جوزپ ماریا بارتومئو نیز در دادگاه حاضر می شوند. 

دادستانی ایالتی تصمیم گرفته است که باشگاه بارسلونا، بارتومئو و نگریرا، داور سابق و نایب رئیس سابق کمیته فنی داوران را به اتهام فساد محکوم کند؛ فسادی که اصطلاح دقیق برای آن «فساد ورزشی» عنوان شده است. بارتومئو علاوه بر اتهامی که از آن یاد شد، توسط دادستان به جرم مدیریت ناعادلانه هم متهم است. اسکار گرائو، دست راست بارتومئو طی دوران ریاستش نیز در این پرونده حضور دارد. 

خوزه انریکه نگریرا، داور اسپانیایی که نامش روی این پرونده درج شده است

جزئیات جدید پرونده بارساگیت

دادستانی ایالتی اسپانیا ممکن است از بارسلونا به دلیل اعمال این باشگاه در پرونده نگریرا شکایت کند اما اصل ماجرا دقیقا چیست؟

بنا به مدارکی که به تازگی منتشر شده اند، بارسلونا بین سال های 2001 تا 2018 مبلغ 7 میلیون یورو به حساب شرکتی به نام DASNIL واریز کرده است. این شرکت به انریکه نگریرا تعلق دارد و تحت عنوان مشاوره فنی مبلغ یاد شده را دریافت کرده است. زمانی که از نگریرا در مورد این پرونده بازجویی شد، او چنین حرف هایی را به زبان آورد. 

بارسلونا این پول را پرداخت کرد تا اطمینان حاصل کند تصمیمات داوری علیه آنها نخواهند بود و در یک محیط رقابتی بی طرف رقابت کند.

چه مجازاتی انتظار بارسلونا را می کشد؟ 

منابع نزدیک به لالیگا معتقد هستند که تنها خطر جریمه نقدی بارسلونا را تهدید می کند و خبری از محرومیت نیست. با این حال اگر یوفا و فیفا به پرونده ورود کنند و بارسلونا گناهکار شناخته شود، خطر محرومیت از رقابت های اروپایی بلوگرانا را تهدید می کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها