|

توصیه پیشکسوت پرسپولیس به محمد عمری

مهاجم اسبق پرسپولیس: بازیکنان مستعد زیادی را می‌شناسیم که به اروپا رفتند و دیپورت شدند چون می خواستند به هر قیمت لژیونر شوند.

لینک کوتاه کپی شد

در فصل جاری یک جوان ۲۲ ساله توانسته است پدیده تیمش باشد و توجه همه را به خودش جلب کند. در اخبار آمده بود که محمد عمری جدیدترین محصول باشگاه پرسپولیس به لطف درخشش در این تیم توانسته است پیشنهاداتی از لیگ‌های روسیه، پرتغال و بلژیک دریافت کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر ورزشی؛ مرتضی کرمانی مقدم ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ که خودش هم در اولین بازی‌اش با پیراهن این تیم گلزنی کند در این رابطه به خبرورزشی می‌گوید: محمد عمری نشان داده که پتانسیل بالایی داشته و توانسته است خیلی محکم از همان اولین بازی‌ها خودش را نشان دهد. من همیشه گفته و باز هم می‌گویم اگر بازیکنی توانمند باشد نیازی به زمان بیشتر برای هماهنگی و این حرف‌ها ندارد و از همان بازی اول استارت قوی می‌زند. محمد عمری هم جزو این دسته از بازیکنان است و به لطف تکنیک بالایی که دارد خیلی راحت و با اعتماد به نفس بالا به توپ ضربه می‌زند و توانسته است سری توی سرها درآورد.

او ادامه می‌دهد: نکته دیگری که درباره این جوان باید بگویم و امیدوارم باعث غرور او نشود مربوط به بازی‌های بزرگ است. او جلوی سپاهان و تراکتور تبریز عالی بازی کرد و تأثیر ویژه خودش را گذاشت. این موضوع نشان دهنده اعتماد به نفس بالای این جوان است اما به عنوان کسی که دو تا پیراهن بیشتر پاره کرده ام به او توصیه می‌کنم برای رفتن به اروپا عجله نکند. من شنیدم تیم‌هایی از روسیه، پرتغال و بلژیک پیشنهاداتی به او رسیده اما به نظرم محمد عمری باید حداقل یک فصل دیگر در پرسپولیس توپ بزند و بعد لژیونر شود.

کرمانی مقدم خاطرنشان می‌کند: این جوان اول باید به پیراهن تیم ملی فکر کند. او اول باید به فکر درخشش در پرسپولیس و سپس دعوت به تیم ملی باشد. بعد اگر محمد عمری بتواند به عنوان بازیکن تیم ملی به اروپا برود برای خودش هم بهتر خواهد بود ضمن آن که چنین اخباری تمرکز خود این بازیکن را هم برهم خواهد زد. ما بازیکنان مستعد زیادی را می‌شناسیم که به اروپا رفتند و دیپورت شدند چون می‌خواستند به هر قیمت لژیونر شوند. بنابراین شتابزده به هر پیشنهادی جواب مثبت داده و برهمین اساس هم خیلی زود جواب شده و به ایران برمی‌گردند.

ستاره اسبق پرسپولیس و تیم ملی ضمن اشاره به مهدی مهدوی کیا و علی دایی یادآور می‌شود: این دو ستاره سابق تیم ملی اول در تیم باشگاهی، بعد تیم ایران خوش درخشیدند و سپش لژیونر شدند. به همین خاطر هم توانستند در اروپا موفق شوند. متأسفانه یکی از مشکلات سال‌های اخیر فوتبال ما عجله استعدادها برای لژیونر شدن در اروپاست. شاید استثنایی مثل سردار آزمون یا علیرضا جهانبخش هم باشد اما این دو در سن خیلی کم رفتند و با فوتبال اروپا خو گرفتند. به هر حال لژیونر شدن خیلی باید با حساب و کتاب باشد و امیدوارم محمد عمری هم برای آینده خودش تصمیم درستی بگیرد.

مرتضی کرمانی مقدم در خصوص وضعیت کنونی پرسپولیس نیز عنوان می‌کند: واقعا زحمات رضا درویش دست مریزاد دارد. من نمی‌خواهم اسمی‌بیاورم اما باشگاه‌های دیگر را می‌بینید که با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. شاید اگر رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نبود مشکلاتی به مراتب بدتر از رقیبان برای این باشگاه به وجود می‌آمد. من اینجا وکیل مدافع مدیرعامل پرسپولیس نیستم اما انسان باید واقعیت‌ها را ببیند و اگر مدیری کار درستی انجام می‌دهد باید بیان کرد. من می‌دانم رضا درویش چقدر پرسپولیسی است و به خاطر عشق به پرسپولیس است که این طور شبانه روز زحمت می‌کشد.

او اشاره ای هم به یحیی گل محمدی کرده و می‌گوید: جا دارد اینجا یادی هم از یحیی گل محمدی، افشین پیروانی و کریم باقری کنم که زحمات زیادی در پرسپولیس می‌کشند. شاید یکی دیگر از تفاوت‌های تیم پرسپولیس با سایر تیم‌ها همین حضور استخوان خردکرده‌های این تیم در کادرفنی و مدیریتی باشد. یحیی گل محمدی به عنوان لیدر این گروه یک پرسپولیسی متعصب است که خودش سال‌ها در این تیم توپ زده و حالا به عنوان سرمربی هم نشان داده چقدر تیمش را دوست دارد. مدتی یحیی به خاطر داوری‌ها اذیت شد و در نشست‌های خبری صحبت‌هایی مطرح کرد اما چند هفته تصمیم گرفت در کنفرانس‌ها شرکت نکند و همین تصمیم به نظرم کمک کرد او با آرامش بیشتری تیمش را هدایت کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی