|

فلیکس سانچز-تیم ملی منتفی شد!

فلیکس سانچز اسپانیایی با فدراسیون فوتبال به توافق نرسید.

لینک کوتاه کپی شد

کم کم داریم به پایان اسفند ماه نزدیک می شویم و تیم ملی ایران قرار است در فیفا دی پیش رو، دو بازی دوستانه برگزار کند. تاریخ بازی های دوستانه تیم ملی مشخص است اما همچنان تیم ملی سرمربی ندارد!

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ در این مدت نام های زیادی پیرامون هدایت تیم ملی مطرح شدند. مونتلا، امیر قلعه نویی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، دونگا، پاکو خمز، ژوزه مورایس، فلیکس سانچز و چند مربی داخلی دیگر گزینه های ابتدایی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی بودند. با گذر زمان مشخص شد که با بسیاری از نام ها بازی شده است و گفته می شد فیلیکس سانچز سرمربی سابق تیم ملی قطر محتمل ترین گزینه برای هدایت تیم ملی ایران است.

فلیکس سانچز پیشنهاد هدایت تیم ملی ایران را قبول کرده بود اما به چه علتی مذاکرات به بن بست رسید؟

فدراسیون قرارداد کوتاه مدت می خواست

توافقات اولیه با فلیکس سانچز صورت گرفته بود اما مدت قرارداد مهم ترین دلیل اختلاف مرد اسپانیایی با فدراسیون فوتبال بود. فلیکس سانچز قبول کرده بود هدایت تیم ملی ایران را تا پس از جام جهانی 2026 به عهده بگیرد و دنبال یک قرارداد بلند مدت بود اما فدراسیون فوتبال با این موضوع مخالفت کرد. فدراسیون فوتبال قصد داشت در سه مقطع قرارداد سانچز را تمدید کند. قرارداد ابتدایی او تا پایان جام ملت ها بود، در صورتی که فلیکس سانچز در جام ملت های آسیا نتیجه قابل قبولی کسب می کرد، قرارداد او تا پایان بازی های مقدماتی جام جهانی تمدید می شد و در صورتی که تیم ملی به جام جهانی 2026 صعود می کرد، او روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی می نشست. فلیکس سانچز با این نوع قرارداد مشکل داشت و دنبال یک قرارداد بلند مدت بود که فدراسیون فوتبال این موضوع را قبول نکرد.

اختلاف زیاد در رقم های پیشنهادی

رقم قرارداد فلیکس سانچز موضوع دیگری بود که باعث شد توافق حاصل نشود. سانچز قیمت خود را 2 میلیون دلار در سال اعلام کرده بود اما فدراسیون فوتبال قصد نداشت بیشتر از 1 میلیون دلار در سال برای این مربی اسپانیایی هزینه کند. پس از مذاکرات انجام شده، رقم سانچز به 1.8 میلیون دلار رسید اما فدراسیون اعلام کرد دیگر از 1.2 میلیون دلار بالاتر نمی رود تا در نهایت توافق انجام نشود و سانچز از لیست گزینه های هدایت تیم ملی حذف شود.

حالا باید دید در نهایت چه کسی سکان هدایت تیم ملی را با قیمتی معقول و شرایط خاص فدراسیون فوتبال بر عهده می گیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی