|

استقلال با برگشت یک ستاره جان دوباره گرفت!

بازگشت غلامی به ترکیب، خط دفاعی استقلال را قوی تر از قبل کرد.

لینک کوتاه کپی شد

ماراتن لیگ بیست و دوم به حساس ترین پیچ خود رسیده است، استقلال  در یکی از حساس ترین بازی‌هایش در این فصل عصر امروز باید در خانه فولاد به مصاف شاگردان علیرضا منصوریان برود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ شاگردان ریکاردو ساپینتو در حالی عصر امروز باید به مصاف فولاد بروند که هر نتیجه‌ای جز پیروزی ممکن است برای آن‌ها به قیمت از دست دادن تکرار عنوان قهرمانی تمام شود.

طبیعتا ساپینتو پرتغالی بیش از هر شخصی دیگر بر اهمیت نبرد در آوردگاه فولاد آرنا آگاه است و شاید بر خلاف فلسفه مربیگری‌اش تمایل داشته باشد این دیدار سرنوشت ساز را با حداقل گل زده و کمترین ریسک، به پایان برساند. اما این مهم مستلزم تمرکز بالا در فاز تدافعی تیمی و عملکرد بدون اشتباه بازیکنان خط دفاعی و سنگربان تیم است.

هر چقدر به تاثیر ساختار دفاعی تیمی اعتقاد داشته باشیم، باز هم نمی توان از اهمیت حضور مدافعان میانی کم اشتباه و قابل اتکا در عملکرد دفاعی یک تیم چشم پوشی کرد. آنها نزدیک ترین نفرات به دروازه بان و خط میانی بوده و می توانند به خوبی مسئولیت برقراری ارتباط در روند حرکتی و ساختار هر تیم را به عهده بگیرند.

1831415

آبی پوشان در این زمینه کمی آسیب پذیرتر از فصل گذشته بودند. به طور حتم این اتفاق دلایل زیادی دارد که شاید مهم ترین علت آن، در کنار جنون ساپینتو به فوتبال تهاجمی، مصدومیت و تغییرات زیاد در قلب خط دفاعی آبی‌ها باشد.

مصدومیت عارف غلامی، مدافع گرگانی آبی های پایتخت در تعطیلات لیگ و دوری طولانی مدت او باعث شد خط دفاعی استقلال دستخوش تغییراتی زیادی شود و این اتفاق لطمه زیادی به این تیم وارد کرد.

اما با به پایان رسیدن دوران نقاهت این مدافع مازنی تبار خط دفاعی استقلال نظم بهتری گرفته است. آبی‌های پایتخت پس از بازگشت عارف غلامی و زوج سازی او با رافائل سیلوا برزیلی عملکرد بهتری در فاز دفاعی داشته اند.

در واقع می توان گفت که بازگشت عارف، اتفاق مهمی برای استقلال بود و این بازیکن کندی خط دفاعی تیمش در روزهای غیبتش را کاهش داده است و او می تواند عصر امروز در دیدار مقابل تیم سابق خود، عصای دست سرمربی پرتغالی استقلال باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی