|

منچسترسیتی با هالند، لایپزیش را با خاک یکسان کرد!

سیتی در شب درخشان ارلینگ هالند با تحقیر لایپزیش به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

منچسترسیتی پس از تساوی بازی دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ردبول آرنا، سه‌شنبه شب موفق شد در خانه با برتری ۷ گله، صعودی شگفت‌انگیز به دور یک چهارم نهایی مسابقات را تجربه کند و سنگین‌ترین شکست این فصل لیگ قهرمانان اروپا را به اهالی زاکسن تحمیل کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ لایپزیش که برای سومین مرتبه در تاریخ نچندان طولانی مدتش در این مرحله حاضر بود، مقابل منچسترسیتی در استادیوم اتحاد کوچک‌ترین حرفی برای گفتن نداشت و خط دفاعی این تیم، مقهور درخشش فاز تهاجمی منچسترسیتی در این دیدار شد و عملکردی نچندان شایسته این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا بر جای گذاشت.

کابوس آلمان‌ها به رنگ آبی آسمانی

این نتیجه، علاوه بر آنکه سنگین‌ترین شکست تاریخ لایپزیش در لیگ قهرمانان اروپا بود، برای دومین بار در طول تاریخ یکی از تیم‌های آلمانی در این مسابقات را تحقیر شده دید و پیش از این تنها یک مرتبه سابقه داشت تیمی از آلمان در لیگ قهرمانان اروپا ۷ گل دریافت کرده و هیچ گلی به ثمر نرساند که شالکه در مارس ۲۰۱۹، با همین نتیجه از منچسترسیتی شکست خورده بود.

۶ گل تا پیش از دقیقه ۶۰

در این دیدار، آتش بازی شاگردان گواردیولا تا پیش از گذشت یک ساعت از زمان دیدار، ۶ گل برای منچسترسیتی به ارمغان آورد که ۵ تای آن سهم هالند و دیگری سهم ایلکای گوندوغان بود. کوین دی‌بروینه نیز در واپسین لحظات دیدار گل هفتم تیمش را وارد دروازه لایپزیش کرد. هالند که گلات در این دیدار را تجربه کرد، رکورد‌های بسیاری را هم به نام خود زد و بهترین بازیکن دیدار بود.

هالند، مرد رکورد‌ها

مهاجم نروژی که در لیگ قهرمانان اروپا تا به حال تنها ۲۵ مرتبه در پیراهن تیم‌های سالزبورگ، دورتموند و منچسترسیتی به میدان رفته، موفق شده ۳۰ گل به ثمر برساند که این سریع‌ترین زمان ممکن در تاریخ فوتبال برای یک بازیکن بوده که به نقطه عطف ۳۰ گل در این تورنمنت می‌رسد. او همچنین با ۲۲ سال ۲۳۶ روز سن، تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ مسابقات هم شده که ۳۰ گل در تورنمنت به ثمر می‌رساند.

متخصص هت‌تریک

او که پنجمین هت‌تریک فصلش برای منچسترسیتی در همه رقابت‌ها را به ثبت رساند و صدالبته با ۲ گل دیگر بهبودش داد، ۳ مرتبه بیشتر از هر بازیکن دیگری در ۵ لیگ معتبر اروپایی موفق به انجام این کار شده و پس از هری کین در فصل ۱۷-۲۰۱۶، تبدیل به نخستین بازیکن لیگ برتری شده که موفق می‌شود در یک فصل ۵ مرتبه هت‌تریک را تجربه کند. البته که او در ادامه فصل این شانس را دارد رکوردش را بهبود بخشد و پر رنگ‌تر از این نامش را در فصل حاضر فوتبال اروپا به تاریخ سنجاق کند.

در کنار لئو مسی

او که سومین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا پس از لوئیز آدریانو (اکتبر ۲۰۱۴ در دیدار شاختار دونیتسک مقابل باته بوریسف) و لیونل مسی (مارس ۲۰۱۲ با پیراهن بارسلونا مقابل لورکوزن) لقب گرفته که در یک دیدار از این تورنمنت موفق به ثبت گلات می‌شود، امیدوار است در نهایت همان مهره گمشده منچسترسیتی تحت هدایت پپ در لیگ قهرمانان اروپا باشد و طلسم عدم قهرمانی‌های این مربی پرافتخار در شهر منچستر را باطل کند.

بهترین زمان برای شکستن طلسم است!

منچسترسیتی که سه‌شنبه شب برای بار دوم، پس از ۴ سال مقتدرانه‌ترین پیروزی تاریخش در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد، برای هفتمین مرتبه در تاریخ جواز حضور در جمع ۸ تیم برتر اروپا را به دست آورد و نکته جالب توجه اینجاست هر ۷ مرتبه، پس از فصل ۱۶-۲۰۱۵ و ۶ بار تحت هدایت پپ گواردیولا به وقوع پیوسته است. نکته نچندان امیدوار کننده برای سیتیزن‌ها البته این است که دیگر مرتبه‌ای که موفق به کسب پیروزی ۷ بر صفر در این تورنمنت شده بودند، مسیرشان در مرحله بعدی متوقف شد و توسط تاتنهام در دور یک چهارم نهایی از دور مسابقات کنار رفتند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی