|

به یاد دربی 98؛ ژستد و قهرمانی بی شکست!

استقلال فصل قبل در مهمترین بازی فصل و با گل ژستد سند قهرمانی اش مهر خورد!

لینک کوتاه کپی شد

حامد پاکدل هم آماده است تا به بازی بیاد... ضربه سر... استقلالی‌ها حالا دیگه باید فقط سانتر بکنند... یک سانتر دیگه، باز هم انجام می‌شه... روی دروازه... گل... توی دروازه... توی دروازه... گل... تعویض طلایی فرهاد مجیدی... چه خبر شده تو ورزشگاه! چه غوغایی شده تو ورزشگاه! حالا باد به پرچم آبی‌ها می‌زنه... حالا باد به پرچم آبی‌ها می‌زنه...

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ دیروز، 26 اسفند، سالگرد دربی جذاب و فوق‌جنجالی فصل گذشته بود که در قالب دربی 98 بین سرخابی‌های پایتخت برگزار شد. دو تیم درحالی پا به شهرآورد گذاشتند که رقابت تنگاتنگ و نزدیکی برای قهرمانی داشتند. در یک سو پرسپولیسی‌ها درصدد بودند که از بازی رودررو در مقابل استقلال نهایت استفاده را ببرند و با پیروزی در این بازی فاصله امتیازی خود با پرسپولیس را به حداقل (3 امتیاز) برساند و در نقطه مقابل شاگردان مجیدی نیز به دنبال این بودند با کسب حداقل یک تساوی یا حتی پیروزی جایگاه خود را درصدر آن هم در آستانه 7 هفته تا پایان بازی‌ها، تثبیت نمایند.  

1833256

بازی از همان ابتدا جنجالی آغاز شد، در دقیقه دو مسابقه خطای مهدی ترابی روی روزبه چشمی باعث ایجاد درگیری میان بازیکنان دو تیم شد. بعد از خطای ترابی، بازیکنان استقلال به سمت سیدمهدی سیدعلی، داور مسابقه، رفتند تا او را متقاعد کنند به ترابی کارت زرد بدهد اما در ادامه با مداخله بازیکنان پرسپولیس بین بازیکنان دو تیم تنش ایجاد شد، تنشی که خیلی زود به سیدعلی نشان داد که به هیچ عنوان کار ساده‌ای را در این دربی نخواهد داشت. خصوصا در این دربی که کریم باقری بخاطر ابتلا به بیماری کرونا حضور نداشت.

در ادامه، استقلالی‌ها تا دقیقه 30 بازی، خطرناک‌تر ظاهر شدند و بارها با خلق موقعیت‌های مختلف تا آستانه فروپاشی دروازه پرسپولیس پیش رفتند. یکی از حساس‌ترین صحنه‌ها دقیقه 8 بازی بود که گوهری نتوانست شوت ارسلان مطهری را تک‌ضرب جمع کند و در ادامه برخورد گوهری با یامگا یکی از صحنه‌های جنجالی این بازی شد. اما از دقیقه 30 به بعد این پرسپولیس بود که نبض بازی را در اختیار گرفت و در چند صحنه شانس این را داشت تا دروازه استقلال را باز نماید و درنهایت در دقیقه 40 مسابقه روی سانتر بی‌نظیر رامین رضاییان، علی نعمتی توانست با ضربه سر دروازه سیدحسین حسینی را باز کند و قهرمان اردوگاه سرخ‌ها شود. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیفتاد تا اینکه دو تیم با همان نتیجه یک بر صفر به رختکن رفتند. 

1833258

تنها اتفاق جذاب بین دو نیمه کری‌خوانی درویش، مدیرعامل پرسپولیس، برای استقلالی‌ها بود که به خبرنگاران اعلام کرد ما یک گل دیگر هم می‌زنیم و با نتیجه 2 بر صفر برابر استقلال پیروز می‌شویم. غافل از ینکه، هم فرهاد، هم بازیکنان و هم هواداران استقلال مطمئن بودند که فرهاد به کسی نمی‌بازد.

1676834

بازی با سوت سیدعلی در نیمه دوم آغاز شد. در نیمه دوم، باتوجه به اینکه استقلال نیاز مبرم به گلزنی داشت، توپ و میدان در اختیار آبی‌ها بود و پرسپولیسی‌ها در چند مرتبه توانستند با استفاده از ضدحملات خط دفاعی استقلال را آزار بدهند و در این امر نیز بسیار موفق عمل کردند. اولین موقعیت آبی‌ها خیلی زود در دقیقه 46 توسط ارسلان مطهری بدست آمد که ارسلان نتوانست از این موقعیت استفاده کند، بعد از فرصت‌سوزی ارسلان بود که مجیدی تصمیم به تعویض در ترکیب تیمش گرفت و زیبر نیک‌نفس را فراخواند تا بجای محمد دانشگر وارد زمین شود و به‌عنوان زوج مهدی‌پور در میانه میدان قرار گیرد و بجای دانشگر نیز روزبه چشمی به خط دفاعی رفت. دیگر تعویض‌های مجیدی در دقیقه 65 بازی بود که عزیزبک آمانوف و صالح حردانی به ترتیب بجای وریا غفوری و روزبه چشمی وارد زمین شدند اما باز هم بازیکنان استقلال موفق به گلزنی نشدند تا اینکه در دقیقه 79 رودی ژستد و آرمان رمضانی بجای ارسلان مطهری و امیرحسین حسین‌زاده وارد زمین شدند و تنها چند ثانیه بعد بود که روی سانتر زیبای صالح حردانی ضربه سر زیباتر رودی ژستد وارد دروازه احمد گوهری شد. رودی ژستد که از ابتدای حضورش در ایران عملکردش با انتقادات فراوان همراه بود توانست مهمترین گل فصل استقلال را بزند و درنهایت آبی‌ها به لطف گل حساس او موفق شدند در هفته بیست و هفتم و در فاصله 3 هفته به مانده پایان رقابت‌ها به عنوان قهرمانی در لیگ برتر برسند. یک قهرمانی باشکوه و بدون شکست.

"قهرمانی بدون شکست" احتمالا یکی از همان رکوردهایی در فوتبال ما باشد که تا سال‌های سال تیمی نمی‌تواند به آن دست یابد، درست مثل ستاره‌های استقلال در آسیا.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها