|

بارسلونا - رئال ماردید؛ قهرمان لالیگا امشب مشخص می شود؟!

در حساس ترین بازی فصل لالیگا بارسلونا در نیوکمپ پذیرای قوهای سپید مادرید است.

لینک کوتاه کپی شد

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ ورزشگاه نوکمپ میزبان ال‌کلاسیکوی برگشت این فصل لالیگای اسپانیا خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر ورزشی؛ بارسلونا صدرنشین لالیگا که اختلافی ۹ امتیازی دارد در هفته بیست‌وششم از رئال‌مادرید میزبانی خواهد کرد.

بارسلونا؛ فرار به سوی جام

۱۲ امتیاز فاصله‌ای خواهد بود که جبرانش به‌شدت سخت است. در نتیجه بارسلونا بیش از تساوی، به برد و خیال راحت در این ال‌کلاسیکو فکر می‌کند. عملکرد بارسا در ال‌کلاسیکوی جام‌حذفی انتقادآمیز بود، اما نباید فراموش کنیم لواندوفسکی، گاوی و پدری در آن دیدار غایب بودند. حالا ۲ نفر از این ۳ مهره کلیدی برگشته‌اند و خبر خیلی خوبی برای ژاوی و هواداران بارسا خواهد بود. بارسلونا مدت‌هاست که در لالیگا در خانه موفق به شکست دشمن دیرینه نشده و این طلسم را هم باید بشکنند. از طرفی فراموش نکنید بازی رفت این فصل را هم رئالی‌ها بردند و بارسلونا نمی‌خواهد با یک شکست دیگر در فصلی که شانس زیادی برای قهرمانی دارد، در ال‌کلاسیکو دبل شده باشد!

رئال‌مادرید؛ آخرین شلیک

نشریه «آ اس» از این نبرد با عنوان «آخرین شلیک» رئال‌مادرید یاد کرد. در واقع اگر رئال این بازی را نبرد جبران فاصله ۹ یا ۱۲ امتیاز با بارسلونایی که این روزها روی فرم است و سخت هم گل می‌خورد، بسیار دشوار خواهد بود. کارلتو این فصل به خوبی فصل پیش عمل نکرده و خودش هم می‌داند اگر ال‌کلاسیکوی برگشت را نبرد، دستاوردهایش زیر سؤال خواهد رفت. چه بسا دورانش در سانتیاگو برنابئو هم برای همیشه تمام شود. رئالی‌ها سنگر گرفته‌اند تا به موقع به بارسا شلیک کنند. آیا برنامه‌های‌شان ثمربخش خواهد بود؟

آخرین بازی

در روزهای ابتدایی همین ماه، دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد که آن دیدار را بارسلونا با یک گل برد. تنها گل کاتالان‌ها را ادر میلیتائو مدافع حریف به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.

آمار بازی

۲۸۶) ال‌کلاسیکو تابه‌حال ۲۸۶ مرتبه به صورت رسمی و غیررسمی برگزار شده که سهم بارسلونا ۱۱۹ برد و سهم رئال‌مادرید ۱۰۵ برد بوده است. ۶۲ بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته است. اولین ال‌کلاسیکو سال ۱۹۰۲ برگزار شد؛ یعنی این بازی ۱۲۰ سال قدمت دارد.

۲۵۲) در ۲۵۲ دیدار رسمی بین بارسلونا و رئال‌مادرید، کاتالان‌ها ۹۹ بازی را برده‌اند و مادریدی‌ها در ۱۰۱ بازی برنده شده‌اند. ۵۲ بازی هم مساوی شده است.

۱۸۵) در لالیگای اسپانیا ال‌کلاسیکو ۱۸۵ مرتبه برگزار شده که ۷۳ برد برای بارسا، ۷۷ برد برای رئال و ۳۵ تساوی ثبت شده است.

۱) در ۷ ال‌کلاسیکوی آخر لالیگا، بارسایی‌ها فقط یک برد داشته‌اند، ۵ بازی را باخته‌اند و یک بازی هم مساوی شده. تنها برد بارسلونا در این دیدارها در سانتیاگو برنابئو رقم خورده است.

۴) ۴ سال و ۵ است که بارسلونا در ال‌کلاسیکوهای لالیگایی در نوکمپ پیروز نشده. اکتبر ۲۰۱۸ آخرین مرتبه‌ای بود که ال‌کلاسیکو را در خانه و با نتیجه ۵-۱ بردند.

۱۲) بارسلونا در فصل جاری لالیگای اسپانیا ۱۲ مرتبه در نوکمپ به میدان رفته که هیچ باختی نداشته. ۱۰ برد و ۲ تساوی حاصل کار شاگردان ژاوی بوده است.

۸) شاهکار خط دفاعی بارسا باعث شده این فصل صدرنشین باشند. تیم ژاوی در ۲۵ بازی تا اینجای فصل فقط ۸ گل دریافت کرده و بهترین خط دفاعی را با اختلاف در اختیار دارد.

۵) در ۵ نبرد بین ژاوی و آنچلوتی، سرمربی کم‌سابقه اسپانیایی ۳ برد داشته و سرمربی پرافتخار و باسابقه ایتالیایی به ۲ برد رسیده. نبردهای بین این دو سرمربی تابه‌حال مساوی نشده است.

۲۶) لیونل مسی با ۲۶ گل زده برترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو است. بین بازیکنان فعلی دو تیم، کریم بنزما با ۱۳ گل از برترین گلزنان ال‌کلاسیکو است و در رده نهم جای گرفته.

۴۶) سرخیو بوسکتس کاپیتان بارسلونا رکورد بازی در این دیدار بزرگ را شکست. او با ۴۶ بازی از لیونل مسی و سرخیو راموس که ۴۵ مرتبه در این دیدار به میدان رفته بودند، سبقت گرفت. از بین بازیکنان فعلی کریم بنزما هم با ۴۰ بازی بین باسابقه‌ترین‌ها قرار می‌گیرد.

مصدومان و محرومان

اتاق کادر پزشکی هردو تیم نسبت به گذشته خلوت‌تر شده، اما هنوز بارسلونا دو ستاره کلیدی‌اش را در اختیار ندارد. عثمان دمبله و پدری به ال‌کلاسیکوی برگشت نخواهند رسید. رئال‌مادرید فقط داوید آلابا را همراه نخواهد داشت که البته روزهای آخر مصدومیتش را سپری می‌کند.

ترکیب احتمالی دو تیم

بارسلونا: تراشتگن، کونده، آرائوخو، کریستنسن، بالده، بوسکتس، دی‌یونگ، گاوی، رافینیا، فاتی و لواندوفسکی

رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، رودیگر، ناچو، مودریچ، شوامنی، کروس، والورده، وینیسیوس و بنزما

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها