|

کنایه جنجالی رئیس بایرن مونیخ به بارسلونا

هربرت هاینر اعتقاد دارد باشگاه‌ ها، بدون توجه به اسم‌شان باید بر اساس مقررات مجازات شوند.

لینک کوتاه کپی شد

هربرت هاینر رئیس بایرن مونیخ در مصاحبه‌ای مفصل با کیکر، درباره مسائل اخیر پیرامون فوتبال اروپا و این باشگاه صحبت کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ او در مورد ناگلزمن گفت: حد پیشرفت یک انسان تا کجاست؟ 60، 70 یا 80 سالگی؟ من فکر می‌کنم ناگلزمن به طرز باورنکردنی از آن فاصله دارد. یولیان ناگلزمان یک مربی برتر است و این را مقابل پاری سن ژرمن ثابت کرد که از نظر تاکیتیکی و استراتژی در بالاترین سطح اروپا قرار دارد. کریستوف گالتیه نیز این را تایید کرد. یولیان می‌تواند تیم را با بسیاری از شرایط سازگار کند و این برای ما خیلی مناسب است. ما با یک قرارداد پنج ساله نشان دادیم که می‌خواهیم با او چیزی بسازیم. شما می‌توانید پیشرفت واضح تیم در یک و نیم سال گذشته را ببینید. یولیان عملکرد عالی‌ای دارد. در این مدت نیز مسئله تغییر مربی، تنها در خارج از باشگاه مطرح شده و در داخل، ما آن را شروع نکردیم.

  • همدلی و همراهی تیم با ناگلزمان: 

وقتی 35 سالم بود، فکر می‌کردم می‌توانم دنیا را تغییر دهم اما در برخی مقاطع متوجه شدم که همیشه می‌توانید چیزهای جدیدی یاد بگیرید. منطقی است که یولیان مانند هر انسانی با گذشت زمان، تجربه کسب می‌کند. ما بیش از 20 بازیکن برتر داریم که می‌توانند و می‌خواهند همیشه در ترکیب باشند و این آسان نیست. یولیان کار بزرگی انجام می‌دهد. در نهایت، این هم مهم است که یک بازیکن وقتی بازی نمی‌کند، عصبانی شود. 

  • مدعی بودن بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا: 

اکنون ما بازی مقابل منچسترسیتی را در پیش داریم. جزئیات کوچک تعیین می‌کند که چه کسی به مرحله بعد برود. این می‌توانست یک فینال عالی باشد اما اکنون دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هم قرار گرفتند. پاری سن ژرمن نیز یکی از بهترین تیم‌های اروپا بود و ما آن‌ها را شکست دادیم. کیلیان ام باپه گفت که ما (بایرن مونیخ) تیمی داریم که برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ساخته شده است. ژوزه مورینیو گفت که دوست دارد گزینه‌هایی مانند (بازیکنان) ما روی نیمکتش داشته باشد. با تمام احترامی که برای سایر باشگاه‌ها قائل هستیم، نباید این را پنهان کنیم. (که به دنبال قهرمانی در اروپا هستیم) برای بردن لیگ قهرمانان، همیشه به کمی شانس نیاز دارید. فصل گذشته ویارئال قدرتمند به ما نشان داد که در چنین سطحی نباید بی دقت باشید. توماس گفت شکست دادن بایرن مونیخ آسان نخواهد بود و این کاری است که باید انجام دهیم.

  • درباره اینکه بایرن مونیخ پول کافی برای خرید یک مهاجم نوک را دارد: 

 بایرن مونیخ همیشه پول کافی برای رسیدن به اهداف ورزشی خود داشته است. یک یا دو سال پیش می‌گفتند که بایرن مونیخ بدون یک سرمایه گذار یا الیگارشی نمی‌تواند جزو باشگاه‌های بزرگ بماند. البته سایر باشگاه‌ها می‌توانند پول بیش‌تری خرج کنند اما به تیمی که حسن صالح حمیدزیچ آن را جمع کرده، نگاه کنید. ببینید که چگونه در دوران همه گیری ویروس کرونا، هر فصل سود می‌کردیم. این راه بایرن است، که با حفظ ثبات اقتصادی به اهداف بزرگ ورزشی دست یابیم.  رقابت با پاری سن ژرمن و باشگاه‌های با مالکان ثروتمند؟  این کار آسانی نخواهد بود. اما با هویت بسیار خاصی که داریم، برای بسیاری از بازیکنان جذابیت داریم. همچنین ما در زمینه پیدا کردن راه‌های جدید، خلاق هستیم. برای مثال مشارکت با لس آنجلس اف سی که به ما کمک می‌کند بهتر از گذشته استعدادهایمان را ارتقا دهیم.

 

  • درباره اینکه آیا برای جلوگیری از بدهی به بار آوردن باشگاه‌هایی مانند بارسلونا نیاز به مقررات سفت و سختی داریم یا خیر: 

قطعاً! در مفهوم پایداری مالی که از سال 2024 اجرایی می‌شود، این موضوع در نظر گرفته شده است. موفقیت این مقررات جدید بستگی به این دارد که اگر کسی از آن‌ها پیروی نکند و بدون توجه به اینکه چه باشگاهی است، تا چه حد جریمه می‌شود. سطح مختلفی از این مجازات‌ها وجود دارد،مانند حذف از مسابقات. اگر قوانین واضح باشند، زیر سوال بردن‌شان در آینده سخت‌تر خواهد بود. اولیور کان به عنوان نایب رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپایی (ECA)، سخت تلاش می‌کند تا فیرپلی مالی را متعادل‌تر کند. در گفت و گوی اخیرم با الکساندر چفرین رئیس یوفا، این تصور را داشتم که او نیز در مورد این موضوع جدی است. ما به رقابت همراه با رعایت انصاف نیاز داریم.

  • سوپرلیگ: 

فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا، از نظر من امیدوار کننده است. همان طور که دو سال قبل پیش‌بینی شده بود، سوپرلیگ به وجود نخواهد آمد. 

  • درباره اینکه آیا انتظارش را داشت اریک ماکسیم چوپوموتینگ بتواند به عنوان جایگزین روبرت لواندوفسکی، چنین عملکرد خوبی داشته باشد: 

اریک ماکسیم چوپوموتینگ کارش را عالی انجام می‌دهد و دیگران نیز این مسئولیت را بر عهده گرفتند. او را تحسین می‌کنم اما از عملکرد او شگفت زده نشدم. 

  • افزایش حقوق‌ها و ساختار حقوقی بایرن مونیخ: 

افزایش حقوق بازیکنان، مشکلی است که همه باشگاه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم ساختار حقوقی خود را از بین ببریم و از گرفتن تصمیمات دشوار، هیچ ترسی نداریم. هیچ بازیکنی بزرگ‌تر از باشگاه نیست. 

  • حضور بازیکنان سابق بایرن مونیخ در کادر مدیریتی این باشگاه: 

سطح بالای دانش ورزشی که در بایرن مونیخ وجود دارد، یک مزیت برای ما است. در گذشته فرانتس بکن باوئر، اولی هونس و کارل هاینتس رومنیگه و الان هم اولیور کان و حسن صالح حمیدزیچ را داریم. آن‌ها خودشان به عنوان بازیکن، چیزهای زیادی را تجربه کردند. درگیر کردن بازیکنان سابق در امور باشگاه، ما را قدرتمندتر می‌کند. بایرن مونیخ مانند انرژی‌های تجدید پذیر، منبعی از قدرت عظیم در درون خود برای چندین دهه دارد. ما به طور دائم خود را از نو می‌آفرینیم، مدام خود را در بالاترین سطح به چالش می‌کشیم و هرگز از جایی که هستیم، راضی نمی‌شویم. مقید بودن باشگاه به سنت‌ها این معنی را می‌دهد که محیطی بسته برای پیشرفت و حرکت به سمت جلو، داریم.

  •  رقابت با دورتموند در بوندسلیگا:

ما در موقعیت خوبی هستیم زیرا همه چیز در دستان خودمان است. بروسیا دورتموند نزدیک‌ترین رقیب ماست اما می‌خواهیم به هر قیمتی که شده، یازدهمین قهرمانی متوالی را کسب کنیم. بقیه لیگ می‌خواهند جلوی این را بگیرند. یازدهمین قهرمانی متوالی در بوندسلیگا باید هدف ما باشد. نمی‌توانیم بگوییم اکنون نوبت یک تیم دیگر است که قهرمان شود.

  • درباره اینکه آیا تیم فعلی، بهترین تیم تاریخ بایرن مونیخ است: 

چنین مقایسه‌هایی همیشه برای من دشوار هستند. اما ما تیم بسیار بسیار قدرتمندی داریم. در بازی مقابل پاری سن ژرمن، مانه، سانه، گنابری، کانسلو و تل روی نیمکت حضور داشتند. بازیکنانی که وقتی به زمین می‌آیند، کیفیت فوق العاده‌ای را با خود به تیم اضافه می‌کنند. مهم این است که همه در کنار یکدیگر ایستاده باشند. یولیان و کادرش به خوبی شرایط را مدیریت می‌کنند. در حال حاضر، در زمان و جای مهم عملکرد خوبی داریم اما در حال حاضر، ما حتی یک میلی متر هم نمی‌توانیم عقب بکشیم. 

  • قرارداد و همکاری با «Qatar Airways»:

ما همواره گفته‌ایم که پس از جام جهانی با نمایندگان قطری می‌نشینیم پای میز مذاکره و شرایط را تحلیل می‌کنیم. این مربوط به موضوعات اقتصادی و اجتماعی می‌شود. سپس تصمیم خواهیم گرفت که آیا به این همکاری ادامه دهیم یا خیر. هیئت مدیره ما در حال انجام این مذاکرات است. سپس دو طرف تصمیم نهایی را خواهند گرفت. ما در حال گفت و گو هستیم. 

  • استفاده از کمک و راهنمایی مدیران سابق باشگاه مانند کارل هاینتس رومنیگه: 

کارل هاینتس رومنیگه در فوتبال اروپا و جهان، شهرت زیادی دارد. او بدون آنکه پستی در بایرن مونیخ داشته باشد، هر زمان که نیاز داشته باشیم از مشاوره و کمکش استفاده می‌کنیم. اولی هونس هم همین طور.

 

  • حمایت تیم مدیریتی از لروی سانه، سرژ گنابری و مانوئل نویر با وجود حواشی اخیر: 

من دید متفاوتی نسبت به آن دارم. این بازیکنان بخشی از بایرن مونیخ هستند و ما کاملاً از آن‌ها حمایت می‌کنیم. این بدان معنی نیست که نباید صادقانه به سوال رسانه‌ها پاسخ دهیم اما به این امور باید در داخل باشگاه رسیدگی شود.

  • درآمد بوندسلیگا و توزیع پول حق پخش در میان باشگاه‌ها: 

  • فصل گذشته ما 250 میلیون یورو از بازاریابی خارج درآمد به دست آوردیم، در حالی که لیگ برتر انگلیس با 2 میلیارد یورو، 10 برابر بیش‌تر از ما درآمد داشت. ما بیش از حد روی بازار داخلی تمرکز کردیم و روی بقیه مسائل کار نکرده‌ایم. بوندسلیگا تنها در صورتی جذاب است که باشگاه‌هایش عملکرد بهتری در سطح بین المللی داشته باشند. برای این کار به بازیکنان باکیفیت نیاز داریم. هواداران می‌خواهند ستاره‌ها را ببینند و این ورزش با ستاره‌ها رشد می‌کند. به همین دلیل اگر از درآمد حق پخش داخلی بایرن مونیخ کم کنید و بین باقی باشگاه‌ها توزیع کنید، سطح لیگ پایین‌تر هم خواهد آمد.  تاثیر عملکرد تیم ملی آلمان روی ارزش بوندسلیگا؟  بله؛ ارزش لیگ تا حد زیادی به عملکرد تیم ملی بستگی دارد. اگر تیم ملی هم عملکرد خوبی داشته باشد، این کمک خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها